fjärde gången gilt

image1804
Hur svårt kan det vara att få tag i en ynka vaniljstång dagen innan nyårsafton? Tydligen jättesvårt. I dag var jag och halva Linköping på ica maxi och skulle handla inför nyår. Jag slängde mig över ofxilén och hummerdisken för att vara på den säkra sidan. Jag går igenom min shoppinglista efter att ha trängts och svurit över alla idioter som absolut måste ha med sig vagnen överallt och måste absolut ställa den i vägen för alla andra som vill handla.

Jag upptäcker att jag hade glömt vaniljstången. Jag går till kryddhyllan för att hämta en burk. SLUT! Jag åker till nästa affär, SLUT, jag åker till affär nummer tre, SLUT! Vid det här laget är jag riktigt sur, vad är det för inkopetent personal som inte kan ta hem saker så det räcker. De hade lyckats bra med hummern i år, för den var nästan omöjlig att få tag i förra året.
Hur som helst åker jag till affär nummer fyra, och där finns det 7 burkar. Jag roffar åt mig två fast jag bara behövde en. Jag blev väl så till mig när jag äntligen hittat dom.

Nu kanske ni undrar varför jag skriver om något så ointressant som vanilla pods (vaniljstänger). Men jag bara var tvungen att få ut vreden ur min kropp så jag slipper drömma om dom i natt.

Kommentarer
Postat av: jennifer

hejsan!! hoppas allt e bra idag och att du fixar med vaniljen =)

jag tänkte bara kolla om du fortafarande är intresserad av att översätta domoden på alviska för mig som vi pratat om tidigare??
mch jennifer

2007-12-31 @ 07:40:18
Postat av: Camilla

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 13:49:16
URL: http://shopalot.blogg.se
Postat av: glitzy

jennifer: oj sorry, har glömt, maila mig på [email protected]

2007-12-31 @ 14:54:13
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Emma

Var likadant när jag skulle ha kräftor till kräftskivan och mandel till julafton! Hur svårt kan det vara att ta in en pall extra av sånt som "alla" vill ha till storhelgerna?! /Emma

2008-01-02 @ 11:55:36
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0