fettmätning och torsdag träning


Så här går det alltså till när vi mäter fettet på mig. Kalippern mäter tjocklecken på fettet i mm på mage, triceps och lår. Resultatet var väl inte så bra som jag hoppats på. Jag har konstigt nog 1 mm mindre på magen jämfört med ungefär samma tidpunkt förra året. Men allt annat var högre. Allt är fotens fel, hade jag kunnat träna förbränning under dessa veckor hade jag varit nere på samma resultat. Jag kan inte träna intervaller nu heller så jag får nöja mig med promenader ett tag till. Men jag tror jag lägger ner styrkan nu och satsar endast på förbränningen. Jag kanske kommer köra lite lite bara för att inte tappa för mycket. Jag har nu 16 dagar på mig att komma ner till förra årets resultat den 7 juli. Det ska gå, jag måste strama upp maten mer och satsa allt på förbränning.

Jag hade satt upp ett mål i år och det var att jag skulle komma i ännu bättre form än förra året och har jag ett mål ska jag fan nå det. Att foten förstör mycket är en ursäkt, men det ska gå på något sätt. Det blir en ny mätning runt den 7 juli för att se. Nu jäklar kör vi. Jag är riktigt taggad nu.
                                 Triceps       Mage        Lår
14 maj 2007:   
    15 mm         9 mm        22.5 mm
7 juli 2007:           12 mm         6,5 mm     20 mm
22 maj 2008:        17 mm         8 mm        24 mm

Dagens träning blev 6 set rygg och 9 set axlar och sen en timmes promenad.

*linne adidas*byxor nike*

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag tycker du är duktig på att träna!

2008-05-22 @ 20:30:50
URL: http://typperra.blogg.se/
Postat av: emma

Skulle du inte kunna filma fler övningar på gymmet som du gjorde med magövningen? Testade faktiskt den på gymmet sist och den hör till favriterna nu. Tack för inspirationen!

2008-05-22 @ 20:32:59
URL: http://dagens-emma.blogspot.com
Postat av: glitzy

emma: jo när det är lite folk. tycker det är lite pinigt :)

2008-05-22 @ 20:34:22
Postat av: cizzi

det blir spännande att se match-resultatet ;)

2008-05-22 @ 22:11:20
URL: http://minklagomur.blogspot.com/
Postat av: Anonym

du är så jäkla snygg!

2008-05-22 @ 23:14:13
Postat av: lotta

Ja, mer övningar. Det är kanon när du skriver om det. Gärna tips för lår och rumpa!

2008-05-22 @ 23:45:01
Postat av: ..:Sarah:..

jag skulle vilja göre en sån där mätning ja.. intressant!

2008-05-23 @ 00:00:38
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: sandi

Hej,

gjorde själv en fettprocentsmätning (långt ord) igår..Har själv 1 aug som mål. Men jag fick mitt "svar" i totalprocent. Dvs hur stor fettprocenten är på min kropp totalt och hur många procent jag ska gå ner...



vad är din totala procent? Nyfiken!

2008-05-23 @ 00:12:21
URL: http://sandi.blogg.se/
Postat av: Nono

Hej hej!



Hahaha de ser ut å göra lite ont =P



Hade jättegärna velat göra sån mätning..speciellt nu när man vatt så lat och inte tränat på ett par veckor.. =(

2008-05-23 @ 03:09:37
URL: http://noniss.blogg.se/
Postat av: glitzy

sandi: jag mäter inte i % för det stämmer inte i alla fall. Ska man göra en exakt fettmätning ska man sätta sig i ett stort ägg som kostar en hel del att göra. men om jag ska räkna ut fettprocenten på detta viset med kalipper så ligger den på ca 18.5% skulle jag tippa på. hur mätte du? inte med en sån där elektronisk grej hoppas jag, dom är inte alls bra. kalipper är bra för då kan du jämföra fettets tjockleck gång till gång.

nono: det gör inte ont

2008-05-23 @ 08:50:14
Postat av: Delén (kga)

Challe har alltid varit i trim =) Jobba på bara ni kommer aldrig nå hennes body =)// skicka mig ditt nr igen gumman min mobbe pajja så alla nr försvannnnnnnn....... Puss jessica

2008-05-23 @ 09:58:52
Postat av: glitzy

delén: stördo haha..jag ska skicka numret. har nytt nummer för övrigt

pusssss

2008-05-23 @ 10:23:20
Postat av: Hanna

Hej!



Är grymt sugen på o göra en sån där mätning. Vart utför de dem, sjukhus, gym? Vet ej vart jag ska leta :-P Vad kostar det ungefär?



Btw, din blogg är en grym inspirationskälla! :-)



/Hanna

2008-05-23 @ 10:29:04
Postat av: glitzy

hanna: jag gör det hos en tjej som heter Hanna som finns på worldclass i linköping. vart bor du?

2008-05-23 @ 10:47:53
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag bor i Eskilstuna

2008-05-23 @ 12:04:03
Postat av: linn

du, din spray-tan på shoppen är ganska dyr.. den finns på andra ställen för 109, du har inte skrivit fel i shoppen där det står 199???

kolla så att det inte har blivit fel, det är ju nästan dubbelt.

2008-05-23 @ 12:20:23
Postat av: marina

alltså herre gud tjejen du måste vara patetisk eller nått kan du inte bara träna som vanliga människor gör vem bry sig hur mkt fett du har på kroppen vem bryr sig hur mkt du tar el lyfter hållå desperat och osäker måste du vara get over it...

2008-05-23 @ 13:22:12
Postat av: Mia

Redken-produkterna som jag vann kom igår, tack ska du ha :). Ska testa produkterna ikväll!

2008-05-23 @ 13:32:39
Postat av: glitzy

mia: tänk på att använd balsam efter hårinpackningen

2008-05-23 @ 14:44:36
Postat av: Jelica

Du är en sann inspirationskälla du ;)

2008-05-23 @ 14:45:18
URL: http://vagenmotformen.webblogg.se/
Postat av: glitzy

marina: vanlig människa? vad är en vanlig människa? anledningen till att jag skriver vad jag tränar är för att mina läsare ber om det. månag följer min blogg pga träningsinläggen och eftersom det är en blogg om mig och mitt liv så självklart ingår träningen i bloggen. att jag fettmäter mig är ett sporre för mig att uppnå mina mål jag har satt. att jag vill se ut på ett speciellt sett och har höga krav på mig själv och inte nöjer mig med en halvsunkig kropp är väl upp till mig? varför skulle jag vara osäker på mig själv pga det? det känns som att folk som du som slänger ur sig en massa skit är dom som mår dåligt och det är oftast avundsjuka som grundar sig i sånt beteende. Men alla har rätt till sin åsikt här i min blogg och du är välkommen att slänga mer skit om du mår bra av det.

2008-05-23 @ 14:49:12
Postat av: glitzy

linn: det är det rekomenderade utpriset så jag har inte skrivit fel. de andra kanske säljer dåligt så de måste sänka. men jag kanske ska köra en sommarkampanj på dom en vecka el så

2008-05-23 @ 14:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0