Pray to end the people against abortion


går in på aftonbladet & möts av den här bilden. Rubriken lyder: FINNS ALDRIG SJÄL FÖR ABORT. det gjorde att jag stängde ner sidan. Jag blir så less. Låt folk välja själva vad dom vill göra med det som är början till ett liv i magen. Det är inte så att man dödar en människa, utan någon som är en början till ett liv. Många som gör abort är exempel tjejer som är för unga för att ta ansvar för ett barn, pundare eller kanske har ekonomiska problem så man inte har råd att ta hand om ett barn. Är det inte bättre att inte ta det här barnet tll världen då?

Kvinnan på bilden har också rätt till sin åsikt men hon ska inte bestämma vad jag eller någon annan ska göra vid en ev. graviditet.

Vart står ni i frågan? För eller emot?

jag är askass på engelska så skratta inte åt min rubrik. Jag vet inte om det är rätt:) Men ni fattar budskapet?

Kommentarer
Postat av: /Kat

Håller med dig!

Jag tror nog att de flesta är kapabla att ta ansvar för sin egen kropp och egen situation.

Har själv gjort en abort, när jag var över 30, och med facit i hand var det rätt.

2008-11-02 @ 08:54:39
Postat av: Stina

a den lät kanske lite rolig :-) är också less på de som är mot abort o deras dåliga argument.. om de hade varit killar som blev med barn hade det inte ens funnits någon diskussion kring detta..

Jag har gjort abort två gånger.. det var skitjobbigt.. visst kan man tänka på det ibland men mest känner jag bara lättnad..

2008-11-02 @ 09:04:57
Postat av: Mickan

Jag tycker också att alla har rätt att bestämma över sig själva, men det finns ju också en orsak till varför man inte får göra abort utan tillstånd efter 18 veckor till exempel. Då är ju fostret i stort sett en liten människa. Det konstiga är också att alla aborter som görs efter tolfte veckan, de foster läggs i en liten kista och begravs på kyrkogård, varför gör då svenska samhället så om det inte är en liten människa? Det är lite konstigt i systemet. Men jag tycker fortfarande att alla ska ha rätt till att bestämma över sin egen kropp och framtid, så länge det inte utnyttjas som preventivmedel, vilket vissa tyvärr gör. Men det är verkligen en skitsvår fråga..

2008-11-02 @ 18:43:46
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Lou

håller med dig, ngt man absolut skall få bestämma själv. Bättre att avsluta ngt som man vet att man inte kommer klara av, i tid än att låta det "kommande" barnet fara illa för att man inte kan ta hand om det. Nej, man ska få bestämma själv. klart slut

2008-11-02 @ 19:23:57
URL: http://louisyourhomegirl.blogg.se/
Postat av: Carola L

Jag är emot abort - inte så att jag fördeömer de som gör abort, men jag tycker också att har man sex så vet man att risken finns att bli gravid och således få barn.



Men jag kan lättare förstå en mycket tidig abort än att välja bort ett specifikt barn.



Men är man mogen för att göra barn - då borde man också vara mogen för att ta hand om ett barn.



Däremot äcklas jag av Prolife människorna i USA som tycker att det är fel att döda foster, men kan döda abortläkare .... Jag (och de) har ingen rätt att döma

2008-11-02 @ 20:20:36
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Anna

Det går liksom inte att vara emot! Tänk vilka vidriga konsekvenser det får! Våldtagna kvinnor som tvingas behålla barnet, kvinnor som är sjuka men ändå måste gå igenom graviditeteer som är livsfarliga och framförallt alla illegala aborter som dödar massor!! Jag hoppas att jag någonsin slipper göra en abort, men dömer ingen som gjort en. peace!

2008-11-02 @ 23:05:58
URL: http://sagtogjort.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Jag håller absolut med dig. Däremot tycker jag det är fel av dom som använder abort som preventivmedel, då tycker jag man ska tänka till en extra gång. Vet man att man inte vill bli med barn ska man se till att skydda sig tycker jag.. Sen kan det alltid hända ändå, och då är det upp till var och en att ta det beslutet.

2008-11-03 @ 18:32:10
URL: http://ellinoroskarsson.blogg.se/
Postat av: kimiya

Du har så jävla rätt!



Varför ska någon annan bestämma vad du ska göra med din kropp? Abort bör dock inte användas som ett preventivmedel, men hur många gör det egentligen?

2008-11-04 @ 15:27:22
URL: http://www.finest.se/kimiya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0