Basiron

image1408
Ni har säkert sett reklamen på tv. Eftersom jag är som en tonåring i huden numer så ska jag testa Basiron. Det finns på apoteket och i 2 olika styrkor. Man ska bärja med den svaga så huden får vänja sig. Tror att en tub kostade 80 kr. Så man ska tvätta sig en gång om dagen med tvål i ansiktet och sedan smörja med detta.

Jag tycker att min hud har blivit mycket bättre sedan jag började använda Clinques anti-blemish men inte helt bra så nu ska jag gå på riktig medicin för huden. Det värsta är att man inte ska sola när man använder det :( Hur ska detta sluta haha

Jag kommer rapportera efter ett tag och se hur det fungerar

Kommentarer
Postat av: sara

Jag använde basiron dagligen för ca ett år sedan och de funkade bra.. men jag tyckte att man "stängde in" huden med krämen så jag smörjde mig innan jag gick och la mig och tvättade mig när jag vaknade! funkade fint.. good luck

2007-10-17 @ 16:27:50
Postat av: Anna - syrliga droppar

Ett tips är att bara använda den på kvällen och använd då vita handdukar och örngott. Den bleker textilier som tusan!
Men den funkar verkligen. Efter ett tag kan man trappa ner användandet till varannan dag.

2007-10-17 @ 16:36:34
URL: http://syrligadroppar.blogg.se
Postat av: nina

använd inte på hela ansiktet. jag fick världens utslag. tycker att styoxil (tror att det stavas så) är mkt bättre. finns oxå o köpa på apoteket

2007-10-17 @ 16:43:27
Postat av: Pernilla

Jag använder den nu, :) Det börjar bli lite bättre ut men inte riktig än. Lycka till..

2007-10-17 @ 16:45:44
URL: http://www.falk.blogg.se
Postat av: Anonym

vad bra att du provar den, funderar också starkt på att prova men då kan du ju uppdatera mig först. haha! har provat stioxyl men det va inte alls bra! huden blev jättestram eftersom den i princip ska flagna bort. blev likadant för mig kompis med, tog lång tid att få tillbaka mjukheten i hun efter stioxyl. hoppas att basiron funkar!

2007-10-17 @ 16:52:52
Postat av: nel

Basiron har inte varit något för mig, det blir synliga ärr kvar efter acnen, och dessutom blev min hud så torr så den "fjällade". Det känns som om den fräter skinnet nästan, jag blev helt känslig om t.ex. kinderna. Fick sova med vaselin på kinderna i flera dar för att någorlunda reparera huden.

2007-10-17 @ 19:38:45
Postat av: Zara

Jag använder basiron och den har gjort underverk! Har ända sedan tonåren (är 29) lidit av små knappt synliga småknottror i hela pannan.. Dessa är nu borta!!!...:)... Jag började med 5% och har nu 10%... Men med 10% blev min hy torr dock, men med vanlig fuktkräm på dagen och basiron på kvällen funkar det utmärkt!

Använd bara på kvällen så inte du får pigments fläckar av solljus.... Lägg en rejäl handuk på kudden för den är onekligen stark.....

Jag ger tummen upp!!!

2007-10-17 @ 20:24:44
Postat av: alex

inget att rekommendera,torkar bara ut huden vilket leder till ökad talgproduktion och finnar.

2007-10-17 @ 20:39:03
Postat av: Anna

Hej! jag vill bara säga att den bleker dina örngott och lakan i sängen som tusan! Bra att ha en handduk ovanpå eller nått..

2007-10-17 @ 21:42:55
Postat av: Magdalena

Hejsan! Jag har problem med min hy och har varit hos hudläkare och fått recept på olika mediciner flera gånger plus att jag har testat allt hos apoteket som är receptfritt. Och jag måste tyvärr säga (utifrån mina egna erfarenheter) att har man varaktiga problem med sin hy så funkar inte receptfria preparat utan man behöver de "tyngre grejerna". Det bästa jag har fått är Tetralycal, huden blev bra på två veckor men allt kom tyvärr tillbaka när jag avslutade kuren, fast det är olika från person till person och du är några år äldre än vad jag är så det fungerar säkert ännu bättre på dig. Ery-Max är också väldigt bra förutom att jag fick ett jäkla magnkip men det är väl sånt man får ta. Ett annat tips är Dalacin, superbra! Basiron är typ likamed Clearasil enligt mig tyvärr...funkar som ett tillägg till riktigt medicin. Inte för att man kan se att du har dålig hy men det verkar som att du har testat det mesta i resceptfri väg, därför jag skriver denna kommentaren. Så det hetaste tipset från en med kass hy, boka tid hos en riktig hudläkare! Man får superbra hjälp!

2007-10-17 @ 23:36:32
URL: http://magdalena.blogg.se
Postat av: Pelle B

Hej hjärtat!
jag funderade bara, det är inte så att dina tätt återkommande förkylningar och de hudproblem du upplever hör ihop?? blodanalys för att se om det är någon obalans där? en klassiker är ju järnbristen som ger infektioner, men jag kan sånt alldeles för dåligt. Jag hittade något sånt där reklamtjafs på http://www.sanamin.se/

kraaaaam

2007-10-18 @ 12:24:56
Postat av: Andréa

hej,

av efarenhet från kunder som använt basiron o fakta från sass.se, kan jag säga att basiron är farligt för huden. Alkoholen som finns i (5 el 10%) täpper till porerna så att huden ej andas. Alkoholen torkar ur för stunden o det ser bra ut ett tag.. Under längre tid av användning av basiron produceras det mer talg i talgkötlarna o problemen upptår igen o förvärras. Likadant fungerar stioxyl.
Jag råder dig att inte anväda basiron !!

2007-10-18 @ 13:38:42
Postat av: Frida

Har använt Basiron nu ett tag & för mig fungerar det utmärkt. Duttar bara försiktigt på blemman och nästan varje gång så är den borta eller förminskad dagen efter. Använder den med 5 %.. Hoppas den fungerar bra för dig.. Kram från Frida

2007-10-18 @ 21:23:42
URL: http://friedas.blogg.se
Postat av: MALIN

Hej! Har använt basiron 5% men det den gör är att torka ut huden, jag fick små knotter på huden av den och blev jätte torr det sved så fort jag smörjde in med en fuktkräm när jag försökte reparera min hud igen. Så om du ska prova ta det i SMÅ doser. Jag har testat många preparat men inga har funkat så bra ännu, testar ngt som heter clearly gone nu men det har inte gett några bra resultat än. Jag ska nog boka tid hos en hudläkare i veckan! Lycka till!

2007-10-21 @ 00:36:38
URL: http://mieown.se
Postat av: MALIN

Nu står min rätta blogg adress :)

2007-10-21 @ 00:39:17
URL: http://mieown.blogg.se
Postat av: Carro

Använde förut, och var som en mirakelsalva.
Dock blev jag jäkligt torr..
Men, jag blev kvitt de små prickarna. Önskar jag hade fått veta om denna tidigare!

2007-10-22 @ 18:31:48
Postat av: Elin

Prova Stioxyl om Basironet inte funkar! Jag har använt det sen tonåren och aldrig hittat ett lika bra finnmedel. Använder den fortfarande som nattkräm. Den torkar ut huden, det gör den, men tror min hur är så van vid den att fuktigheten stabiliseras ändå. Jag har absolut ingen problem hy, men finnar kommer och går. Värt att prova. Jag har haft Cliniqes serie också, men hjälpte inte mycket på mig. Hoppas det blir bättre!:)

2007-10-23 @ 21:45:40
URL: http://elinita.blogg.se
Postat av: Amanda

Tvätta ansiktet med vanlig tvål? Ifall du har känslig hy som jag så kommer det nog förmodligen bara att torka ut huden, men ja funkar det för dig så är de ju bra :)

2007-10-25 @ 13:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0