Varning för tråkig läsning

jag tycker synd om er som läser min blogg pga träningsinläggen. Jag mår fortfarande inte bra. Så fort det halsonda har gått över har jag alltid dragit igång med träningen. Men inte denna gången. Jag har ingen ork. Det kan ha litemed sommartiden att göra också. En kombination som ni säkert förstår.

Första veckan jag var sjuk tryckte jag i mig mat och onyggigheter. Kroppen behöver mycket energi för att slå tillbaka mot skiten som inkräktar på MIN kropp. Men efter en vecka var jag tvungen att sluta äta, jag trodde då också att jag nästa var frisk. Jag drog ner på kaloriintaget drastiskt. Det har till och med visat sig på magen. Rutorna kikar fram lite. Men det beror också på att jag inte har så mycket vatten i kroppen nu när jag inte tränar.

Man kan altså tappa fett utan att träna. Allt handlar om att äta mindre än vad man gör av med. Enkel matematik, till och med jag som inte är ett mattesnille kan räkna ut det. Men hur snygg skulle man bli till slut om man bara "svalt" sig och inte tränade? Jo en smal slapp otränad tjej. USH!

En sak jag borde ha gjort under dessa två veckor är att ha druckit rena aminosyror för att inte tappa muskelmassa. Men det är så äckligt så jag har låtsas glömma det varje dag.

Jag tror jag ska slå rekord och låta kroppen vila ända tills på måndag. I morgon kommer jag resa i jobbet och när jag kommer hem ska vi borra, såga och fixa så den där förbannade tvbänken kommer upp på väggen. Vi hämtade våra skitsnygga högtalare idag. Bilder kommer så klart. Jag har inga hemlisar för er. Eller?

Men när väl träningen drar igång igen då jäklar ska ni få följa med mig på vägen mot sommarkroppen. Ni kommer få veta vad jag äter, hur jag tränar och hur mycket jag tappar i fett osv.

Nu ska jag ta näsdroppar för 15:e dagen i rad och sen sova. Tjata inte nu på mig, jag vet att man inte ska använda sprayen mer än 7 dagar eller något sådant. Men hur ska jag kunna sova utan dom? Jag kan inte andas med munnen öppen. Det går bara inte så låt mig och mina snart förstörda slemhinnor vara i fred. Ok?

God natt mina älskade bloggvänner


Kommentarer
Postat av: Helene

Jag är en av de som är mycket intresserad av din träning och väntar på att följa dig :)

2008-04-04 @ 09:00:58
URL: http://enhelene.blogg.se/
Postat av: Lova

Hej Charlotte! älskar din blogg. Har ett par frågor till dig. (du verkar ju mkt insatt) Har sedan ett par månader tillbaka satt igång att styrketräna och älskar det. Min första fråga är angående träningsprogrammet, nu har jag kört en runda på gymmet ca varannan dag där jag kör igenom hela kroppens muskler, men är det bättre att lägga upp program där man tränar vissa muskelgrupper vissa dagar och andra muskelgrupper andra dagar och vilka muskelgrupper är isf bäst att träna samma dag om man t.ex. lägger upp 2-3 olika pass. Den andra frågan är angående alla dessa olika drycker o bars man kan köpa för att ta efter träningen.. t.ex. gianomax, vad ger de för effekt? hjälper dessa att öka muskelmassan? mvh Lova

2008-04-04 @ 09:07:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Minna

Krya på dig. Ska bli jättekul att läsa om din träning och kost nu fram till sommaren, Heja Glitzy!

kram m



2008-04-04 @ 09:22:23
URL: http://www.asos.com
Postat av: Regina

Aaah vet hur du känner. Jag har varit sjuk 2 veckor, men idag ska jag äntligen gå till gymmet. som de har kliat i kroppen efter att få träna! och appropå nässpray så har jag använt de i 14 dagar nu.. hjälper inte längre, men som du säger vad gör man inte på natten när man inte kan andas???



SKöt om dig och krya på dig!

Längtar efter träningsinläggen från dig igen. Kram

2008-04-04 @ 10:50:58
URL: http://reginajacobsson.blogg.se/
Postat av: Jamie

Hallå tjejen!

Trist att hör att du inte mår bra, sånt vill jag inte veta av, det räcker med ett sicko här. Nu måste du bli frisk snart, det är en order från syster: Jamie..

Och du det där med nässpray det är mer en myt, du kommer inte förstöra dina slemhinnor i näsan för att du använder lite nässpray i mer än tio dagar som det brukar stå på förp. Såvida du inte har någon sjukdom som påverkar slemhinnorna. Det kan börja bli lite oroande om du hade sagt att du använt den dagligen i månader. Så dina slemhinnor kommer inte att dö ifrån dig, det är jag övertygad om. Och ja jag har fått det här bekräftat av en av min fd kollegor på öron/näsa/hals på KS Solna...

Så tjejen hoppas du blir bättre snart och kan göra allt det du vill...

Massor med krya på dig kramar/Jamie

2008-04-04 @ 11:41:22
URL: http://lifeandstyle.webblogg.se/
Postat av: tess

Hejsan!

Du är så inspirerande med din träning och du har så fin kropp!

Jag hade själv velat deffa mig lite till sommaren.

Har du några enkla tips?

Jag går 1h promenad varje morgon innan frukost + att jag gymmar/gympar. Vad gäller kosten så käkar jag inga "rena kolhydrater" dvs. inget pasta, ris, bröd eller potatis, utan försöker fokusera på proteinet och fettet. Jag har hört att detta ska vara bra metod vid deffning.

Har du några andra tips, eller är jag helt fel ute?

KRAMAR och krya på dig!!

Tess

2008-04-04 @ 15:35:07
Postat av: glitzy

lova: jag tycker nog du ska dela upp kroppen på tre eller fyra dagar. kör ca 9 set på varje muskel och kör mellan 6-8 reps.

fyll på med en gainomax efter passet om du inte ska äta nästan på en gång. just för att du inte ska förbränna dina muskler. bättre att bränna fett ;)

2008-04-04 @ 23:40:36
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: glitzy

tess: tack :) men har du tappat fett? mo du inte har det trots dina höga träningsnivå är det maten som är fel. du borde fylla på med lite kolhydrater. man drra ju ner på kolhydrater när man deffar, men du kan inte ta bort dom helt för då kan du lätt bränna muskler istället.

rena amonisyror är bra att ta innan träning också just för att du inte ska tapp amuskelmassa när du deffar

2008-04-04 @ 23:48:26
URL: http://glitzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0