derma och lite syra


Jag får mycket mail och frågor om hur det har gått efter att jag har börjat använda dermalogica. Det är lika bra att ägna ett inlägg åt just detta. I skrivandets stund sitter jag med AHA-syra i ansiktet. Det sticker på ganska bra kan jag lova.
Jag har använt syran i ca 2.5 vecka nu och min hy är mycket bättre. Det kan även ha att göra med att jag intre stressar upp mig lika mycket på nya jobbet längre och försöker varva ned lite mer på fritiden.

Jag är nöjd med dermalogica, jag vet inte om de hjälpt mig så mycket. Men de gör inte huden sämre och på sikt kan det nog göra gott. Har bara använt det 2-3 månader. Ni kan köpa det superbilligt på ebay.

Produkter jag använder är:
Anti-Bac skin wash: den är till för hud med lite acne. kan ej ha i ögonen så därför ogillar jag den. vill ha en tvätt som man kan ha i ögonen så man slipper hålla på med flera olika. men annars är den bra. men när flaskan är slut sk ajag köpa precleanse, en olja man tvättar sig med. den återfuktar huden.

Multi-active toner: ett ansiktsvatten man sprayar på. kan även spraya under dagen över sminket för återfuktning. jag har slutat använda den. tycker inte den gör en sån stor skillnad. jag har inget ansiktsvatten(toner) just nu. klarar mig bra ändå.

gentle cream exfoliant: en exfoliering som återfuktar och rengör på djuket. använd en gång i veckan i 10 min.

oil control lotion: om man har lite acne är den bra. den är inte så återfuktande så jag har den bara på natten om jag använder den.

active moist: en återfuktande kräm jag har på dagen. superskön. går att ha till natten också.

sheer tint moisture spf 15: en dagkräm med solskydd och så är den lite färgad. perfekt till sommaren.

skin hydrating masque: en återfuktande mask en gång i veckan i 10 min.

intensive eye repair: en härlig ögonkräm.

min hud är altså ganska normal men lite åt det torra hållet. jag har lite acne för att jag stressar så mycket. min hud är finporig och borde egentligen inte ha acne vilket tyder på att det kommer inifrån.
bara jag fortsätter med dessa produkter och kör en AHA en gång i veckan i ytterligare några veckor kommer det blir riktigt bra tror jag. Jag är även ledig 8 veckor i sommar och ingen stress, inga finnar ;)

ja det var nog allt :) frågor? jag tycker ni ska gå till ett ställe som säljer dessa produkter för att få er hud analyserad så ni vet vilka produkter ni borde ha.


Kommentarer
Postat av: emma

http://enlitentax.blogg.se/1207861704tjejerpassapnika.html

hoppas du vill vara med och tävla om stevemadden skor hos mig

2008-04-11 @ 00:05:39
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Postat av: Jennan

ooohh bra att du testar dom ja avr som sugen men nu e du min försökskanin i stället =)

2008-04-11 @ 01:54:17
Postat av: Jennan

oohh har funderat påa tt prova doms pdodukter nu ska jag hålla koll på dej min lila försökskanin hehe

2008-04-11 @ 01:54:56
Postat av: Lina

ha en bra dag! (:

2008-04-11 @ 09:37:50
URL: http://linaloefqvist.blogg.se/
Postat av: Viann

Hej! skulle du kunna tänka dig att ställa upp på en BH fri dag? För mer info, läs min blogg :) Ha en bra dag!

2008-04-11 @ 09:38:52
URL: http://viiv.blogg.se/
Postat av: isabell

vart får man tag i aha-syra jag ahde velat testa, vågar inte beställa från ebay, är inte så stort fan av såna sidor, du vet gammal modig som man är:D

2008-04-11 @ 10:37:31
Postat av: Nina H

Dermalogica är bäst! Har haft svårt att hitta hudvårdsprodukter som passar min hud, men nu har jag hittat! Jag har känslig hud men ändå combination, dvs oljig T-zon. Dermalogica har verkligen hjälpt att hålla borta täppta porer och jämnar ut talgproduktionen i mitt ansikte. Jag tror det beror på att min hud varit stressad av all parfym etc. som finns i de flesta andra och därför varit obalanserad. Så åtminstone för alla er som har känslig hud borde ni testa Dermalogica! Bara naturprodukter! Som funkar! Har också beställt från Ebay sidan som Glitzy tipsade om. Funkar den också! :) Tack Glitzy!!

2008-04-11 @ 15:45:30
Postat av: alex

kul att du "hittat" till dermalogica, skrev nog om märket till dig för ett tag sedan.Tänkte bra dela med mig lite erfarenheter. Jag har upplevt en förbättring av acnen när man inte är så rädd för att återfukta huden. Man tror kanske att det blir bättre om man torkar ut problemen men icke. Värt att testa är masken multivitamin power recovery masque.Superbuper bra :)

2008-04-11 @ 16:40:46
Postat av: glitzy

isabell: klicka på länken AHA syra i texten så ser du en länk till tradera.

alex: ja återfuktning verkar vara grejen ;)

2008-04-11 @ 16:51:12
Postat av: Emma

Jag använder också Anti-bac skinwash, multi active toner och active moist. Tycker att de är superbra! :D

2008-04-11 @ 18:03:41
Postat av: Jenny

Ja, jag har använt mina Derm. produkter i en vecka...Har varit på analyser och enligt dom inte heller ha finnar... men får runt munnen... Jag vet inte riktigt vad jag gillar produkterna, det svider som satan i hela ansiktet... Har finnar runt munnen, men har i övrigt ganska torr hud, och tycker inte tiktigt att oil control lotion återfuktar så mkt som jag vill.... Tycker även att ögonkrämen svider...dt kan väl inte vara speciellt bra eller??? Ja, jag ska testa ett tag till..men blir lite orolig då dt svider så mkt.. Tack för en bra blogg!

2008-04-11 @ 20:23:01
Postat av: Mathilda

åh. så sugen på att testa!

2008-04-12 @ 20:14:31
Postat av: Julia

Hej!

Eftersom jag pluggar till hudterapeut så var det svårt att inte kommentera ett inlägg om produkter haha ;)



Jag förstod kanske inte vad du menade när du skrev om Anti-bac, har du tänkt att använda BARA Precleanser när din Anti-bac är slut? Precleanser ska användas i duo med din rengöring, i detta fallet din Anti-bac.



Blev förvånad när du skrev att du använder Anti-bac , eftersom den är ganska stark, och du ser inte ut att ha sån problemhy. Det kan ju förvärra om du använder en för stark produkt. Har du funderat på att använda Dermal Clay? Den är som en lera. Bra till fet tilltäppt hy. Den lugnar en problemhud och förebygger utslag. Man känner sig matt och sval efter man använt den, jätte skön :) + är att den går att använda som en djuprengörande mask i 5 min oxå (bra att köra lite lokal mask på utslagen tex)



Angående Multi Active Toner. Har du testat att spraya på bomullspads och dra över ansiktet istället för att spraya direkt i ansiktet? Du kanske gillar den bättre då?

Ansiktsvattnet är även bra då det återställer PH balansen efter du använt vatten i ansiktet. När jag slarvar med mitt ansiktsvatten får jag finnar direkt.

Om du letar efter ett annat ansiktsvatten så kan jag tipsa dig om några bra, skriv bara till mig i så fall, känner att min kommentar bli lång nu, så jag försöker avrunda haha :)



Lycka till med allt och hoppas det går bra med din Aha kur (glöm inte solskyddsfaktor eftersom du inte ska va i solen under tiden du gör kuren + 2-3 månader efter, kan få pigmentutslag, men det vet du säkert :) )!

2008-04-12 @ 22:54:51
URL: http://juliakrischel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0