Del 2 - spain

image1111 image1112
Har kommer tva outfitsbilder :)
TV: Kjol och linne H&M, vaska fifibags.com, skor mimic, klocka d&g.

TH: Linne Lolita fran usa, avklippa jeans Mavi

Det skonaste med att vara har ar att strunta i allt vad mat och traning heter. Verkligen ha riktig semester. Ok, jag har med mig joggingskorna, vi har varit ute en dag och gatt och joggat lite. Skulle ut nu innan stranden, men valde bloggen istallet ;) Vi ater en massa gott. Har aven grillat hemma, vilket inte var nagon trevlig upplevelse.

Jag har en kollega som har jobbat som slaktare tidigare och han berattade en liten historia om flaskfile. Om flakfilen ar ljus sa kande grisen radsla innen den dog. Sen sa han aven att ibland sa kommer det hankiss pa kottet och det luktar rent av for javligt. Men i sverige har jag aldrig fatt en sadan forpackning. troligen for att kottet tvattas av eller slangs om det kommer hankiss. men har i spanien verkar de inte gora det. Forsta filen var super, men den andra forpackning var inte va denna varld. Jag fattade inte vad det var som luktade sa illa. Men det kom fran kottet och jag holl pa att spy. Jag tvattade kottet men det ville inte forsvinna. Ater folk kott med kiss pa har? Inte jag i alla fall. Sa det akte i soptunnan och ner till affaren for att kopa annat kott.

Nu ska jag ta och aka till stranden och fixa lite bikinibilder till er hihi. Hoppas vadret fortfarande ar fint i Sverige?

Kommentarer
Postat av: Shopalotic

va mysigt det ser ut! : ) kul med spanienresa också. det är varmt men lite molnigt i sthlm. det känns som sommar iaf. : ) hoppas ni har det bra!

2007-08-08 @ 09:03:35
URL: http://donotletitfade.blogg.se/
Postat av: Frida

Det ser skönt ut! Här är det just nu åskväder! Jag vet vad du menar med att ha riktig semester, var i tunisien förrförra veckan och fasen vad surt det var att komma hem till vardagsrutiner igen! Hoppas ni får en toppentid resten av resan!
Kram

2007-08-08 @ 10:23:20
Postat av: Emma

Haha nämen , fläskfile med kiss. Värsta jag har hört. Låter hur skönt som helst med lite semester, härhemma i sverige brassar värmen också :)

2007-08-08 @ 11:08:18
URL: http://etornqvist.blogg.se
Postat av: B

Dags och bli vegetarian :p Jag skulle då aldrig äta kött där mera.Ha det så fint!

2007-08-08 @ 11:31:47
Postat av: EMINA

SOLA O BADA FÖR MID ME!!!!

2007-08-08 @ 11:56:14
Postat av: Virre

Amen va äckligt, det där kan ju inte stämma?! Jag väljer att tvivla starkt på det iaf, du måste blivit lurad Challe :P Hoppas ni har det bra, men det verkar det ju som! Sitter själv på jobbet och längtar hem, och Malin berättade om din kött-historia så jag var tvungen att gå in o läsa hihi... Kram kram

2007-08-08 @ 13:11:24
Postat av: Anette

Skönt ni verkar ha! Tråkigt dock med köttet. Här i Linkan har det ösregnat ett tag men nu är det uppehåll och solen skiner. Kvavt i luften o tror det åskade lite förut...

2007-08-08 @ 13:32:02
URL: http://nettansliv.blogg.se
Postat av: Ellinor

Du är lik Jenna Jamesson! hehe fast ja på ett bra sätt :)

2007-08-08 @ 14:24:10
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: fashionholic

åhh så underbart med riktig sommarvärme.. och semester!!

2007-08-08 @ 15:14:33
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: Angel

Snyggt

2007-08-08 @ 15:20:47
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Rouaa

fint väder i Malmö iaf. stekhett! :)
ni får grilla kyckling ;)

2007-08-08 @ 18:02:02
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: kim

råkade kommentera från din förut :P känner igen mig mycket lägg in lite bilder på området :D Ha det bra! med mig blir det inte bättre inne på sjukhuset var och varannan dag :/

2007-08-08 @ 18:24:39
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Galadriel

Virre:
Det är inte alls konstigt att djuren skulle känna rädsla innan de dör. Tror du inte att de fattar att det just är dö de skall, att de inte hör andra djurs skrik? Dödsångest skulle nog du med drabbas av om du slussades i en sådan gång bland 100tals andra, likt ett koncentrationsläger.

2007-08-09 @ 06:06:11
URL: http://galadriel.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter som du har d härligt!:)

2007-08-09 @ 11:09:08
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: annsofie

Sluta med kött då, så slipper du det "problemet"!
Det är vidrigt att äta kött från djur som fötts upp i djurfabriker. Hoppas folk en dag vaknar upp och inser det. Tur som är så blir det fler o fler.

2007-08-09 @ 12:03:31
Postat av: Virre

Galadriel: Har inte sagt ett ljud om att djur inte skulle känna rädsla innan de dör. Självklart skulle jag ha dödsångest om jag visste att jag skulle dö, det skulle nog alla som trivs med sitt liv. Däremot förstår jag inte vad det har med Glitzys inlägg om stinkande kött att göra... Kram kram :)

2007-08-09 @ 12:38:07
Postat av: Anna

Hej! Kul med spanien. Vart i spanien är ni? Ska själv till samma område om två veckor, ska bli härligt! Skickar därför en önskan om att du skriver lite vad ni hittar på och vad som är värt att se. har varit där säkert 40 gånger under alla år men det skulle vara kul att få veta vad andra gillar att göra/se i omnejderna förrutom sol, fest och shopping. Shoppingen kan jag nog rätt bra men har du några pärlor förrutom de kedjorna är jag idel öra. Ha en riktigt trevlig semester!

2007-08-09 @ 14:19:00
Postat av: Galadriel

Virre:
Ja, jag kanske tog i lite, nyss hemkommen från jobbet och allt :)
Menade bara att det ÄR så att dödsångesten gör så att de släpper ut hormoner och allt, och att det ÄR så att det påverkar köttet.
Sorry om jag lät som en exekutionspluton ;)

2007-08-09 @ 15:22:28
URL: http://galadriel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0