kopierat från MINNA


Jag har tänk att skriva om det här dunderpudret i någon vecka nu. i går när jag kikade på Minnas blogg så hade hon redan skrivit om den. Så för att göra den enkelt för mig snodde jag bilden och här kommer hennes text:

Ooooh la la!
Det här är ett dunderpuder som ger fantastisk volym och en skön matt finish.
För alla som vill ha volym!

Pudra en liten mängd i dina handflator och gnugga sedan händerna mot varandra.
Fördela in i ditt hår och lyft in i botten.
Du kan även applicera direkt i botten och skapa volym.
Jag använder den främst på det senare sättet och till det är den verkligen oslagbar.

 Mattar ner en glansig, glatt håryta och ruggar upp platt och småfett hår.
Det är perfekt som torrschampo!

Det går löjligt enkelt och snabbt att pudra lite vid rötterna och sedan rufsa till håret.
Håret blir fluffigt, lättformat och håller sig som jag vill en hela dagen, eller kvällen.

Det enda negativa med Dust it är att den lägger sig som en beläggning på hårbotten
om man har minsta fukt i håret vid applicering.
Använd Dust it när håret är helt torrt, annars får man lätt en vit kaka vid
hårbotten som man ju gärna klarar sig utan.

Ett supertips till alla som har svårformat hår, glatt, bebisaktigt, tunt, spikrakt, platt,
ja, ni fattar.


Kommentarer
Postat av: malin

jag har det och klarar mig inte utan det!! dust it är perfekt för mitt självlockiga hår som till fördel måste plattas ofta och på så vis gärna bara hänger, dust it är min bästa vän tillsammans med plattång, mascara och alla andra måsten:)

2008-10-28 @ 17:29:41
URL: http://sundaychic.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter ju kanon! Men vad händer då om man får fukt i håret när man haft pudret i ett tag, tex om det regnar ute eller så? Blir det en beläggning på hårbotten då också?

2008-10-28 @ 18:01:08
Postat av: ..:Sarah:..

Jag tillhör en av de få som får superfettigt hår av de där (finns fler, jag skrev om de förra året) skumt...!! men inget pulver passar mitt huvud. och jag är sån som ALDRIG får fett hår.. snarare fnustorrt nästintill självantändligt :/

2008-10-28 @ 18:46:58
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Nelly

ja, den verkar riktigt bra. ska jag pröva. : )

2008-10-28 @ 20:03:44
URL: http://www.balladsoflife.blogspot.com
Postat av: mini

åå den där är guld värd för mitt trist platta hår! synd bara på att den är vit, därför tänkte jag ta och tipsa om bumble and bumbles liknande pulver, fast färgat! finns för blonda och för brunetter som jag! mini

2008-10-29 @ 11:12:05
URL: http://mamamini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0