utrota finnarna

image1149
Om man tittar under sminket i mitt ansikte kan man tro att jag är en finnig liten tonåring. Spelar ingen roll vad jag använder för produkter eller hur många ansiktsbehandlingar jag går på. Jag blev less och struntade i krämer och rengöringsprodukter ett tag. Det gör ju ändå ingen skillnad.

Men man ska vara rädd om sig och sin hud så finnar eller ej så måste jag använda bra produkter. Jag såg precis innan resan att clinique har kommit med ett anti blemish kit...Det måste ju vara något för mig, så jag shoppade det på taxfreen och har nu använt det tre dagar så jag kan inte uttala mig om det ännu, men jag hoppas innerligt att jag kan få en lika fin babystjärthud som Rihanna.

Det andra jag handlade var den beröma Elisabeth Arden kitet med eight hour krämerna. En för handen och den vanliga som "alla" har och även ett litet löppglans med solskydd 15.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan! har ett tips; Sluta äta mjölkprodukter och ät mindre rött kött. drick också mycket mycket vatten. Det finns även en tablett som hollywoods dermatologer använder för att klarna upp huden på sina patienter & som heter Altadone tror jag. Vill själv få tag i det just för att få jämn och ren hud utan tilltäpptheter. Du har nog rätt i det där att i krämerna nämligen, visst är det bättre att använda bra produkter än dåliga men för att se resultat måste det förändras inifrån. Huden speglar ofta kroppens insida på flera sätt säger många. Kanske stämmer det?

2007-08-21 @ 06:34:33
URL: http://pannis.blogg.se
Postat av: Susanne

Hej
visst finns det krämer mot finnar och jag har en receptbelgd från hudläkare.
Men nu har jag provat en C-vitamin som man droppar 5 droppar i sin vanliga kräm med och den är riktigt riktigt bra!!! http://www.drletterfors.se/produkter_flavoc.htm

2007-08-21 @ 07:14:55
Postat av: Agnes

Spännande att höra hur de går! Jag verkligen problem med finnar själv och vill hitta nått som verkligen funkar! Lycka till!
Agnes

2007-08-21 @ 07:31:16
URL: http://adinaagnes.blogg.se
Postat av: Käthe

Mitt tips är Ylang-Ylang från Decleor. Själva oljan. :)

2007-08-21 @ 07:56:35
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag använde rmig utav clinique, deras produkter är rena och fräscha. Jätte bra verkligen, även deras smink. Ett annat märke som ajg rekomendera är biotherm. Kram kram Johanna

2007-08-21 @ 08:05:51
URL: http://www.johannnaee.blogg.se
Postat av: Jonna

jag ska vara ärlig, har aldrig lagt märke till att du skulle ha ngn problemhy..
men det är alltid skönt med nya crémer!:)
J

2007-08-21 @ 08:18:41
URL: http://jonnaat.blogg.se
Postat av: Kelly

8 hour krämen e super! :-)

2007-08-21 @ 08:19:04
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: Nadja

De där kitet är superbra! FInns hur mkt som helst i den serien, jag har anti blemish spot treatment och den är super! Men du måste ge de minst en månad men helst 2 =)

2007-08-21 @ 09:48:03
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: jessica

Det enda som funkar på mig (o jag har testat mkt eftersom jag är hudterapeut)är "exuviance" hudserie för fet hy samt att jag använder en mask från hälsokost lite då o då, "silicol skin"... den är toppen o billig!

2007-08-21 @ 14:43:11
Postat av: alex

Har under fem år provat på det mesta men nu kommit till rätta med min problemhy. Använder dermalogicas produkter (dermal clay cleanser som löser upp smink och tilltäppheter,Ole henriksen invigorating night gel för att förhindra utbrott,Dermalogicas active moist under dagcremen för att tillföra huden fukt,dermalogicas treatment foundation som förhindrar att porerna blir tilltäppta)Äter även kosttillskott i form av zinktabletter och Apiforce(ngn form av bidrottninggele?)Sedan ser jag till att gå på djuprengöring hos hudterapeut ca 3 gånger om året. Oj vilket inlägg, men jag vet hur frustreande det är att verkligen testa "allt" utan resultat. Hade gärna velat att någon tipsat mig om produkter som fungerar för jag lovar dessa är super :)
Ha det bra

2007-08-21 @ 20:31:18
Postat av: Frida

hej jag ahr ett tips till dig hade exagt samma problem sen såg jag på tv shop en dag och då visades proactiv jag trodde verkligen itne det skulle fungera men beställde hem ett kitt för skojs skull. det fungerar verkligen efter 3 dagar
märker du stor skillnad och huden känns jätte fräsch.. nu har jag inte en enda finne men så fort jag slutar använda så kommer dem upp.. har flera vänner som även använder proactiv och alla älskar det! plus att du får verkligen dockhud av det. kram Frida

2007-08-21 @ 21:20:25
Postat av: glitzy

alex: bra tips, men jag har testat dermalogicas produkter och tyvärr så funkar de inte för mig
frida: haha så kul, jag har funderat men trodde det var skit...ska testa sen

2007-08-21 @ 21:28:15
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: julia

Använder Ole Henriksens Aloe Vera deep cleanser. Aloe vera är som sagt "läkande" och hjälper till med finnarnas utbrott!

2007-08-21 @ 22:28:54
Postat av: glitzy/charlotte

julia: jag har testat den också :) men inge bra för mig

2007-08-22 @ 06:02:47
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: emina

caooo!!! jag har själv problem med ansiktet är 23 år o fortfarande problem med ansiktet. jag har gått till ansiktbehan. ått inte godis,chokolad,mjölkprodukter osv!!! fick endå ja tror inte på sånt länge....men nu har jag hittat mina produkter ALOVERA!!! jag rekomenderar till alla som har problem med ansiktet.man ska ha rengjörningsprodukter och sen en bra kräm som jobbar med din ansiktet.
här e min hemsidan av olika produkter som ja säljer och ja rekomenderar till alla. alla mina kunder e nöjda. www.cosmopharma.com
jag har inga problem med min ansiktet länge tack guddd heheheh....

2007-08-22 @ 11:47:29
Postat av: Charlie

Hej du!

Jag har haft problem med min acne i nästan två år, men nu äntligen hittade jag en bra lösning som är till för acne "hud". Har du inte provat laserbehandling så gör det! IPL-laserbehandling finns på akademikliniken i Stockholm samt Malmö. IPL lasern är lite smärtsamt men verklign värt det, det är ett ljus på ca 80 grader som skjuts ner i huden (helt ofarligt) och dödar acne bakterierna samtisigt som den läker. Innan jag gick på behandlingen hade jag en innebrännare, men efter lasern ca: 3-4 timmar efteråt fanns ingen smäta överhuvudtaget kvar! JAG kan verkligen varmt, varmt,varmt rekomendera detta!!!
www.akademikliniken.se

LYCKA TILL!

2007-12-28 @ 17:40:25
Postat av: Charlie

Och en sak till, skippa gärna Elizabeth Ardens krämer samt Cliniques, man förlitar sig på deras reklamer alldeles för mycket! Märken som anses vara fina tex, Loreal, biotherm, Elizabeth, Estee Lauder, Clinique, innehåller tyvärr ingredienser som man egentligen inte trodde som tilltäppande mineraloljor, (Paraffinum Liquidum) alkholoer, färgämnen, parfym, som huden hatar och inte gör någon som helst inverkan. Satsa istället på märken som, Dermalogica,Dermanord, Decleor, och skippa foundation använd I.D. Bare Minerals som tom läker acne till vis del täpper inte till eller något liknande. Jag tycker man ska utrusta sitt badrumsskåp väl och tänka på sin hud!

Lycka till :)

2007-12-28 @ 17:46:52
Postat av: Charlie

Och en sak till, skippa gärna Elizabeth Ardens krämer samt Cliniques, man förlitar sig på deras reklamer alldeles för mycket! Märken som anses vara fina tex, Loreal, biotherm, Elizabeth, Estee Lauder, Clinique, innehåller tyvärr ingredienser som man egentligen inte trodde som tilltäppande mineraloljor, (Paraffinum Liquidum) alkholoer, färgämnen, parfym, som huden hatar och inte gör någon som helst inverkan. Satsa istället på märken som, Dermalogica,Dermanord, Decleor, och skippa foundation använd I.D. Bare Minerals som tom läker acne till vis del täpper inte till eller något liknande. Jag tycker man ska utrusta sitt badrumsskåp väl och tänka på sin hud!

Lycka till :)

2007-12-28 @ 17:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0