Vad vet ni?

Vart har jag skrivet att jag kör som en galning?

Vart har jag skrivet att jag utsätter andra för fara?


Jag är riktigt less på er som sitter och ordbajsar utan att veta ett skit om hur jag kör min bil. Nu ska jag berätta det för er så slipper ni sitta och hitta på egna historier.


Jag kan börja med att berätta för er att jag inte utsätter andra för fara, inte ens mig själv. Nu när jag åkte hem körde jag i 90 på 90-väg. Vet ni varför? För jag kör inte över min förmåga. Det var kolsvart och dimmigt ute och jag skulle inte hantera en högre hastighet än 90. Jag kör aldrig fort förbi skolor eller inne i stan för man vet aldrig om någon springer ut i gatan. Jag kör aldrig fort på vägar utan viltstängsel för man vet aldrig om det kommer ett djur. Jag gör heller aldrig dumdristiga omkörningar. Vill ni kalla mig en galen och hänsynslös förare efter detta så varsågod men då kommer jag inte svara på era kommentarer.


De jag kallar idioter i trafiken är folk som tror sig äga vägen. De ligger och tuffar på i en hastighet som passar dom i vänster körfält och vägrar lägga sig i högra körfältet för att de anser att ingen ska köra över 110 på den här vägen. Det är idioter i trafiken för mig. De som inte vågar hålla rekommenderad hastighet anser jag är så osäkra så de borde inte få ha körkort för de är orsaken till många olyckor.


Sanne: att man plåtar när man kör bil påverkar inte min körning på något sätt då jag inte kollar i kameran utan på vägen. Digitalkamera du vet.


Åhh: vad har mitt utseende med det hela att göra? Om du nu bara var tvungen att få ur dig att jag är ful så ok. Ja det är min man som skriver, han har väl rätt till sin åsikt i ämnet precis som du? Jag behöver ingen som fösvarar mig då jag klarar det bra själv.


Jag: haha den var kul!


LinnM. Jag har åkt dit och fått böta och nej det stoppar mig inte att för att köra i 130 eller 160 på motorvägen. Du borde åka med någon gång ska du se att jag kör säkert, du kommer bli förvånad. Hade jag barn i bilen skulle jag fortfarande köra på samma sätt - säkert!


N: Dubbelmoral, du jämför bilkörning med snatteri men Jocke får inte jämför bilkörning med cykling? Du har så dåliga argument så jag vill inte ens kommentera.


Jamie: kul att någon håller med i ämnetJ god jul på dig med


Kommentarer
Postat av: LinnM

haha, jag anser mig inte galen om jag kör 10 km för fort på en motorväg, och jag tror att alla kör för fort ibland, 110 eller 120 märks inte på motorvägen nej, men som du skrev 160, 50 för fort är galet och respektlöst. Som bilkörare har man ett jätte stort ansvar!

Det är ingen som kan bedöma om du kör säkert eller inte, men hastighetsbegränsningarna finns för en anledning, eller hur? Och jag tror inte att lika många människor skulle mista sitt liv i trafiken om alla följde hastighetsbegränsningarna (både de som kör för fort och de som kör för sakta). Och att skriva "jävlas gärna med idioter i trafiken" tillsammans med när du kör 50 km över, så anser jag att du kör som en galning. Inget fientligt mot dig, ett konstaterande från min sida. Du verkar vara en bra tjej, annars skulle jag inte läsa din blogg.

2007-12-23 @ 17:35:30
Postat av: Maria

Själv var jag helt otroligt osäker i början när jag fått körkortet, därför körde jag väldigt försiktigt. Så jag säger att är man lite osäker(som många är då de alldeles nyligen fått körkort), så är det smartaste att ta det lugnt tills man börjar lära sig hur man funkar som chaufför och var gränserna ligger. Men jag anser att oberoende av hur skicklig chaufför man är så ska man hålla sig till hastighetsbegränsningarna, de finns till av olika orsaker :) Jag menar, 5-10 km/h för hårt är ju inget, men ja, typ 130 på 100-väg känns lite onödigt. Men ska man nödvändigtvis bryta mot trafikregler så tycker jag man får finna sig i att andra vill ta det säkra före osäkra och undvika böter och skit. ;)

2007-12-23 @ 17:43:32
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: stina

jag tycker också de är kul o köra lite "hårt" men de va ett dumt argument att de som kör för sakta inte borde ha körkort.. då borde rimligtvis de som kör för fort inte ha det heller...

2007-12-23 @ 18:31:30
URL: http://stinaballerina.blogg.se
Postat av: Joakim

Vaför tror alla så mycket, bygg resonemanget på fakta. Finns det inget grundläggande fakta finns det ingen grundläggande bas. T adå reda på fakta och presentera det. Tror mindre mindre skulle skadas, det betyder inget.

2007-12-23 @ 18:31:42
Postat av: Anonym

du är väldigt angelägen om vad andra tycker om dig märker jag... så fort någon kritiserar dig gällande något så ska du ta upp det som diskussionsämne och hävda att du har rätt och gör rätt osv... "sluta bry dig om vad andra personer tycker om dig för det gör de så sällan ändå" bra ordspråk :-) ha de gott!

2007-12-23 @ 18:35:28
Postat av: Anonym

Tror det beror på att hon kanske blir missuppfattad, tråkig med folk som drar fel slutsatser och dömmer en på fel grunder.

2007-12-23 @ 18:37:18
Postat av: LinnM

joakim: snacka om att ta allt till den yttersta gränsen, ville du påpeka ngt som jag skrev, skriv det då till mig. Man behöver inte ha belägg för allt man skriver, jag kan inte skriva att jag vet att olyckorna skulle minska eftersom jag inte har statistik på det osv, men jag kan tro en sak. Och det är jag inte ensam om att tro. Lagstiftaren skulle inte besluta om att hastighetsbegränsningar skulle finnas om denne inte ansåg att de behövdes för ordning och reda i trafiken. Orka bry sig att jag tror att olyckor skulle minska om alla följde hastighetsbegränsningar, allmänt känt! Nu avslutar jag denna diskussion och tänker börja julfirandet!

2007-12-23 @ 18:51:03
Postat av: clara

Jag "tror" inte att det är dumt att köra 160 på 110 väg ,jag vet !! att det är både dumt och olagligt och om bara du skulle drabbas om en olycka skedde Joakim så skulle jag inte bry mig hur fort du körde ,men oftast drabbas ju även andra trafikanter vid olyckor.
Det finns vetenskapliga undersökningar som visar att riskerna ökar vid högre farter,men du verkar ju ha koll på detta själv och även jag ska börja
fira jul så du får hitta detta själv.

2007-12-23 @ 19:17:06
Postat av: hej

vad jobbar jocke med? nyfiken

2007-12-23 @ 19:41:37
Postat av: noatina

Glitzy! Skit i dem....vet att man kan bli otroligt provocerad men försök att bara "wipe it off";) God jul på dig och tack för en mysig blogg! Kram!

2007-12-23 @ 19:49:02
Postat av: Joakim

Men ändå förstod du det var till dig, duktig! Visst du kan tro hur mycket du vill och tycka vad du vill. På samma sätt som folk tror globala uppvärminingen beror på bilar/industrin. Vad jag menar är jag skiter i vad du tror om du inte har fakta. Påstå saker kan alla göra om de inte har något som backar upp det. Fakta är att mindre folk dör på autobahn med fri hastighet än på svenska motorvägen. fakta att fler männsikor dör i världen av champangekorkar än svenskar dör av trafikolyckor. Inga många som relaterad till fortkörning och fler än den som kör fort är inblandade.


För övrigt har jag flertalet vänner som gått bort i trafiken och håller ändå samma åsikt. Tror kossor kommer börja flyga inom en månad, har inget belägg för det, men det är vad jag tror. (läs: metafor)

2007-12-23 @ 20:09:10
Postat av: Jocke

hej:

Jobbar som Konsult inom verksamhet och affärssystem med inriktining anläggning.

Känns som det mest är sagt i det här ämnet, bara löjligt försöka få varandra att byta åsikter.

2007-12-23 @ 20:12:10
Postat av: Jennie

Haha!!
Jag skulle nog kalla mig för den äventyrslystne jag med. Att gasa förbi alla andra ger en en känsla som inte går att beskriva. Folk som kör under hastighetsgränserna ska inte vara på vägen. Ligger alltid några milimeter bakom dom, och om någon ligger precis bakom mig jaa då saktar jag ner för att jävlas. Önskar Sverige kunde inför autobahn!
God jul

2007-12-23 @ 20:12:23
URL: http://lakritsshots.blogg.se
Postat av: Malin S

En bekant till moi har en ny Porsche och när jag kör den är det minsann inte 110 som gäller. Men jag kan helt ärligt säga att jag har koll på bil/risker o.s.v. Älskar att köra på autobahn och avskyr idioter till bromsklossar och så har jag svårt för förare som pratar i mobil och har absolut noll simultankapacitet !!
Håller alltså helt med dig =)
God Jul !

2007-12-23 @ 21:21:14
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: glitzy

clara: därför det diskuteras att hastigheten ska höjas till 130 på 110vägarna? svrige börjar insé att de överdiver.
anonym: anledningen till inlägget är jag ska slippa svara på kommentarer som jag nu sittr och gör. redan innan jag skrev det första inlägget visste jag att det skulle provocera vilket var meningen, det är ett känsligt ämne för många. precis som med fetma efter graviditet, men vet inte om du läste min blogg då?

2007-12-23 @ 22:00:17
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Käthe

Jag har också gillat att köra fort (men blivit mycket lugnare sedan jag fick barn) och tycker det är helt OK så länge det inte stör eller innebär fara för andra. Problemet med många fortkörare (de som kör osäkert) är att de inte inser att det också innebär längre bromssträcka och därför inte håller rätt avstånd. Jag kan också reta mig ijhäl på dom som tvunget ska hålla i vänsterfilen för att de anser sig ha rätt att stoppa trafiken. Retar mig också på dom som inte håller avstånd. Fram för mer fysikutbildning när man tar körkort. Många saknar helt känsla för hastighet och bromssträcka. :)
God Jul!!

2007-12-23 @ 22:24:23
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: fancy

tycker att du inte ens hade behövt förklara dig, skit ba i vad folk skriver. dom vill ju att du ska bry dig annars hade dom inet ggjort det. du ska inte störa dig på skitgrejer =)

2007-12-24 @ 15:06:38
Postat av: ??

Måste tyvärr tillägga att det sättet Joakim argumenterar på liknar dagisnivå. Att flika in syrliga och till viss mån sarkastiska kommentarer gör att det du vill ha sagt inte längre är intressant. Du har själv genom dina barnsliga ordval fått läsaren att tycka att du har helt fel. Otroligt barnsligt och du stjälper Charlotte istället för att hjälpa henne. Punkt!

2007-12-25 @ 09:13:51
Postat av: glitzy

??: det håller jag inte med om...
fancy: nej men jag är så less på folk som skriver en massa skit som de inte vet nåt om, nu ska jag nog lägga ut en video med omkörning

2007-12-25 @ 18:08:42
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Sanne

Ursäkta då, var bara lite ironisk. Trist att du inte kan hantera det...

2007-12-26 @ 16:54:25
URL: http://www.millie05.blogg.se
Postat av: glitzy

sanne: eftersom det är så många som är så upprörda såg jag inte ironin i det hela :) sorry:) men det var ju kul nu när jag fattar ;) god fortsättning

2007-12-26 @ 17:58:02
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Sanne

Ingen fara, vet själv att man kan bvli väldigt mkt "taggarna utåt" när folk medvetet vill missförstå :)

God fortsättning på dig med! Tack för en kul blogg!

2007-12-28 @ 15:30:26
URL: http://www.millie05.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0