träning tisdag


ooh jäklar vilket benpass. men dock för dåligt med vikter, men det är inte så lätt att veta hur mycket man ska ha på en ny övning. men vänta tills nästa vecka.

började med 3 set i benpressen. i sista setet när jag inte orkade fler "gungade" jag ca 10 st i slutet. det sved i rumpan kan jag lova.

sedan tesade jag en ny övning. eller inte ny. utfall med gång. annars står jag ju still och gör dom. se här hur det går till. men jag gjorde lite annorlunda än på filmen. jag knäböjde 2 ggr innan jag tog ett nytt steg. hänger ni med?
jag gjorde 15 såna steg * 2 och 15 st enkla steg som på filmen.

efter det blev det ännu en ny övning för mig, 3 set sumobenböj (sumo squat). klicka på play nedan så ner ni hur den går till. men jag höll i en skivstång framför mig med raka armar och gick ned på samma sätt. skulle jag använda en hantel skulle jag ha en stepbräda under varje fot så jag kom lite djupare.



efter det 2 set benspark, 3 set liggande bencurl och sist 3 set vader.

efter det kunde jag knappt gå. mina ben var så stumma så ni knappt kan förstå. men efter att ha gått 2 km kändes det lite bättre. men jag känner redan nu att träningsvärken smyger sig på. det är kärlek det;)


Kommentarer
Postat av: Nathanelle

Yes, det passet kör jag på imorgon. Plus 5 km löpning efteråt. Lär bränna rejält. Löövley.

2008-12-09 @ 22:09:30
URL: http://nathanelle.devote.se
Postat av: glitzy

nathanelle: kan du springa efter det passet har du inte tagit i tillräckligt kan jag lova

2008-12-09 @ 22:17:21
URL: http://glitzybloggen.se
Postat av: johanna

tack för inspirationen, nu blir det ett benpass på gymmet efter lunch. nice ass, here i come! :)

2008-12-10 @ 09:27:22
Postat av: Jag

Tja!

Du har tidigare sagt att träningsvärk inte betyder att musklerna växer....vad beror träningsvärk på och är det bra eller dåligt att ha träningsvärk?

kram!

2008-12-10 @ 22:24:52
Postat av: glitzy

jag: det beror på att musklerna blir "såriga" att muskelfibrerna "slits" därav muskelvärken. inte alls dåligt att ha träningsvärk

2008-12-11 @ 10:42:22
URL: http://glitzybloggen.se
Postat av: makemefamouse

Åh vilka fina gymkläder du har, jag har precis börjat hos en pt men jag har inga bra gymkläder, ideer på vart jga ska köpa bra sådana??? xoxo maia

2008-12-11 @ 19:27:24
URL: http://mariaterling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0