tenn för hela slanten


Tennarmband är riktigt hett just nu. Norrländskt hantverk. Jag hittade en sida som heter Luletråden när jag googlade. Jag ville ha äkta grejor, inget skit som säljs på smyckeswebshopparna. De har även ett riktigt bra pris om man jämför med många andra.

 En beställning är gjord och jag förväntas ha mina armband om 1-2 veckor.
Jag köpte 2 tvistade, lite annorlunda och riktigt snygga, men jag kände att jag ville ha ett traditionellt också så det fick det bli. Men i en ljusare brun ton än det på bilden.

Nytt för i sommar är att deras armband kan fås sydda på guld, silver,
hot pink, sunny yellow, bright green, delicious orange, deep purple,
lila, off white, baby rose, baby blue, turkos, marin blå, röd, olivgrön
eller khaki.
Dessa färger finns inte på på webshopen utan eftersom de tillhör deras
designer kollektion för utländska kunder. Men maila dom så fixar de det ni vill ha. Mycket tillmötesgående har de varit. Jag måttbeställde armbanden så de ska passa just min handled.

Kommentarer
Postat av: skvallertackan

woooow, creds till dig för en så snygg blogg!

Har du fixat själv eller?

2008-05-14 @ 18:29:59
URL: http://skvallertackan.blogg.se/
Postat av: Anna

Aaaj då, och jag som hade jättemånga sånna armband från min polare i Jukkasärvi.......attans att jag har skänkt dom till sopbeget för något år sedan! Nu ångrar jag fakriskt mig för det var flera stycken! =/

2008-05-14 @ 18:45:00
Postat av: Stina

Min farmor gör sådana, fast jag har aldrig sett ett tvistat. Så fint. Gillar färgen också.

2008-05-14 @ 18:45:29
URL: http://rubia.se
Postat av: Moi

Gillar de i mitten bäst!

2008-05-14 @ 18:54:29
Postat av: Angelica

höhö. såna där kan jag göra! ;) var ett tag sen, men det lär ju vara som att cykla.

2008-05-14 @ 19:18:45
URL: http://supergirlsdontcry.wordpress.com
Postat av: Frida

min mormor gör sånna armband och väskor så jag har många armband och väskor i alla färger och former.. dom är riktigt fina...



din blogg är suuuuper, I love it

2008-05-14 @ 20:08:06
Postat av: Marie

Hejsan! Halkade in här bara av en slump. Du visst är dom snygga. Jag har en del armband som jag köpt genom åren.



Jag har en kompis som pysslar med sådant men för tillfället har hon uppehåll med det på obestämd tid. Som tur har jag fått till kompis pris och det är ju kanon för dom är inte billiga om det är bra gjort.



Det finns dom som gör som inte håller riktigt måttet och dom är ju givetvis billigare oftast. Men det är ju rent hantverk och många jobb timmar bakom.



Hoppas du blir nöjd med dina för det är jag. Jag har dom till vardags och fest.



Ha det gott, mvh Marie

2008-05-14 @ 20:36:23
URL: http://mittalltingenting.se
Postat av: Canarydiamond

Verkar som att många mammor eller mormödrar kan göra tennarmband. Kommer ihåg när min mamma satt & sydde i renskinnet hon beställt från östersund och flätade ihop tentrådarna flitigt. É voila ett tennarmband

2008-05-14 @ 20:36:27
URL: http://canarydiamond.blogg.se/
Postat av: glitzy

skvallertackan: nej kickans.blogg.se har fixat

2008-05-14 @ 21:24:07
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: mimmi

Hej!



En inredningsaffär i Vällingby/Stockholm säljer jätte fina tennarmband i olika strl och häftiga färger! Till och med i guld och silver!

Den affären heter Sköna Tyger och ligger på Ångermannagatan precis nedanför centrum!

2008-05-14 @ 21:43:00
Postat av: nathalie

mamma gör sånna :) hehe.. har några halvklara i en låda.. får be henne att göra klara dom!

2008-05-15 @ 17:46:33
Postat av: jennie

tennarmband är ett samiskt hantverk.

2008-05-15 @ 17:49:23
Postat av: Camilla

Jag har ett sånt (bild1&2 fast beige) som jag köpte för lääänge sen i Hundfjället/Tandodalen ;)

2008-05-18 @ 12:45:27
URL: http://cellena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0