Mitt mål?

Jag har fått in lite önskemål om vad jag ska skriva om på träningsfronten. Och det tackar jag för. Ska försöka knåpa ihop det första inlägget i veckan.

I går upptäckte jag att jag har fått en knöl på halsen. Efter att ha pratat med sjukstugan så har vi kommit fram till att det är min körtel som säger ifrån: Challe du måste ta det lungt, vila dig frisk. Men ohh no. Jag har fått träningsförbud av doktor. I dag är det 13 dagar sen jag tränade. Och min plan var att jag skulle börja träna idag igen, men det är nog bäst att jag vilar idag också. I morgon hade jag planerat in squash och den vägrar jag att missa, jag kan ta det lite lungt hehe. Claes du kommer att få stryk i morgon ;) (som vanligt haha)

En tjej frågade vad mitt mål var med träningen. Bra fråga. Jag tränar för att må bra och för att jag vill se sund ut i kroppen. Jag har höga krav på mig själv och vill se ut på ett speciellt sätt. Jag har nästan uppnått det, jag har en del jobb kvar på benen och stjärten bara. Hur mina ben ska se ut kan ni se här. Kendra har de snyggaste benen :) de är lagom vältränade, slimmade men ändå lite konturer. Till sommaren tycker jag det är kul att "strikta" upp kosten lite och tappa fettmassa. Kroppen är något man kan forma lite som man "vill" så länge man har viljan och disciplinen och kunskapen om kost och träning. Kosten är viktigare än vad man tror för att uppnå sina mål med träningen.

Kommentarer
Postat av: Fia

Snygga ben! Det var ett bra mål. Men det värsta som finns är när man inte kan träna. Vart sk aman göra av all energi och sånt som man bara gör av med på träningen? Det är såå skönt att träna. Bra blogg!

2007-10-30 @ 09:19:23
URL: http://fajja.blogg.se
Postat av: Matilda

oj om maten är så viktig måste du ge mej råd!.. jag kan ingenting om det där med kost.. jag bara äter.. så om du kan tipsa mej lite blir jag glad =)

2007-10-30 @ 09:25:41
URL: http://ombytlig.blogg.se
Postat av: Mia

Precis...Håller med Matilda-ge oss vanliga dödliga lite mattips! Vill slimma mig lite!

2007-10-30 @ 10:24:59
Postat av: glitzy/charlotte

mia: börja med att kolla under nyttiga recept här i bloggen...där finns det en del du kan äta som är bra :)

2007-10-30 @ 12:45:30
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Jocke

Kan du inte berätta lite hur det funkar med insulinet och fett inlagringen. Hur skall man dela upp målen under dagen för optimalt förbränna fett? Vad gäller eneriintag i förhållande till muskeltillväxt. Går det bränna fett samtidigt som man kontrollerar kosten. Kan du inte publicera lite studier kring de olika ämnena tex av anser du om aminosorornas påverkan på proteinsyntesen. Lågintesin kontra hågintesiv träning, är verkligen morgonpromander bra och kan man bli katabol? :D

2007-10-30 @ 13:21:20
Postat av: Jocke

Kan du inte berätta lite hur det funkar med insulinet och fett inlagringen. Hur skall man dela upp målen under dagen för optimalt förbränna fett? Vad gäller eneriintag i förhållande till muskeltillväxt. Går det bränna fett samtidigt som man kontrollerar kosten. Kan du inte publicera lite studier kring de olika ämnena tex av anser du om aminosorornas påverkan på proteinsyntesen. Lågintesin kontra hågintesiv träning, är verkligen morgonpromander bra och kan man bli katabol? :D

2007-10-30 @ 13:21:33
Postat av: glitzy/charlotte

jocke: du kanske kan göra det? ;)

2007-10-30 @ 13:22:47
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Lea

Ja det är alltid trevligt med tips. Både när det gäller vad man ska äta och hur man träna magen och ryggen. Gärna tips på hur man gör det utanför gymmet. Ha det bra!

2007-10-31 @ 09:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0