träning måndag


Jag skulle ju träna ben idag, men eftersom jag bara hade en halvtimme på mig och smithen var upptagen fick det bli biceps och mage. Ni får se en liten snutt från passet idag. Dålig kvalité och tyvärr lite kort snutt eftersom jag filmade med mobilen.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Det där är enklare om du ställer dig mot en vägg :)

2008-02-25 @ 21:21:53
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Carina

Ser jobbigt ut det där.. usch :P Tänkte fråga dig en liten grej, eftersom du antagligen har koll på läget. Vad är egentligen bäst ang solning. Sola med starka rör en kort stund eller lite svagare rör dubbla tiden? Tack så mkt :)

2008-02-25 @ 21:24:20
URL: http://www.carinan.blogg.se
Postat av: glitzy

vi har en gräns i sverige när det gäller rör så du ska aldrig kunna sola i "starkare" rör. däremot tar det bättre att sola i ett solarie där du ligger nära skivan. men det är inte att rekomendera. sola ca 15-20 min i ett nyare solarium. sola lite oftare i början tills du fått en grundfärg. men bli aldrig röd. det är inte bra för huden.

2008-02-25 @ 21:27:38
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

Wysteriia : enklare? jag har inga problem som det är nu. ställer jag mig mot en vägg kan jag inte ha lika mycket vikt på heller, altså sämre

2008-02-25 @ 21:28:57
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Maria

En nyfiken fråga: kör du alltid så få rep med tyngre vikter? Jag måste köra minst 15 rep på varje övning för att inte bli en biff ;-) Är lite nyfiken på din träning, då jag inte upplever dig som en "biff" utan slank med muskler...

2008-02-25 @ 22:32:49
URL: http://marialoving.blogspot.com
Postat av: Madde

Svinga sådär är inte bra för ryggen, det är bara armarna som ska röra sig och biceps som ska jobba. Bara ett tips....

2008-02-26 @ 06:28:43
Postat av: glitzy

madde: ja så såger en personlig tränare som bara vet det den har fått höra på sin utbildning. men kolla med de som verkligen kan lite om byggning så får du se. självklart svingar jag med ryggen på de sista för att orka få upp de sista-muskeltillväxt. ta reda på saker innan ni skriver sånt som inte är sant

2008-02-26 @ 07:18:05
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

maria: ALLTID :) max 6-10 reps

2008-02-26 @ 07:18:42
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: shoebox

Oh, jag ska på pump idag, nu blev jag peppad!
Men du har mycket mer vikter än jag, jag är svag :)

2008-02-26 @ 07:45:36
URL: http://shoebox.tjejsajten.se
Postat av: Joakim

Under 15 reps och du blir biff? Skulle hypertrofin blir mer för att du kör mer eller mindre reps och enbart på det? Dumt!
Enda skillnaden kan vara fibertyperna på Typ-1 och Typ-2 som påverkas olika men synliga resultatet lika. Hur dina muskler ser ut är genetiskt och inte hur många reps du kör.
Att köra med cheating på slutet av passet/setet är vedertaget i kretsarna där man bygger muskler och inte kör halvrehab träning i kabelmaskiner. Arnold, ronnie coleman, jay culter tillsammans med resten av byggarvärlden kör cheating, dom ser inte ut veta vad dom håller på med, eller vänta nu?

2008-02-26 @ 08:27:23
Postat av: Johanna

Ska också köra biceps idag! Nu blev jag peppad! =)

2008-02-26 @ 08:38:58
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: Anonym

Glitzy vad elak du är med dina läsare.... det är i inget fel med att vingla så där, men när man gör de så maximerar man inte träningen..

2008-02-26 @ 10:03:16
Postat av: glitzy

anonym: nej jag är inte elak. men varför skriver man saker som man inte vet någonting om? precis så gör man för att maximera träningen. som sagt fråga dom som verkligen vet. inte någon personlig tränare som fått en utbildning av ex SATS. om du vill kan jag ta fram material? så du får det svart på vitt?

2008-02-26 @ 10:05:36
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Anonym

varför skulle dom lära ut fel på nu tex SATS och alla andra som håller på med träning och dom som har gått på universitetet? och vad säger att du ha rätt info om de du läst på internet?

2008-02-26 @ 10:14:32
Postat av: Joakim

Skillnad på hur du tränar. SATS inriktar sig nog mer på amatörmotionärer och inte på folk som tränar kroppsbyggning. Lägg ned, folk har praktiserat detta i årtal och finns flertalet studier på detta. Det är bara att kolla på pajasteknikerna i tex Body Pump eller i Fitnessblaskorna och göra precis tvärtom så kan det bara bli rätt!

2008-02-26 @ 10:24:32
Postat av: Joakim

ref:
J Appl Physiol. 2006 Jan 12; DIFFERENTIAL EFFECTS OF STRENGTH TRAINING LEADING TO FAILURE VERSUS NOT TO FAILURE ON HORMONAL RESPONSES, STRENGTH AND MUSCLE POWER GAINS.

2008-02-26 @ 10:46:08
Postat av: bee

jag vill inte få en elak kommentar tillbaka nu. undrar bara varför du och din sambo svarar så hetsigt på vad folk skriver till er. även om ni inte tycker samma saker behöver man ju inte svara så spydigt. eller är det så att ni ofta blir påhoppade och är trötta på det? har inte märkt det så tydligt tidigare så därför undrar jag...

2008-02-26 @ 11:10:48
URL: http://beccabee.blogg.se/
Postat av: Joakim

bee: Nej men om du är själv väldigt insatt i ett ämne, säg du är från frankrike och sedan sitter någon och säger åt dig hur man pratar franska, och den här personen har ingen aning hur franska låter, blir du inte lite irriterad då. Folk som skriver "skall bara ge dig ett tips.." osv tar sig en spydig ton, får det tillbaka. Folk som påstår saker dom inte vet något om. Träning har varit och är mitt liv, har levt i kroppsbyggningskretsar sista 10 åren av mitt liv. Folk som ifrågasätter saker utan veta något. Det har inte att göra med vad jag tycker utan vad jag vet. Det irriterande är folk som argumenterar med vad dom tycker, det har ingen relevans mot fakta. Att jag påstår saker är dumma beror enkelt på det är helt befängda påståenden och dumt andra skall läsa här tro det stämmer. Ingen mening vara elak, bara saklig. Men skriver man något dumt kanske det kan vara bra få reda på det :)

2008-02-26 @ 11:56:52
Postat av: Anonym

Låt alla bara träna som dom vill,rätt fel alla ha vi lärt oss olika saker och tränar för olika saker.. men de var inte de jag skulle säga utan jag har en fråga.
jag tränar för att gå ner i vikt/fastare kropp är de okej att träna 2gånger om dagen vissa dagar 1pass konditon och på kvällen 1pass styrka? eller blir de för mycke? vet ju att man måste vila oxå..

2008-02-26 @ 12:31:28
Postat av: Joakim

Ja precis håller med till fullo, vi lär oss genom att prov oss fram. Jag kör liknande det du skriver nu, jag kör styrka och kondition. Studier visar på att du har bättre förbränning av kroppsfett om du lägger konditionspasset direkt efter gympasset. Dvs kanske tränar i gymet i 45 minuter och sedan joggar 30 minuter. Som regel tycker jag man skall ha minst två hela vilodagar med undatag för något lågintensivt som konditionsträning, tex promenad, cykling mm. Största framgång når du dock genom kosthållningen. Med bra kosthållning kan du nå mycket bra fysik genom 4 pass i veckan med kombinerad kosthållning. Känenr du dig trött ta en lång promenad i stället för hård konditionsträning, lyssna på kroppen.

2008-02-26 @ 12:54:00
Postat av: bee

Då förstår jag lite bättre. Ville bara påpeka för Charlotte också (om hon inte redan har sett det vill säga) att hennes shop faktiskt är med på tv nu! På kanal 5! Varje gång de gör reklam för Elin Klings blogg så ser man en bild på en kofta från glitzy.se plus att man får se namnet på shoppen. Kul va? Grattis!

2008-02-26 @ 13:16:50
URL: http://beccabee.blogg.se/
Postat av: bee

påpeka var kanske lite fel ord... berätta för menar jag snarare.

2008-02-26 @ 13:20:37
URL: http://beccabee.blogg.se/
Postat av: kfv

Verkar vara en livlig debatt här... Jag skulle dock bara skriva att det ser väldigt lovande ut och att du är i bra form är ju ingen hemlighet.. När det gäller din kost och träning vet du bäst själv, det är ju vi amatörer som frågar dig om råd :) have a nice day!

2008-02-26 @ 13:21:32
Postat av: Fifteen minutes

Var förbi tatueraren igår och det verkar som att jag får min ifyllning gratis trots att det var drgt sju månader sedan jag gjorde tatueringen ;)

2008-02-26 @ 14:43:58
URL: http://fifteenminutes.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej!
Jag undrar bara om det kommer komma in fler tees eller tröjor med mimmi eller mickey på till shopen?

2008-02-26 @ 16:01:29
URL: http://articblueberry.blogg.se
Postat av: bee

Kolla in alla mina shoppingfynd! Mockasiner, randiga koftor, blommiga sjalar och örhängen. Allt för 693 kr!!!

2008-02-26 @ 17:22:18
URL: http://beccabee.blogg.se/
Postat av: Nathalie

"Från: Joakim
Det är bara att kolla på pajasteknikerna i tex Body Pump eller i Fitnessblaskorna och göra precis tvärtom så kan det bara bli rätt!
2008-feb-26"

Ursäkta men jag blir väldigt upprörd när jag ser dig skriva pajastekniker i body pump, jag kör det en gång i veckan och man kan inte få bättre styrketräning i grupp med en bra tränare. Fattar inte var du fått det ifrån men jag tycker det är ren bullshit. Var försiktig med vad du säger, bara för du kanske har upplevt det på ett ställe så betyder det inte att det handlar om själv passet body pump det är fel på.

2008-02-26 @ 18:43:49
Postat av: Magda

Jag gillar din blogg och du har en snygg kropp men så fort någon påpekar ngt om träning så blir du förbannad och spydig och ber folk att inte uttala sig om sånt de inte vet. Alla har olika kroppar och det kanske funkar för dig och din sambo att "fuska" er igenom era styrkepass gmnm att ta mer vikt än ni tål och sedan gunga er igenom det men det skulle inte funka för mig tex som har svag rygg. Finns ingen anledning för dig att se ner på dina läsare, om du nu är så insatt, bli tränare istället för solarieförsäljare..

2008-02-26 @ 18:54:50
URL: http://magdalicious.blogg.se
Postat av: glitzy

magda: tack :) nu vill jag inte jobba som PT. det skulle jag inte alls trivas med. jag trivs bra som försäljare. jag blir irriterad när folk säger till mig hur jag ska träna för att det tar bättre om du gör si eller så osv. folk får gärna komma med åsikter, men jag blir irriterad när folk säger en sak som inte stämmer.

allas muskeler fungerar på samma sätt när det gäller muskeltillväxt. sedan har man kanske vissa problem. jag kan inte träna axlar så tungt som jag vill för att jag har skadat den en gång. men för det säger jag inte till dom som "fuskar" upp vikterna att dom gör fel eller får bättre resultat om man tränar strikt och med mindre vikter för jag vet att det är fel.

jag ser inte ner på mina läsare men jag blir irriterad när man berättar för mig att jag gör fel, gör så här så blir det rätt när det är dom som har fel. då säger jag ifrån

2008-02-26 @ 19:38:04
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

nathalie: bodypump är jättebra om du bara vill hålla igång kroppen och träna lätt styrketräning. men vill du bygga muskler och få resultat snabbare ska du ge dig på riktig styrketräning.

2008-02-26 @ 19:39:38
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

jessica; inte mimmi teen, men den längre modellen kommer i veckan :)

2008-02-26 @ 19:41:50
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

15 minuter: :) så himla bra ju. sjysst av dom

2008-02-26 @ 19:42:50
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

kfv: men tyvärr har en del blivit lärda fel...:)

2008-02-26 @ 19:44:50
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

bee: jaså? vad roligt..tack för att du sa det

2008-02-26 @ 19:45:54
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

anonym: ja alla tränar som dom vill, men man ska inte säga att det är på ett sätt när det är fel. joakim svarade ju bra på din fråga :)

2008-02-26 @ 19:50:09
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

bee: vill inte va elak mot dig :) förlåt :) men som sagt jag blir lite sur när folk säger att gör så här när det är fel

2008-02-26 @ 19:51:20
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Anonym.

Oh my, det är verkligen ingen överdrift att säga att du har den snyggaste kroppen av alla bloggare! Dessutom ser du alltid sund och fräsch ut :)

2008-02-26 @ 21:10:51
Postat av: glitzy

anonym.: har du verligen kollat igenom alla bloggare? ;) thanks sweetie

2008-02-26 @ 21:19:32
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: F

Hejsan, ny på din blogg :). Jag är inte lika engagerad i träning som du men kul att läsa är det ändå. Har samma åsikt förresten vad gäller "cheating" och köra i "slapp form". Att köra i stel, strikt form har faktiskt en större skaderisk om man tränar med maxvikt. Undrar om du kör med omväxlande hantelcurl någonting? Tycker själv att det är en jättebra övning för att bygga biceps. Gillar själv överhuvudtaget "fria" övningar där man inte begränsar den naturliga rörelsen.

2008-02-26 @ 23:57:17
Postat av: Clara

Hejsan : ) hur mycket lyfte du ?

2008-02-27 @ 06:43:58
Postat av: glitzy

clara: bra fråga. jag vet faktiskt inte :) haha...men kanske 22 el så. man kan ju alltid räkna.

2008-02-27 @ 07:17:00
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

f: vettigt skrivet ;) du har rätt. jag körde tre set hantelcurl innan denna övning. jag kör sällan stång tyvärr, för den är bra så jag bored göra det oftare.

2008-02-27 @ 07:19:30
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Joakim

Nathalie: Tycker body pump som styrketräningsform är meningslöst. Visst förstår folk behöver det kollektiva trycket för att orka motivera sig till något som att träna. Kommer aldrig se det som styrketräning, mer som konditionsträning med motstånd. Du pratat motionsnivå jag pratar tillväxt nivå och kroppsbyggning, vi ligger på olika förutsättningsnivåer. Som muskelbyggande träning för en vältränad styrketräningsperson tillför det ingen muskeltillväxt. Men det är säkert en jättekul motionsform för de som är intresserade.

Magda: Fuska? Om du men fuska menar tvinga kroppen att överprestera, så helt korrekt. Kroppen är som en motor som måste tvingas öka belastningen för att inte anpassa sig mot samma motstånd. Samma gäller cheating, du utförd sista repetitionerna med hjälp eller mer ostrukt rörelse. Överbelastning är egalt med hypertrofi. Är du klen i sekundära muskler beror det nog på att du just inte tränar tungt.

2008-02-27 @ 15:17:32
Postat av: erika

Najs blogg, gillar det du skriver:) ett litet tips..ställ dig brebent eller ett ben fram och ett bak när du lyfter så att ryggen är stilla och du kan fokusera på armarna. Ryggen kan skadas om du lyfter för tungt och vinglar runt, även fast armarna klarar tyngden! Kram

2008-03-01 @ 15:41:36
URL: http://felinie.blogg.se
Postat av: glitzy

erika: läs kommentarerna innan så förstår du varför jag inte gör så. det är fel eftersom jag vill få ut så mycket som möjligt av träningen

2008-03-02 @ 08:26:54
URL: http://glitzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0