kosttillskott

Det efterfrågas tips på kosttillskott. Men detta är väldigt svårt att säga för att det är tillskott utöver din vanliga kost och jag kan omöjligt veta vad ni äter :) Jag själv äter inga tillskott förutom lite protein då och då. Jag har testat mycket som cla, ala, kreatin, glutamin, omega3 och en del termogena tillskott (innehåller ämnen som höjer kroppstemperaturen så mer energi går åt). Men numer försöker jag äta kost där jag får i mig det jag behöver vilket fungerar bra för mig.

De som tränar seriöst/inriktning tävling har följande grunläggande tillskott: koffein för prestation och fettförbränning, aminosyror för muskeluppbyggnad, kreatin för prestation och viss mån proteintillskott. Maltodextrin, är såkallade snabba kolhydrater som oftast intas med aminosyror före träning.

Fråga gärna om ni undrar om något specifikt tillskott.

Men regel är att tillskott aldrig ska ersätta vanlig mat.
image1583


Kommentarer
Postat av: noatina

Älskar din blogg men nu är det mkt träning tycker jag........mer mode och skojigt lättsamt grejs! Lav ya!;)

2007-11-22 @ 21:09:49
Postat av: Veronica

Tycker att det är alldeles perfekt lagom med allt - kost, träning, mode.. =)

2007-11-22 @ 21:21:42
Postat av: Anonym

Nej inte mer mode, ännu mer träning !! :)

2007-11-22 @ 22:01:01
Postat av: johanna

Jag med.. En härlig blandning! Keep it up! Är helt fascinerad över att du orkar fixa till dig a fashionista varje dag, men glad så klart då det blir fina bilder för oss att kika på. :)

Har kört både CLA och Creatin men inte märkt skillnad, mådde som bäst när jag körde löpning fyra gånger i veckan och "ren" mat som råa grönsaker - tonfisk - otillagad - stekt kycklingfile med stark sås osv... Få helt enkelt gå tillbaka till det, gamla rutiner - husmans funkar helt enkelt inte på mig. Massa babbel på dina comments om inget... Sorry! :-)

Kram

2007-11-22 @ 22:04:01
URL: http://hannisfashionista.blogg.se
Postat av: Galadriel

Jag tänkte väl mer allmänt om kosttillskotten i sig, typ det här är bra för det här och intas då, så kan man själv utifrån det och sin meny avgöra vad man är intresserad av. Men det kanske blir för omfattande??

Kram

2007-11-23 @ 00:47:22
Postat av: Annika

jag vet att du tidigare skrev om ngt som ökade förbränningen, vad var det?
gillar din blogg och mixen är toppen, det är inte många som har både mode-delen + träning :) grymt!

2007-11-23 @ 06:45:05
Postat av: Sara

Hej!
Tycker du ser super bra ut! Tycker inte att du ska "biffa" upp dig mer nu. Tänk om att du vill ha lite kvinnliga former kvar ;)

2007-11-23 @ 07:29:04
Postat av: glitzy

johanna: inget onödigt babbel, det är kul att läsa :)
sara: håller med ;) haha
annika: det är något jag inte själv har testat, hallonlakton: http://web28817.majestix.kontrollpanelen.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=A186935
noatina: ska ta till dig mitt råd :)

2007-11-23 @ 08:00:59
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

galadriel: Saken är den att marknaden för tillskott är otroligt stor, sträcker sig från fettblockerare till blodtryckshöjande tillskott. Först måste man se ett behov av tillskott, tex "jag behöver mer enerig för kunna träna mer." , "Jag behöver öka min för fetfröbränning". Först måste man se över vad man gör idag och sedan hur tillskott kan tillföra något. Varje situation är unik.

2007-11-23 @ 08:25:15
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

galadriel igen: Kan itne rekommendera endel tillskott generellt, endel är inte bra äta som gravid endel har normalt högt blodtryck och endel behöver det helt enkelt inte.

1. se till du har en bra kosthållning
2. se över målen med träningen.
3. se vilka möjligheter du har att få ut max av det du gör för nå målen.
4. resultatet av ovan kanske utmynnar i ett "jag vill tappa fett" eller "vill bygga muskler". Kategori för tillskott är då prestationshöjande tillskott eller förförbrännade tillskott om punkt ett är uppfylld.

2007-11-23 @ 08:32:43
URL: http://glitzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0