ta mig i kragen


Hittade den här bilden från början av sommaren. Efter att precis ha tryckt i mig tre negerbollar & en halv bytta glass fick jag lite lätt ångest. Ingen förkylning eller ingen mensverk kommer stoppa mig i morgon. Jag har faktiskt varit ute & gått 2 gånger idag, men lite kortare stunder. Men det var för att jag inte hade någon bil :)

I morgon är ny dag & jag vägrar att känna efter hur jag mår. Nu ska jag börja träna igen och jag börjar med 45 min spinning som världens tuffaste spinningsinstruktör har. Nu jävlar kör vi & ni ska fan peppa mig. ok?

Just det, maten ska också styras upp. Ica maxi, here I come.


Kommentarer
Postat av: ?

Hur mycket neger är det i en negerboll?

2008-11-10 @ 23:01:01
Postat av: glitzy

?: inget så vet jag vet

2008-11-10 @ 23:11:53
URL: http://glitzybloggen.se
Postat av: Virran

Tja stumpan, tack för igår! Det blev kort på wc redan igår tack vare något erbjudande de hade, så nu kan vi boka spinning och piska varann! Jag behöver piskas efter den här lata perioden jag har varit inne i... Kram

2008-11-11 @ 09:09:01
Postat av: ?

Varför kallar du det negerboll då? Tycker du inte att vi har kommit längre än så i vår utveckling? Jag menar, spelar det någon roll att de hette så förut, det är inget själ att fortfarande använda det gamla namnet på dem.

Och nej innan du säger något, det är inte upp till dig att avgöra hur rasistiskt det är. Det spelar ingen roll hur lite du tycker det ordet är laddat, du är vit.

2008-11-11 @ 09:58:57
Postat av: glitzy

?: utveckling? vet inte om det har något med det att göra. det är ett oskyldigt namn på en godsak. och jo det är upp till mig att avgöra för det är jag som skriver det i min blogg. skulle jag tycka det var rasistiskt skulle jag inte kalla det negerboll. för mig kunde den heta vad som helst. se sista inlägget i bloggen



virran: fan så bra ju...det kommer bli toppen..kanske vi kan bubbla någon kväll:)

kram

2008-11-11 @ 11:22:24
URL: http://glitzybloggen.se
Postat av: ?

Så du menar bara för att man har gjort det länge så är det ett skäl att fortsätta att göra det? Hör du hur det låter???

Tänk om folket hade tyckt och tänkt så innan kvinnor fick rösträtt? "Jamen, det har ju alltid varit så att det är bara män som ska få rösta"...

Ja det är din blogg, jag argumenterar INTE emot dig. Men det är INTE upp till dig att bestämma om det är rasistiskt laddat eller ej.

Jag är lika gammal som du och jag har alltid sagt kokosbollar eller chokladbollar. Kanske är det för att du bor på landet och jag i storstan? Jag vet inte...

2008-11-11 @ 11:56:43
Postat av: Liza

Men gud varför ens lägga ner sin tid och skriva en sådan kommentar suck.

2008-11-11 @ 16:34:49
URL: http://liizaa.blogg.se/
Postat av: Johan

HAHAHAHAH "du är ju vit"! Den kommentaren var ju ändå dagens. Senast jag köpte en NEGERBOLL så hette det just negerboll. Är det nu vi ska säga affro-svenskboll? Myyyy god. Skänk en slant till röda korset och låt oss som tycker om negerbollar göra det. Finska pinnar känns ju inte särskillt snällt heller? French toast, för att inte tala om VITkål! Och för alla er med sura inlägg. Hur känner ni er när jag beställer SURKÅL!! VA??

2008-11-11 @ 21:52:41
URL: http://johansilandsproblem.blogg.se/
Postat av: Regina

Haha Johan det där va de bästa jag läst på länge!

2008-11-11 @ 23:05:49
URL: http://www.hjarterdam.devote.se
Postat av: Jessica

Helt sjukt, du är alltid lika snygg!!!! puss

2008-11-12 @ 13:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0