tingle

image2229
Efter mitt felköp av aha-syra fick jag tips om att det fanns bra grejor på Tradera. Jag köpte och fick hem det idag. Jag testade så klart på en gång. Ohh helskotta vad det brände kan jag lova. Jag viftade lite med händerna för det svalkande hjälpte lite. En minut kändes som 10 min. Jag hade glömt bort hur det kan kännas. Men nu blir det att köra detta en gång i veckan 5-10 veckor. Jag hoppas på klart på undervärk med mina ovälkomna finnar i pannan. Tur att man har lugg.

Info om produkten:

Du får detta:
* 1 flaska glykolsyra 30%, 30 ml (räcker till ca 20-30 behandlingar)
* 1 specialborste för glykolsyra
* 1 flaska neutraliseringspulver
* 1 flaska serum med Aloe Vera, 30 ml, särskilt bra för känslig hud

Glykolsyra är den mest lättabsorberade av AHA-syrorna (Alpha Hydroxy Acids).
Den utvinns ur sockerrör, och har utvecklats genom vetenskaplig forskning och
har upptäckts vara mycket effektiv i behandling av acne, fina linjer, rynkor och
hudförändringar.

Glykolsyra är en produkt för dig om du:
· vill skydda din hud mot ålderstecken och rynkor
· vill reducera extisterande fina linjer och rynkor
· har pigmentfläckar, åldersfläckar eller dålig lyster i hyn
· har acne, ärr eller andra hudproblem
· har solskadad hud


Glykolsyra är en väldigt effektiv kemisk peeling som ger ett mycket gott resultat.
Den rengör på djupet och eliminerar både strukturella och färgade ärr och andra
ojämnheter, och har en minskande effekt på synliga porer och rynkor. De som har
problem med vuxenacne kan också uppleva förbättring. Dock kan man i vissa fall
till en början se en liten ökning av acne under första tiden av behandlingen när
orenheter kommer upp till hudytan för att sedan försvinna.

Behandlingen med glykolsyra görs normalt som en kur på 5-10 gånger med ca
en veckas mellanrum. Därefter gör man ett uppehåll på ca ett halvår innan
nästa kur. Under behandlingen blir huden extra känslig för solen, därför är det
mycket viktigt att använda solskydd och gärna undvika att vistat i direkt solljus.

Behandling görs på helt rentvättad hud. Glykolsyran penslas på ansiktet, men man
ska undvika att komma för nära ögonen och munnen. Låt verka i 4-6 minuter,
stickningar känns i huden vilket är helt normalt. Därefter gör man en pasta av
vatten och neutraliseringspulvret och masserar försiktigt in i ansiktet. Avsluta med
att skölja av i rikligt med ljummet vatten.

Kommentarer
Postat av: Eva

Om du tar bort din lugg tror jag att det blir bättre, tror det är håret som gör dina finnar. Så var det på mig iaf.

2008-03-28 @ 06:44:37
Postat av: noatina

skulle precis skriva samma sak som Eva; ta bort luggen! Det är den som ger dig finnar......

2008-03-28 @ 07:19:23
Postat av: G

Haha skulle nog exakt säga samma sak som ovanstående, att det är nog tack vare luggen du har finnar.

2008-03-28 @ 09:26:22
Postat av: Emelie

Behandlingen verkar direkt livsfarlig jue... ? Eller riskabel....(även om jag förstår att den förmodligen inte är det) Ändå blir man såklart sugen på att testa...Problemhy sen tonåren och ständigt letande efter mirakelmedlet för att få dockhy. Vad kostade kalaset?

2008-03-28 @ 12:36:22
URL: http://emeliesfantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: glitzy

alal utom emelie: nej inte luggens fel. det spela ringen roll om jag har lugg eller inte

2008-03-28 @ 15:19:06
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: elisabeth, blivande hudterapeut.

skulle rekommendera att gå till hudterapeut för att göra aha behandlingar. speciellt då det e en 30% glykolsyra, inte att leka med. hemmabruk av aha bör inte överstiga 15%... en aha-behandling kan man kalla med ett namn för "en kontrollerad brännskada".



Kom gärna och gör elevbehandlingar på privatskolan.se.

halva priset jämtemot vanliga salonger!

2008-04-01 @ 21:29:37
Postat av: Evelina

Precis samma har jag köpt, har gjort två behandlingar och nu börjar det verkligen hända grejjer! Min sambo som är värsta anti sånt där frågade faktiskt om jag kunde göra det på honom eftersom min hud såg så fräsch ut. Tänkte lägga ut en liten serie med för och efterbilder om nån vecka i bloggen, får hålla lite koll på din med och se hur det går!



Kram!

2008-05-02 @ 08:35:24
URL: http://novastar.blogg.se/
Postat av: glitzy

evelina: oh jag ska kolla

2008-05-02 @ 09:57:47
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: errfceeergv

Merci for all the wonderful writings

2008-11-21 @ 10:45:37
URL: http://jonaslena.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0