träning torsdag

I dag har jag testat att jogga ute. Foten godkände det även om det kändes lustigt till en början. Jag joggade lugnt i 2.5 km, gick i rask takt 2 km och joggade sista 0.5 km. Totalt blev det 5 km och det tog ca 32 min. Nu ska jag försöka jogga tre gånger i veckan + förbränning på gymet.


Jag gillar att tävla mot mig själv som ni säkert har märkt. Därför har jag precis köpt ett Nike+ iPod sportkit på nätet.
Så här beskriver de produkten: Förvandla din iPod nano till en personlig tränare med Nike + iPod Sport Kit. Den trådlösa kombinationen av sensor och mottagare fungerar bara med dina Nike+-skor och iPod nano. Du får feedback direkt under träningen och kan också hålla koll på prestandan och se hur du utvecklas på din Mac eller PC

Förbered
Placera den trådlösa sensorn inuti den specialanpassade, inbyggda fickan under innersulan av Nike+-skon, och anslut mottagaren till Dock-kontakten på din iPod nano.



Spring
Nu är det bara att börja träna. Medan du går eller springer skickar sensorn information till iPod nano, som registrerar din tid, distans, takt och antal förbrända kalorier. Om du så vill kan du få talad feedback som talar om när du når milstolpar under träningen.

Synka
När du är tillbaka vid datorn kan du synka din iPod nano och överföra information om din träning till iTunes och nikeplus.com. Där kan du utvärdera din träningshistorik, ställa in dina mål och till och med utmana andra löpare på virtuella kapplöpningar.



Nu ska jag bara se till att köpa nike+- jogginsko som är till för detta ändamål. Du behöver altså speciella skor, sportkitet och en iPod nano. Detta ska bli kul. Det här gör att man kan pressa sig lite extra i spåret.

Kommentarer
Postat av: Nelly

Riktigt coolt. Skulle vara kul att ha. : )

2008-05-29 @ 22:17:34
Postat av: Liz

Ett tips! (Om det är så att du inte nödvändigtvis har lust att investera i ett par helt nya Nike pjuk) Kitet går visst att använda utan de speciella skorna!! Du kan köpa till en Runaway-hållare som du stoppar sensorn i och som kan monteras i alla skor med snörning et voila... Finns bland annat att köpa på macoteket.se.

2008-05-29 @ 22:31:15
Postat av: glitzy

liz: tack. men jag behöver ett par nya skor + att syrran fixar bra pris

2008-05-29 @ 22:38:25
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Anna

Coolt :)

2008-05-30 @ 02:14:18
URL: http://annaphe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0