dags att snacka hudvårdsgrejor!


Min kära cybervän Minna är en fena på det här med smink och skönhet så jag har rådfrågat henne lite. Jag har fått pigmentfläckar i ansiktet vilket är tråkigt för man ser inte så fin ut när man inte har en foundation i ansiktet. Kemisk peeling kan vara ett sätt att få bort dom, men sedan finns det lite olika lasermetoder. Jag ska läsa på om detta och ta tag i det i höst.

Men fram till dess kommer jag numer alltid använda solskydsfaktor i ansiktet, oavsett om jag är i sverige, utomlands eller i solariet. Det är inte värt det längre.

Minna tipsade mig om en produkt som kommer från Md skincare by Dr Dennis Gross. Den heter Alpha Beta 2 Step Daily Face Peel. Det är den första kemiska peelingen för hemmabruk.
Så här beskriver de själva produkten:

This anti-aging product not only diminishes the appearance of wrinkles, but helps complexion problems, balances oil, tones skin, and increases clarity and radiance. Plus, it proves a daily, gentle approach can give superior results vs. a harsh approach. Like exercising daily is better than a long workout once a week, it's better to treat your skin daily."
Dr. Dennis Gross


Jag fick hem burken idag som jag beställde på ebay (billigaste alternativet). Jag återkommer med min åsikt när jag testat den mer än en gång. Men enligt Minna är den grym.



Nu till fukt. Jag har haft en del problem med huden de sista 2 åren, men nu tycker jag den är bättre än på länge. Jag använder Dermalogicas produkter dagligen. Fukt är otroligt viktigt. Många försöker torka ut huden när finnarna kommer, men det är helt fel. Låt bli att klämma och använd en bra fukträm. Jag använder active moist från Dermalogica som är riktigt najs. Jag beställer även alla Dermalogica produkter från ebay- Jag sparar otroligt mycket på det.


Kommentarer
Postat av: jossefiin

Jag har köpt den där tvåstegs grejjen från MD :) har även köpt en dagkräm + tvätt... Har problem med finnar och fet hud. Fast har bara provat den sen i lördags så kanske svårt å säga om den är jättebra.. men min hud börjar redan se finare och klarare ut :) Hoppas det kommer bli ännu bättre ;D

2008-07-09 @ 21:20:00
Postat av: ellen

Hej.



Hjälp en liten fråga..

Hur funkar det att köpa saker från ebay.. är det som tradera att det är aktion på alla saker. Om man köper flera olika saker från samma säljare kan man betala dem tillsammans sen? Vill gärna lära mig så jag kan beställa id smink därifrån.. helt galan priser här i sverige...

Tack för en kul blogg.



hälsningar Ellen

2008-07-09 @ 22:50:12
Postat av: glitzy

jossefiin: ja vad spännande. jag kanske ska testa deras tvätt och kräm sen

ellen: en del saker kan du buda på, en del köpa direkt. det s tår buy it now or bid. en del kan du göra både på. du betalar via paypal, ett säkert betalsystem. men kolla upp säljaren först. vad den har för feedback. köp aldrig av någon som knappt sålt något. ska du beställa id smink har jag en länkt till en shop jag alltid beställer ifrån på ebay som är skitbra. du hittar den under hår & skönhet i något inlägg

2008-07-09 @ 23:33:29
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag kan inte leva utan denna produkt! Blivit beroende! Nu använder jag bara MD produkter.

2008-07-10 @ 06:38:48
Postat av: Minna

Go girl!!

Hoppas du kommer älska den!

Puss

2008-07-10 @ 09:56:14
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: Sofie

Vet du om dermalogicas produkter är bra för acne eller finns det kanske olika produkter för vilken hudtyp man har? Har hört mycket positivt om produkterna så jag är lite sugen på att testa dom. Anväder idag exuviance. Gillar din blogg btw :) /Sofie

2008-07-10 @ 14:50:27
URL: http://sofiewestberg.blogg.se/
Postat av: Emilia

hej du, har läst att du använder dermalogica och om du har problem med pigmentfläckar kan jag rekommendera deras "bright"-serie, som består av bl a Daybright och nightbright. Två krämer som skonsamt bleker pigmentfläckar.

Har fått mycket klarare hy sen jag började använda dem :) Särskilt nightbright är verkligen effektiv.

Lycka till med fejset!

2008-07-12 @ 14:49:38
Postat av: glitzy

emilia: hej du:) jag har precis lagt till dom på ebay faktiskt. men inte betalt dom. varit lite osäker på om jag ska köpa dom eller inte. men dagkrämen? är den bra återfuktande som active moist? eller räcker det med night bright? de kostar 450 ink frakt på ebay. bra pris :)

2008-07-12 @ 18:36:15
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Emilia

Om du har problemhud tycker jag du ska fortsätta med active moist om det funkar för dig, det är egentligen night bright som gör jobbet tycker jag. :)

2008-07-13 @ 20:41:00
Postat av: glitzy

emilia: nu har jag ju beställt båda :)

men jag kommer använda active över night bright. för det står ju på dermas hemsia att man ska ha en kräm över night bright

2008-07-13 @ 22:59:13
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Nicole

ibland brukar jag sola i solarium men jag ganska rädd! tänk på jag som var på stranden sedan jag var en bulle i mammas magen... kan man ha solskydd ansiktet? vilken brukar du ha? får man lite färg ändå?

jag märkte att jag mådde så bra när jag solade solarium...

2008-07-14 @ 19:07:45
Postat av: glitzy

nicole: du ska inte vara rädd:) sola med måtta bara. men får du pigmentfläckar kan du ha solskydd i solariet också i ansiktet.

jag har dermalogica med solskydd 15. man får färg. men en finare och jämnare färg. man mår bra av solljus så det är därför;)

2008-07-14 @ 22:46:27
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: glitzy

sofie: ja de har det. men läs på om prdoukterna på dermalogica.se

2008-07-16 @ 00:10:46
URL: http://glitzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0