Tävling

Nu är alla bidrag upplagda. Rösta på din favorit fram tills på söndag kl 16.00. Skriv bidragets nummmer under kommentarer. Fusk är inte ok. Jag ser om samma personer röstar flera gånger på ipnumret. 
 Vinnaren presenteras här senare under söndagen och får då se priset från
www.glitzy.se


nr1
Annas bidrag: Min första, och enda, tatuering är en liten men naggande god. Jag tror på ödet och tror att allt som händer faktiskt är meningen att det ska hända - att det finns en orsak. Jag mådde väldigt dåligt under en period i mitt liv och behövde påminna mig själv om att det faktiskt var meningen, att det fanns en tanke bakom det. Därför tatuerade jag in "Insallah" på ryggen. Mitt på ryggen för jag var livrädd att jag skulle springa på någon med en liknande tatuering. Det gjorde sjukt ont, ja, jag är lite löjlig, men än idag är jag stolt och nöjd över min tatuering. "Insallah" är arabiska och betyder "Om Gud vill".
image1458image1459








nr2
Emelies bidrag: jag har ingen dirket historia till tatueringen, det är en tigerlilja och tyckte det passade att tatuera när jag blev kallad "Tigern" när jag var mindre. Nästa tatuering blir tigertassar :)
image1460

nr3
Nadines bidrag: den på insidan av foten var min första, Nadine - mitt namn.
men den håller inte. som du kanske ser på bilden rä den skit risig fat jag gjort den 4a gånger!! nu har vi gett upp. det blir tydligen så när den sitter så långt ner mot fotsulan.
 
rolingstones tungan var min andra. den sitter på asset om det inte framgår av bilden ;)
I'm a big fan!
 
den tredje är ett 'armband' med texten 'att fela är mäsnkligt, att förlåta är gudomligt' på latin. den är symboliserad min morfar (som gick bort här om året) och min mamma som har en jävligt spänd relation till varandra hela min uppväxt där jag suttit i mellan med mamma som mitt allt och morfar som en extra pappa då jag inten hade nån som liten.
 nästa blir ett hjärta på innearmen med gradpa och mom och sedan en ängel på skuldran.
image1462

image1461

image1464image1463

nr4
Hannas bidrag: Såg denna tatuering i en tidning när jag var 14 år och bestämde då att jag skulle ha den någon gång! 5 år senare satt den på magen! Fastnade för denna fjäril för ansiktena i vingarna, vissa ser dom o andra inte

image1465

nr5
Patricias bidrag:
jag älskar monogram och jobbade på ibiza en sommar där jag träffade en tatuerare(som också tatuerat robbie williams) som gjorde den precis som jag tänkt mig, alltså ett super minne från en av mina häftigaste somrar.
image1466

nr6
Johannas bidrag: Den ena, svanktatueringen, är en latinsk text som betyder gudomlig skapelse. Tycker att man alltid ska komma ihåg att man är just det!
Den andra, de tre kronorna, är för att jag när jag gjorde den skulle ut och resa mycket och fortfarande ska och att oavsett var jag befinner mig aldrig ska glömma vart jag kommer ifrån
image1467
image1468


nr7
Det är ett porträtt på Prinsessan Leia från Star Wars. Jag gjorde den för ca 4 år sedan & anledningen
är inte bara att jag är ett Star Warsfan utan även att jag har/hade Prinsessan Leia som förebild när jag var en liten flicka. Hon är en cool, snygg & bestämd tjej & jag vill alltid bli påmind om att vara stark! :-)
image1469

nr8
Sandras budrag:Jag har flera med den här som jag skickar nu, syns sällan. Ibland kan man ana den när jag har vissa kläder på mig. 
Jag fick den av min man när vi nästan precis hade träffats och var på en tatueringsmässa. Han som gjorde den kom från italien.
image1470

nr9

Susannes bidrag: Den ena är på skuldran och är en sol.

Den andra är en fågel.


Solens bakgrund är en kompistrio där vi målade våra egna solar och tatuerade in de för ca 10 år.

Vi har varit kompisar sedan högstadietrio så på något vis hör vi ihop :)


Fantasy-fågel är lite "jag" symboliserar att man ska ha lite fria vingar (kontrollera inte mig) då mår man bäst och att den är vacker

image1471

nr10
Jossans bidrag: Här är då min "lilla" gadd, 5 h tog det sammanlagt och lite större ska den bli, med fler fjärilar och så. Nu kommer vi till historian bakom den =) Texten i mitten är en del av en dikt på spanska skriven av den chilenska poeten Pablo Neruda. Jag är själv halv chilensk så dikten betyder mycket för mig eftersom betydelsen är en hyllning till alla de som dog under diktaturen i chile. Fjärilen och blommorna är utsmyckning för att göra det hela mjukare och lite mer feminint, lila var även min favorit färg som liten, därav den lila fjärilen. tecknet under själva texten är tecknet för KARMA skrivet i sanskrit, jag tror verkligen på att om man ger gott så får man gott tillbaka.   texten översatt = Även om stegen rör denna plats i tusentals år suddar det inte ut blodet från de som föll här. Inte heller ska ska timmen glömmas då ni föll även om tusen röster korsar denna tystnad. Regnet ska fukta torget stenar men aldrig släcka era namn av eld.
image1472

nr11
Stephanies bidrag: Jag har en liten jordgubbe i nere på magen/vid ljumsken som jag haft i drygt ett år. Anledningen till att det blev en jordgubbe är för att min sambo kallar mig jordgubben pga av mitt röda hår och mina fräknar (prickarna). Så när han var bortrest på en jorden-runt tripp bokade jag tid hos tatueraren och jag har inte ångrat mig en sekund. Tatueringen representerar mig och varje gång jag ser den tänker jag på första gången han kallade mig jordgubben och den gången han smörjde in hela mig i jordgubbar och sedan slickade upp allt, hihi
image1473

nr12
Linns bidrag: Det är den första tatueringen jag gjorde, har två nu, en g-glav på ankeln också.
Den är placerad högt mellan mina skuldror.
Det står 'Hasta la victoria siempre', det är spanska och betyder 'Alltid till seger'.
Den är en liten inspirerande mening för mig, jag brukar tänka på den när det kommer motgångar och problem, då blir jag 'peppad' att fortsätta, mot segern. Vill man så kan man.
image1474

nr13
Therez bidrag: När jag var 14 år ville jag både tatuera mig och pierca mig. Men eftersom min mamma då led av den svåraste graden av nickelallergi ville hon absolut inte att jag skulle pierca mig eftersom jag kunde ärvt detta hemska. Men däremot fick jag TATUERA MIG konstigt nog! Jag valde ut ett motiv som kändes som jag och som var ett svart tribalmönster. Sedan väntade jag ett år, och när jag fyllde 15 fick jag tatueringen i födelsedagspresent av mamma. Då tyckte hon att jag hade tänkt igenom mitt beslut och då fick jag dessutom tatuera mig hos tatueraren med mina föräldrars påskrift. Detta var min första tatuerings historia. Lite roligt att mamma tyckte det var ok med tatuering och att hon gick med på att skriva under så jag fick genomföra det. Tänk att den idag faktiskt är 10 år gamal, och jag tycker fortfarande lika mycket om den.

Tatuering nummer 2 dröjde det några år innan den blev till. Jag var runt 20 år. Jag har alltid älskat att rita och nu bestämde jag mig för att göra något eget. Slog slag i saken och ritade en tribal-sol som jag sedan gick med till tatueraren och bad att få den tatuerad i svaken. Även denna var en födelsedagspresent av min kära mor. Vi tatuerade oss båda samtidigt faktiskt. Även denna är jag grymt nöjd med, känns även bra att det är något av mina egna alster.

Har även en text tatuerad i nacken där det står ANGEL. Vingklippt ängel som jag är. ;) Kan nämligen trycka ut mina skulderblad så det ser ut som jag har vingar. (bara en liten parantes).
image1475



nr14
emmas bidrag: Jag har 3 st kinesiska tecken på ryggen, vilka betyder " Tro hopp och
kärlek "

Jag valde dessa just för att jag anser att livet går ut på att man måste
tro på sig själv, livet inger hopp och dessutom måste man både ge och ta
en massa massa kärlek.
image1476

nr15
Rouaas bidrag: Nr. 1
Denna kronan letade jag länge efter. Jag ritade upp en, men blev inte nöjd. Till slut så hittade jag den en kväll när jag stog och lagade mat hemma hos min mamma. Jag hittade kronan på en kryddpåse. Precis den kronan jag hade tänkt, med lite ändringar.
Jag tog med den till "min" tatuerare, Jens på Tattooworld Malmö/Old Bones tattoo och han fick ändra på den lite och så. Därefter så placerades den på min vänstra underarm. Nästan i höjd med mitt hjärta och på armen där min pulsåder går. Allt för min mamma. Denna tatueringen är en hyllning, ett bevis och ett minne som alltid kommer att vara med mig. Min mamma kommer alltid att finnas i mitt hjärta, men även på min kropp. Jag älskar in tatuering och jag älskar den inte mindre nu när min mamma alltid säger att hon älskar den ;)
 
 
Nr. 2&3
Denna är en av mina två nyaste. Dom båda sitter på min handled. På högra handledn står det "döden" på arabiska. Denna tatueringen är som en hyllning till alla som har gått över till den andra sidan. Alla jag känner, släkt, familj, vänner... Och även alla som kommer att gå över dit. Det är som att säga "jag vet att det kommer. Jag kommer alltid att minnas er" för mig, men samtidigt så är det som en daglig påminnelse att döden existerar. Man ska leva livet fullt ut.
 
På den andra bilden så står det "livet" på arabiska. Den sitter på vänster handled, det är samma arm som jag har min mother tatuering på. Denna är mer en hyllning till livet. Något som kommer att påminna mig om att ta vara på livet och att leva mitt liv så som jag vill leva det, men att jag placerade den på samma arm som min mothertatuering beror på att jag självklart vill att min mamma ska ha ett underbart och långt liv. Plus att den armen är närmast hjärtat.
image1477
image1478
image1479


Kommentarer
Postat av: NINA

jag röstar på nummer 10 i allafall.

2007-10-26 @ 20:19:36
Postat av: Jenny

Nummer 1!!!

2007-10-26 @ 20:24:01
Postat av: sofia dahlén

nr 7!

2007-10-26 @ 20:29:30
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: mowri

jag röstar på nr10.
otroligt fin mening på dikten
så starkt.

2007-10-26 @ 20:34:24
URL: http://tjiingeling.blogg.se
Postat av: Missy

Röstar på nummer 10.. :)

2007-10-26 @ 20:44:45
URL: http://runninoutofsympathy.blogg.se
Postat av: jojo

ne 11! -vilken söt tanke

2007-10-26 @ 20:47:07
Postat av: Lana

nummer 14

2007-10-26 @ 20:55:10
URL: http://lanastyle.blogg.se/
Postat av: alex

nr 5

2007-10-26 @ 20:56:28
Postat av: jess

jag röstar på nr 6.

2007-10-26 @ 21:09:27
Postat av: Anna

Jag röstar på nr tre och då den som är ett armband med ett "ordspråk" som är klockrent

2007-10-26 @ 21:09:34
Postat av: Sofia

Röstar på 10:an, den var mest unik och speciell!

2007-10-26 @ 21:38:59
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Julia

Nr 1!

2007-10-26 @ 21:40:25
URL: http://juliaf.webblogg.se
Postat av: Maria

Solklart lägger jag min röst på nr 10. Skitsnygg!

2007-10-26 @ 21:54:30
Postat av: Anette

Snyggast: 10!!!

2007-10-26 @ 21:57:14
URL: http://nettansliv.blogg.se
Postat av: Kimmi

Nr 10!

2007-10-26 @ 22:37:48
Postat av: Yaz

Näe! Missade jag den här tävlingen? Vad illa! Jag har som en så fin en hehe.
Gillar Stephanies Jordgubbe, den är söt o har en fin mening :)

2007-10-26 @ 23:46:03
URL: http://marauder.blogg.se
Postat av: ingela

jag röstar på nr10

2007-10-27 @ 06:54:46
Postat av: emma

nr 6

2007-10-27 @ 08:01:31
Postat av: Jocke

NR 10.

2007-10-27 @ 08:29:20
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Angelica

nr 10! :) Otroligt vacker med tanke på att den är så stor!

2007-10-27 @ 08:29:56
URL: http://angiibanjii.blogg.se
Postat av: Anna

nr 6!

2007-10-27 @ 08:52:46
Postat av: lille

nr 1 !!!!!

2007-10-27 @ 08:53:05
Postat av: Nelly

jag gillade verkligen Nadines (nr3) text på armen och jossans (10) var grymt snygga. skulle jag vara fit i kroppen skulle jag vilja ha en text som jossans. jag röstar helt klart på nr 10!

2007-10-27 @ 09:55:42
URL: http://www.donotletitfade.blogg.se
Postat av: Anna

Jag röstar på nummer ett ;)

2007-10-27 @ 09:57:46
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: Fatty

Min favorit är Johannas, no6 ^^)

2007-10-27 @ 10:22:30
URL: http://fatassfatty.blogg.se
Postat av: Micha

Fan jag ville också vara med i den här tävlingen ju! Hade lätt vunnit ;)

2007-10-27 @ 11:09:20
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Micha

Jag röstar förövrigt på nummer 1 ;)

2007-10-27 @ 11:12:47
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Sofie

Nr 6 - Johanna ska vinna så klart! :)

2007-10-27 @ 11:18:08
URL: http://www.sofierundlof.blogspot.com
Postat av: M.L

10

2007-10-27 @ 11:18:46
Postat av: pussycat

jag e lite förvirrad här, du ska tatuera dig och du vet inte vad du ska tatuera utan du har lagt upp andras tatueringar för att folk ska rösta på vilekn du ska tatuera? för om de e så, röstar jag på 1an "insallah".. förrsten, jag pratar arabiska och man säger inte insallah utan man säger och det stavas insHallah =) om du ville ha de korrekt asså.

2007-10-27 @ 11:26:14
Postat av: Littlefashion

Nummer 1
Jag gillar det att det är en liten och ganska diskret tatuering

2007-10-27 @ 11:42:45
URL: http://littlefashion.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag säger nr 6, riktigt cool!

2007-10-27 @ 11:44:05
URL: http://annoula.blogg.se
Postat av: Nathalie

Jag röstar på nr 1

2007-10-27 @ 11:51:06
URL: http://meandmymen.blogg.se
Postat av: Denice

13

2007-10-27 @ 11:51:08
Postat av: S.A.N.D.R.A

nr 1 anna

2007-10-27 @ 11:52:33
URL: http://eyeliner.blogg.se
Postat av: Sofie

Röstar på nr 1, :)*

/Sofie

2007-10-27 @ 11:52:34
URL: http://sofie1994.blogg.se
Postat av: sandra

Röstar på NR1´s bidrag!!:)

2007-10-27 @ 11:59:29
URL: http://drott18.blogg.se
Postat av: Anna

Jag vill bara svara på pussycats kommentar som yttrar sig om stavningen på min tatuering. Som du ser så är det inte arabisk text utan turkisk. Och då istället för ett h så använder man ett S med en "fjong" undertill! Då vet du det :)

2007-10-27 @ 12:03:45
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: paulina

nr. 10 :)

2007-10-27 @ 12:16:57
URL: http://hailie.blogg.se
Postat av: mita

10!

2007-10-27 @ 12:40:47
Postat av: glitzy

pussycat: nej det är en tävling. jag har redan tatuerat mig 2 grr, läs längre ned får du se den jag gjorde i veckan

2007-10-27 @ 12:51:25
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Jenny

Nr: 10 helt klart.

2007-10-27 @ 13:02:06
Postat av: Jenny

Jag röstar på Nr.6!!

Postat av: Rouaa

Anna jag måste dock påpeka att ordet kommer från arabiskan och heter samma sak i alla länder. INSHALLAH säger man.
eller om man verkligen vill säga det som det egentligen hete så heter det INSHA'ALLAH.

2007-10-27 @ 13:36:19
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Frida

Jag röstar på nummer 1. För fin tatuering och en bra andledning bakom motivet. :-)

2007-10-27 @ 14:20:36
URL: http://myplaceofheart.blogg.se
Postat av: Miki

nr 1.

Vill också bara tillägga. Må tatueringen vara felstavad, men det spelar ju egentligen ingen roll för en tatuering, och speciellt denna är menad enbart för Anna med tanke på storlek och placering (tatueringar egentligen generellt är menade för en själv vad jag anser). Det är inte i syfte att flasha runt den. Och sen kan jag även tillägga att turkiska tatuerare kör sitt eget speciella race. Jag gjorde några tatueringar där då jag var bosatt där. En stor 'Shiva' (hinduistisk gud) sitter mellan mina skuldror. Jag var i god tro om att den var jättefin, men fick motsatsen bevisad då jag fick en närbild på den i form av fotografi senare på kvällen. Hon såg helt sne och misshandlad ut, ja till och med förlamad i ena ansiktshalvan för att det var så ojämnt. Detta är dock åtgärdat nu, men hur som helst så kan vi med detta hylla våra käraste turkars tatuerings kunskaper ;)

2007-10-27 @ 14:29:26
Postat av: msfatso

Nr 6, JOhanna!

2007-10-27 @ 14:33:46
URL: http://msfatso.blogg.se
Postat av: emilia

det stavas Inshallah... ://

2007-10-27 @ 14:53:19
URL: http://emmiielicious.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag röstar på nr 10!

2007-10-27 @ 15:38:08
Postat av: Rouaa

Miki en tatuering som är menad att betyda något på ett visst språk bör vara rättstavad för att annars så betyder den inte det den betyder egentligen hur mycket den än betyder för en. om man vill ha den felstavad så är det något helt annat. Det är liksom som att skriva muther iställer för mother. Bara för att det betyder något för mig betyder det inte att det är rättstavat på sitt ursprungliga språk. vad den betyder för människan och hur den ser ut är 2 olika saker.

En tatuering betyde inte allting något för någon måste jag även påpeka. Vissa tatuerar in ett motiv dom bara tycker är snyggt. Det är upp till var och en, men folk ska kunna kommentera om dom ser något är stavat "fel" från den ursprungliga stavningen.

2007-10-27 @ 16:37:26
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Jessica

Nr 6 var helt klart mest tilltalande :)

2007-10-27 @ 16:46:01
URL: http://asklund.blogg.se
Postat av: Anna

inşallah

- är den turkisa stavningen på INSHALLAH.
Den är inte felstavad utan det är meningen att det ska vara en turkisk stavning. Punkt.

2007-10-27 @ 17:02:25
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: denise

nr 13

2007-10-27 @ 17:04:27
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Rouaa

Anna fortfarande. Inshallah är ett arabiskt orde. Det finns egentligen inte i det turkiska språket. Det kommer från arabländersna och därför så är det felstavat för att vara ett sånt ord. om turkarna sen stavar det på sitt sätt så är det upp till dom, men det du vägrar inse är att det är ett arabiskt ord och att stvningen egentligen inte är så. Det betyder inte att din är felstavad på turkiska, men det är fortfarande felstavat på det "internationella" (bland dom som känner till ordet dvs) sättet.

2007-10-27 @ 17:36:23
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Saga

nr 1 röstar jag på!
fler tävlingar med tatueringar, jättekul att se på :)

2007-10-27 @ 18:44:35
Postat av: s

nr 10. synd att jag missade tävlingen :(

2007-10-27 @ 19:11:27
URL: http://aldrigblivastor.blogg.se
Postat av: Emma

Usch, jag tycker så synd om alla tatuerade tjejer och killar! Det är verkligen inte vackert och det blir definitivt inte vackrar med åren. Men jag förstår att smaken är som baken... /Emma

2007-10-27 @ 19:45:35
URL: http://systrarofsweden.blogg.se
Postat av: Nemi

Tyckte om ordspråket på armen (nr 3),men Nadine; undrar hur den latinska skriften lyder,finns bara den svenska översättningen...
Gillar även nr 10..

2007-10-27 @ 20:13:13
Postat av: Emma Journalen

Jag röstr på nr 1.
Har dessutom sett den i verklighet och bilden gör den inte rättvisa!

2007-10-27 @ 20:15:56
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: c

10. helt klart. vacker och fint ! nummer 10 !

2007-10-27 @ 21:26:16
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: SUSSA

Texten på nr 10! Men det runt omkring förstör tycker jag tyvärr.

2007-10-27 @ 21:37:20
Postat av: Element Five

"...Miki en tatuering som är menad att betyda något på ett visst språk bör vara rättstavad för att annars så betyder den inte det den betyder egentligen hur mycket den än betyder för en..."

Nja Rouaa tyvärr har du fel i detta fallet, vad gäller tatueringar är det en personlig prägling med en betydelse som den som gaddar sig själv avgör. Och stavning eller ursprung är orellevant. Mängder av ord har ändrats, anammats och juserats från sitt urpsrung. Bara för att den är "felstavad" betyder det absolut inte att den skulle betyda något annat eller för den skull tappa sin betydelse. Nu är inte denna gaddning felstavad utan den är som personen antyder stavad med Turkisk dialekt och alltså helt i sin ordning då det var tanken för personen i fråga. Om det inte stavas så på arabiska eller "original" språk spelar absolut ingen som helst roll. Det viktiga är att det betyder något för den som gör gaddningen. Att man sätter en personlig prägel på ett ord, symbol finns där absolut fel med. Om du anser det så vet du inte mycket om tatueringskulturen då det är något som gjorts sen årtionden tillbaka.

Vill du ha fler exempel? I teorin skulle du kunna gnälla på en nazist som tatuerat in ett hakkors då det i orinalet är ett buddhistiskt/hinduiskt/Falun Gons solkors och inget nazistiskt. Men för en nazist betyder det något helt annat. Man kan tycka vad man vill om det men så är det.

Tjejen i fråga hade en personlig historia bakom sin gaddning och ville prägla den med en egen touch. Valde att använda Turkisk tolkning av ett ord som stavas annorlunda på arabiska. Och nej det är inte fel egentligen då det härstammar från Ottomanska rikets dagar om inte ännu äldre. Ett ord annamdes av de Turkiska/Kurdiska stammarna och anpassades till deras dialekter.

Förlåt om jag tog plats i en tråd med ett kraftigt offtopic men ville göra min röst hörd. Respektera varandras gaddningar då de oftast har en stark personlig historia bakom sig. Att kritisera någos gaddning för att vara ful, fel bla bla kan såra djupare än vad man tror och hör inte hemma inom tatueringskulturen.

2007-10-27 @ 22:19:15
URL: http://kamikaze.blogsome.com/
Postat av: Anna

Element five: WORD! Tack för att du satte ord på det jag ville få fram med mina tidigare inlägg..

2007-10-27 @ 23:47:58
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: Rouaa

Eken det handlar ingenstans om att kritisera någons tatuering. Om du läser ännu en gång så har jag skrivit att det faktist är så att ordet kan vara rätt stavat på turkista, vilket hon har tatuerat in ordet på, men att ordet egentligen inte stavas så på ursprungsspråket för det ordet. Hon ville ju ha den på turkiska och det är ingen som käftar emot det. det är liksom hennes kropp och hon bestämmer hur hon vill ha sin tatuering, men fortfarande så snackar vi om hur ordet egentligen stavas. Vill du stava "amazing" "ahmazing" på din kropp så är det upp till dig, men folk kommer ändå att påpeka att den är "felstavad" och det måste du ju själv inse. Så om du, som tror på Buddhas lära, hade stavat Buddha "Budda" så är det ju upp till dig, men det är fortfarande felstavat, vilket inte betyder det den egentligen ska betyda, även om det betyder Buddha för dig.

Ännu en sak jag måste påpeka... "Nja Rouaa tyvärr har du fel i detta fallet"

tyvärr så kan jag inte ha fel. varför? jo för att det är min åsikt och därför så har jag rätt att ha min åsikt, som för mig är rätt. Kan jag säga att du har fel bara för att du inte tycker likadant som mig? nej. Annars hade åsiktsfrihet inte existerat.

För övrigt så är meningen med tatueringen nice, absolut, men det ni verkar ha missförstått är att jag försöker förklara att det fortfarande är felstavat. om det hade varit på turkiska tex så kunde man ha skrivit det på det turkiska sättet.

Jag lägger dock min röst på 10an.

2007-10-28 @ 00:22:52
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Rouaa

"inşallah" så dvs.

2007-10-28 @ 00:24:11
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Rouaa

en sak till jag missade:

"Om du anser det så vet du inte mycket om tatueringskulturen då det är något som gjorts sen årtionden tillbaka."

du vet mycket väl hur mycket jag vet om tatueringar. Jag är en av flera generationer av tatuerade kvinnor i min släkt. Jag kan nog en hel del, om jag får säga det själv.

Och "Och nej det är inte fel egentligen då det härstammar från Ottomanska rikets dagar om inte ännu äldre."

Ottomanska riket grundades i slutet av 1200-talet, början av 1300-talet. Arabiskan fanns redan runt 700-talet.
Om jag inte har fel.

2007-10-28 @ 00:30:12
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Emilia

Nummer 10 var suuperfin! Röstar på den!

2007-10-28 @ 08:21:41
Postat av: Tildan

11!!

2007-10-28 @ 09:42:03
Postat av: Erika

Spännande dialog! Det viktiga borde dock vara vad det innebär för bäraren, d v s bäraren. Numerus Stulturum est Infintus...

2007-10-28 @ 09:58:07
URL: http://exekvera.blogspot.com
Postat av: Marina

Jag röstar nummer 1. Den är smakfull och fin.

2007-10-28 @ 10:04:33
URL: http://wondrous.blogg.se
Postat av: Anna

Men Roahah, eller whatever your name is.. Kolla på tatueringen! Det är turskisk stavning på den!!!!!!!! Hur faan kan du då säga att den är felstavad! Och sen när blev det här ett jävla diskussionsforum. Och om du vill ifrågasätta varför jag har valt att ha den tatueringen så föreslår jag att du vänder dig till mig.
Känns som att du äntligen hitta något du kan diskutera angående, men vet du vad: Ge faan i det!
Tycker du är ouppfostrad och oförskämd som uttalar dig som du gör! Du borde skämmas!
Och som jag skrev tidigare, lika bra att repetera det då du verkar förstå ganska långsamt, detta är inget diskussionsforum, så har du fler åsikter om MIN tatuering så ta det med mig då!
And get off the internet; det är sånna som du som skapar dålig stämning! Usch!

2007-10-28 @ 10:51:56
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: Desirée

Jag röstar på nr 1.

2007-10-28 @ 11:29:45
URL: http://desires.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag röstar på nummer 6! =)

2007-10-28 @ 12:07:24
URL: http://pb2007.blogg.se
Postat av: Erika

Jag röstar på nr 10!

2007-10-28 @ 12:21:30
URL: http://sandellisch.blogspot.com
Postat av: Rouaa

Anna hur gammal är du? Du beter dig onekligen som en 6-åring, om inte mindre. har du problem med att folk har åsikter så ska du inte flasha runt på saker som folk kan reagera på. En blogg är ett öppet ställe där meningen är att man ska kunna diskutera saker.
Och snälla... Försök inte att leka med mitt namn, du vet inte ens vad det betyder.
Hur fan ska jag se att det är turkisk stavning på den? Ser du hur mycket den har flytit ihop? Det syns inte. Det ser ut som ett vanligt S bara. Kolla själv och om du inte ser det så använd glasögon. Jag ifrågasätter inte varför du har valt tatueringen. kan du läsa svenska eller? Jag höll med "pussycat" när hon/han skrev att det inte stavas så egentligen. Varför gick du inte på alla andra som påpekade felstavningen?
Varför är man ouppfostrad för att man uttrycker en åsikt? Du verkar ha feta problem med att ta kritik och åsikter om något som gäller dig. Well Låt mig säga en sak till dig... Din tatuering har flytit ihop, det syns inte vad det är som står där knappt och tatueraren borde ha upplyst dig om att det skulle fluta ihop efter en tid för att det är så litet. Fine att det betyder något för dig. Jag kan ju tatuera in en fläck som kan betyda något för mig, men det betyder inte att folk kommer att ifrågasätta och undra varför det ser ut som det gör. Du måste acceptera att folk reagerar.
Jag fattar inte hur du kan ha så feta problem. Du ställer upp i en tävling, då måste du vara beredd på att hantera folks åsikter.

Jag betalar min interneträkning och har lika mycket rätt som alla andra att läsa och skriva vad jag vill. Yttrandefrihet har du att tacka. jag kränkte dig inte. Jag upplyste felstavningen på ursprungsspråket, som jag f.ö talar flytande. Om du sen inte kan ta folks åsikter så borde du inte vara offentlig.

Glitzy om det inte blir för jobbigt... Plocka bort mitt bidrag. Jag har tröttnat på allt vad tjejer heter. Dom flesta iallafall. Hoppas att du mår bättre snart. Kram.

2007-10-28 @ 15:37:29
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Rouaa

flyta*

"men det betyder inte att folk INTE kommer att ifrågasätta och undra varför det ser ut som det gör."*

så. Nu blev det rätt.

2007-10-28 @ 15:50:03
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Rouaa: Du visr om och om igen hur otrevlig du faktiskt är i folks bloggar. Sluta vara så jävla arg på allt.

2007-10-28 @ 16:38:36
Postat av: Rouaa

jag är otrevlig när någon är otrevlig mot mig. arg på allt? nejdu. jag är en väldigt glad människa, som har tröttnat på idioter som inte respekterar andras rätt till den fria åsikten.

2007-10-28 @ 17:49:18
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag röstar på 1:an.

2007-10-28 @ 19:12:34
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se
Postat av: Mike

Anna
Från beskrivningen av din tattoo:
"Insallah" är arabiska och betyder "Om Gud vill".
Är det turkiska eller arabiska? Bestäm dig.

2007-10-28 @ 20:36:12
Postat av: Maria

Mike:
Sas det inte att det var ett arabiskt ord med Turkisk dialekt?

F ö en massa fina tattoos, nu blev man ju sådär sugen att lägga sig under nålen igen :D

2007-10-29 @ 19:29:55
URL: http://www.xxcultivatedbimboxx.blogg.se
Postat av: Martina

nr 11! klart sötast!

2007-10-31 @ 20:28:30
Postat av: emilia

Nummer 11 HELT klart, så här ett halvår i efterhand

2008-03-06 @ 19:11:12
URL: http://whammies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0