Utmanad

Deeana har utmanat mig att dela med mig av mina bästa skönhetstips. Inte för att jag har så många men jag får väl försöka så gott jag kan :)

Ett smink som döljer allt är i.d. bareMinerals. Det är så rent att till och med kan sola & sova med det. Det är ett puder som förvandlas till foundation när det kommer i kontakt med ansiktet.

För att få håret så där glansigt och fint, spraya i lite glansspray. Själv använder jag Redkens vinylglam.

Föressten så är det en myt att man bara ska fila naglarna åt ett håll. Du kan dra filen fram & tillbaka hur mycket du vill :). På tal om det ska jag gå & måla naglarna svarta nu. Det tycker jag fler av er ska göra, det är så snyggt :)

Ha en härlig dag. Om det är någon annan som har något bra tips så skriv gärna det.

Kommentarer
Postat av: Helena

Man ska faktiskt inte dra filen fram och tillbaka.. men man ska heller inte dra åt ett o samma håll... Man ska alltid fila mot mitten av nageln.. Filar man fram och tillbaka finns det risk för att små repor uppstår som sen blir värre när de kommer i kontakt med vatten.. Litet tips från en hudterapeut ;) god forsättning!!

2006-12-29 @ 15:53:09
Postat av: glitzy/charlotte

helena ok. men jag fick höra det av en nyutbildad nagelterapeut. men ibland lär de ut olika:) jag filar hej vilt, det går fortast så:) och eftersom jag vill ha nagöarna korta gör det inget. men vill man ha långa & fina får man lyda ditt råd. god fortsättning du med!!

2006-12-29 @ 18:16:46
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Liv

Det 'min' nagelterapeut sa till mig är att det inte spelar någon roll åt vilket håll man filar, så länge inte filen är för grov. ;-)

2006-12-29 @ 21:48:28
URL: http://leifiii.blogg.se
Postat av: Helena

Jag är ju inte utbildad nagelteknolog så hon kanske har rätt??.. man får nog prova sig fram.. :) Hoppas dina naglar blev snygga!! Svart är så himla läckert..!!

2006-12-30 @ 15:39:03
Postat av: Malin

Glansspray är underbart, jag användet ett från Björn Axen som är toppen!

2006-12-31 @ 09:26:13
URL: http://justmoi.blogg.se
Postat av: Amiradele

Wonderful site. Please continue this great public service.

2008-10-08 @ 10:39:31
URL: http://amiradele.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0