Respekt

image785
Jag tror att Gwen är min förebild. Eller hon blev det precis när jag såg detta kort. Hon är runt 40 år och är tajtare än många som aldrig fött barn. Så här ska jag se ut efter mitt barn har pluppat ut. Jag blir sur när människor skyller sin övervikt på graviditeten. Jaha så bara för att man fött barn så blir man fet? Allt handlar om vad man själv gör det till. Det finns det många bevis på. Jag kommer att träna in i det sista, kanske till och med på samma dag som jag ska föda om jag mår bra och kroppen tillåter det. Och jag kommer att sätta igång så fort jag bara kan efter. Mitt barn kommer att få hänga med på långa promenader varje dag + hänga med till gymet. Finns ingen anledning att sitta hemma och sunka ner sig bara för att man fått barn. Det är ett löfte från mig till er.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Helt rätt!

2007-04-28 @ 06:58:10
URL: http://shop.a.lot.blogg.se
Postat av: Magdalen

Kunde inte sagt det bättre själv! Våga vägra tappa formen!

2007-04-28 @ 10:02:50
Postat av: Sofia

ja helr rätt ! LÄkarna säger ju att det bara är bra att träna under hela graviditeten.

2007-04-28 @ 11:50:41
URL: http://sofajas.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Tänkt om lite...det är faktiskt inte alla mammor som är multimiljonärer och har råd till barnflickor, privat kostrådgivare och personlig tränare. Det tar TID att forma sig kropp efter en graviditet, och de flesta småbarnsmammor har INTE tid. Sedan har alla olika graviditeter, och vissa väldigt komplicerade. Vissa blir tom sjukskrivna när det närmar sig pga ryggsmärtor uppluckrat bäcken osv. Tycker det är fel av dig att säga att du ska träna in i det sista när du inte har en aning om hur du kommer må. Du kommer antagligen förstå den dagen du själv får/väntar barn...

2007-04-28 @ 13:13:29
URL: http://lollizfashion.blogg.se
Postat av: glitzy

Lovisa: jag skrev att jag kommer träna in i det sista om kroppen tillåter det. Det finns flera tjejer på gymet som har tränat in i det sista och har varit tillbaka på gymet snabbt efter födseln och de är lika snygga i kroppen nu som då....och jag hoppas att jag kan göra det samma.

sen kan man ha en svår födsel så att det tar längre tid att komma tillbaka till gymet och träningen..

och vadå inte tid? du har väl tid att gå ut å gå med barnet i barnvagn en timme om dagen? allt handlar om prioritet och vad man vill göra. jag skrev vad jag vill inte vad andra bör göra. jag påpekade att det är dåligt att skylla sin graviditet på övervikten. för alla kan göra något åt det..och man behöve rinte barnvakt och privata tränare för det...DET VET JAG!

och sen varför ska man ens bli fet under graviditeten? finns ingen anledning att äta en massa extra för att man är gravid....bara äta samma som innan.

som sagt detta är vad jag vill och vad jag har för mål inte vad du eller andra ska göra. och jag bli less på folk som inte orkar göra något åt sin kropp och sedan skyller på att manb har fött barn.

2007-04-28 @ 18:23:12
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: buh

Men du har ju aldrig vart gravid eller hur? så varför är du så jävla säker på att du ska klara det så bra..

"och sen varför ska man ens bli fet under graviditeten? finns ingen anledning att äta en massa extra för att man är gravid....bara äta samma som innan."

Man äter ju för två? det är ett anatomiskt faktum så det är inte så jävla ologiskt att folk blir feta. Plus att man sväller överallt.. okej att du tycker att passivitet är dåligt men vad fan du kan ju inte dömma ut ALLA gravida som feta och passiva..

"och vadå inte tid? du har "

de finns folk som lever i en annan värld än din bäst du förstår det.

2007-04-29 @ 09:38:58
URL: http://furalles.blogg.se
Postat av: glitzy

buh: jag har aldrig varit gravid...och jag känner mig själv väldigt bra och vet att har den självdisciplinen som krävs för att komma i form...

det är en myt att man ska äta för två...jag har kollat upp detta väldigt noga innan jag skriver såna saker....sen kanske man sväller upp pga att man har mycket vatten i kroppen...det gör de flesta, men olika mycket..men jag menar att man behöver inte skaffa en massa extra fett för att man är gravid....jag har massa kompisar som fött och är supersnygga i kroppen och har inte ätit för två, för som sagt det finns ingen anledning. kanske ytterligare en dålig ursäkt för att man gått upp under graviditeten och sen inte orkar bli av med extrakilona.
och som sagt jag dömer ingen förutom de som säger åhhhh jag är så fet men jag har ju fött barn och nu kan jag inte bli av med fettet....det är dom jag är less på..för det är bara en dålig ursäkt...ok att man är överviktig efter födseln..men håll då tyst och skylla inte på du fött barn...för det är bara du själv som satt dig i den situationen...
och ja alla har kanske inte tid om man har ett till småbarn hemma att springa på gym och gå promenader...men jag pratar om hur jag nu kommer göra och vad jag hyar föt mål efter min födsel...och fortsätter du att läsa bloggen så kommer du att se att jag kommer att lyckas och jag kommer inte äta mer bara för att jag är med barn...

2007-04-29 @ 10:55:57
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Malena

Gwen är min absoluta favorit och har alltid varit. Inte för hur hon ser ut utan för vem hon är. Jag tycker hon är störtskön, men hon ser ju väldigt bra ut också. Bra utstrålning.
Kram M

2007-04-29 @ 17:06:04
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: cizzi

Bra skrivet. bara för att man blir med barn behöver man inte dega ihop och att använda barnen som en "ursäkt" till att inte träna är ju bara....fel. Det är väl ens eget fel och inte ungen! Det gäller att prioritera; tv eller gymmet som har barnpassning??

2007-04-29 @ 20:14:33
URL: http://fitnessbloggen.blogg.se
Postat av: Vera

Hej!
Jag kan absolut förstå vad du menar och det är ju ditt val. Men bara för att du har gjort ett val kan du, enligt min mening, inte klnaka ner på andra för att de prioriterar andra saker i livet. Du säger att du blir sur när människor skyller sin övervikt på graviditeten. Vilken rätt har du att bli sur på folk som lever sitt egna liv? Min mamma har fem barn och hon är överviktig. Hon har fem barn och har men har ändå på ett perfekt sett lycjats balansera ett jobb med föräldraskap. Hon har aldrig hunnit att gå på gym. Vi barn kom före och det är jag jävligt tacksam för. Jag tycker att så länge man mår bra med sig själv så får man bli så fet amn vill. Min mamma är den vackraste människan här på jorden för att hon inser att det andra ser, utsidan, inte är så viktig. DETTA budskap är det som du borde promota!
Jag tycker absolut att man ska ta hand om sin kropp men det skall inte vara till vilket pris som helst!
Att du sedan tycker att kändisarnas hets att gå ner i vikt efter graviditeten är för mig helt oförståbart! Det är inte bra för mjölkproduktion etc. att gå ner snabbt, för snabbt i vikt efter förlossning. Man måste ta hand om sig själv och sitt barn!
Men i slutändan tycker jag att du borde låta människor göra sina egna val och leva sina egna liv hur den vill, och du har ingen rätt att bli sur på dem. Du har inget med dem att göra!
Fine, du får träna hur mycket du vill, men bara för att inte alla gör det valet innebär det att ditt val är det bästa.

2007-04-29 @ 23:12:46
Postat av: glitzy/charlotte

vera: men läs vad jag skriver....jag säger inte att det är fel att vara tjock..Alla får vara hur tjocka som helst. Men det jag skriver är att många säger att "jag är så tjock men sen så har jag ju fött barn också" håll då tyst om att du tycker att du är tjock, för det är bara du själv som satt dig i den situationen.

sen har jag inte heller skrivit att jag tycker det är bra att kändisarna går ner i vikt snabbt utan det är bra gjort av Gwen att se så snygg ut som hon gör efter att ha fött ett barn.

och jag låter människor vara tjocka om de vill, det skiter jag i. Läs det jag skriver, inte vad du tror att jag tycker. Jag är inte sur på dom och jag har inte sagt att alla ska träna som jag utan jag har skrivit detta om hur jag kommer att träna under och efter min gravididtet om min kropp tillåter det. Och jag kommer inte äta mera för att jag är med barn. Det är en gammal myt. och jag har inte skirvit någon stans att andra ska göra det. eller har jag????????? NEJ! Utan det enda jag skrivit är att skyll inte din övervikt på graviditetet, det är ett val, du som människa har gjort. Jag hör ofta, vänta du bara tills du får barn, då kommer du inte vara smal längre. Jag lägger ner massa tid på gymet och äter inte en massa onödigt så jag har kämpat för att se ut så här och det kommer JAG att göra hela livet. Sen är det upp till dig vad du vill göra men säg aldrig att ohh jag är så tjock, önskade jag vore smal, men jag har ju fött barn så det är ju därför jag inte kan gå ner. För det är FEL!

2007-04-30 @ 07:30:42
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Anonym

OMG! Vilken hektisk debatt detta blev ? Hahhaa, Kram

2007-04-30 @ 12:15:38
URL: http://sannibanni.blogg.se
Postat av: glitzy

sannibanni: ja lite kul ändå:)

2007-04-30 @ 16:33:25
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Mmm!

Bra skrivet av Vera..
Du visste nog inte riktigt vad du pratade om när du uttalade dig som du gjorde, du borde skämmas lite, Mycket bra sagt av dig Vera, Lovisa och "Buh"

2007-04-30 @ 23:16:41
Postat av: Snälla!

Charlotte, bli gravid, föd ditt barn, när du sen efter 2 månader bantat bort alla extra kilorna DÅ kan du ÖPPNA munnen visa alla bilder på ditt slimade jag och hurra..
Men innan du ens fått barn, vet hur det kommer att vara och hur du kommer att må, please shut up!

2007-04-30 @ 23:20:28
Postat av: glitzy

SNÄLLA: men läs vad jag skriver..OM JAG MÅR BRA OCH KROPPEN TILLÅTER DET....är det så svårt att läsa vad jag skriver? Och jag är säker på att jag kommer vara skitsnygg i kroppen efter...det finns så många tjejer på gymet som har lyckats så varför ska inte jag

2007-05-01 @ 09:00:21
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

mmm: skäms verkligen inte för att jag skriver att jag kommer att träna in i det sista om jag mår bra. jag skäms inte för att jag tycker gwen är grym.
däremot om jag hader skrivit att alla ska gå ner i vikt och att jag inte tycker om människor som är överviktiga, då borde jag skämmas.....läs vad jag skriver...

2007-05-01 @ 09:01:52
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Jocke

Du blir vad du äter. Förstår inte grejen här, det debatteras hurvida man skall äta för två och om hon skall klara komma tillbaka till sitt tidigare jag efter en graviditet. Trodde myten om att man skall äta för två var utrotad sedan länge, sorgligt den lever kvar. Näringslära bygger på enkelt matematik, äter du mer än du gör av med kommer du lägga på dig kroppsvikt i form av fett. Samma sak gäller åt andra hållet, dvs äter du mindre än du gör av med kommer du gå ned i vikt. Så oavsett hur man mår är det kosten som avgör hur du kommer se ut i kroppen. Äter du skärp kommer du se ut där efter. Du behöver inte bo på gymet för att ha en sund kropp, promenader och god kost kommer långt och att påstå annat är ignorera verklighet och en dålig ursäkt. Du kan ljuga för alla utom spegeln. Sorgligt att folk orkar lägga så mycket tid på att lura sig själva. Alla har rätten att äta och leva som man vill, den rätten gäller även för charlotte här.

2007-05-01 @ 09:19:48
Postat av: Jocke

Snälla:

varför skall du nödvändigtvis ha flertalet extra kilon bara för du varit gravid? Se till ha koll p vad du stoppar i dig så slipper du extravikten. Har du ätit för mycket har du blivit tjockare. Men det kanske är bra, då får du en chans testa din karaktär. Men eftersom du tvivlar på charlotte karaktär så låter det som du misslyckats rätt rejält. Ok du kanske har mått skit men du behöver inte äta skräp för det.

2007-05-01 @ 09:28:06
Postat av: emma

du får tycka och skriva precis vad du vill.... dom som har skrivit till dig med lite "hårdare ord" är nog bara lite avis för att dom inte har fått/får den chansen som du får, lår dom bittra mammorna tycka vad dom vill. kramar från en snart vältränad mamma som alltid tar med sig sin dotter till gymmet, och det funkar nästan alltid bra, man får ta det som det går...

2007-05-01 @ 10:28:04
Postat av: Snälla!

Jocke:

Jag är 20 år gammal. Jag har inte fått barn ännu, däremot har jag en vännina som precis fått en underbar son, under hennes graviditet åt hon helt normalt, gick på promenader och så, tog hand om sin kropp med andra ord. Min vännina gick upp otroligt mycket i vikt ändå sen var ju mycket av hennes uppgång vatten.
Alla kroppar är olika, jag kan nu säga att jag inte har någon aning om hur jag kommer att må när jag blir gravid, tänk om jag inte ens kommer kunna gå speciellt mycket, eller kanske inte ha någon ork i kroppen, därför skulle jag ALDRIG uttala mig om hur jag ska göra när jag blir gravid, och vad jag ska äta osv i en blogg, okej att man sitter bland vänner och diskuterar och så.
Och idag så fungerar MIN kropp som så att jag kan äta precis vad jag vill, utan att gå upp någonting, så har min kropp alltid varit, men kanske förändras detta under min graviditet det återstår att se.
Annars håller jag delvis med inlägget du skrev där.

Och sen Charlotte: Jag är inte alls avundsjuk på dig och din kralliga kropp tycker inte att du har så speciell fin kropp heller, Jag är så nöjd med min fina slimmade kropp. Tack & Hej!

2007-05-01 @ 11:42:06
Postat av: Jocke

Klart man går upp i vätska under en graviditet, ingen som argumenterar emot det, går du upp annat i vikt så är det troligtvis fett, och då har du ätit för mycket.

Hur menar du nu, alla äter väl vad dom vill, det valet har alla? Antar du menar du äter skit mat och du inte blir fet av det? Alla måste inte tvinga sig äta grönsaker för att äta bra. Lite sorgligt du tror att hur din kropp invärtes är egalt med hur den ser ut på utsidan. Det funkar inte riktigt så. din kropp består av små filter som slits lika mycket oberoende av hur kraftig du är på utsidan, just beroende på vad du äter. Du skapar inga bra förutsättningar för dig själv genom ditt resonemang.

Kroppar är relativt olika och svarar på det man äter, troligtvis vet man vad kroppen reagerar på, dvs om man lyssnar på sin kropp. Däremot om man lever som du med att kasta i sig allt med resonemanget att man inget går upp i vikt så är risken stor man inte kan något om hur din kropp verkligen beteer sig och mår. Just därför många inte vet hur man skall reglera sin mat i förhållande till förändringar som sker i sin livsmiljö tex hormonella nivåskillnader under graviditet. Kan man inte röra på sig lika mycket krävs det mindre energi, dvs man kan dra med på vissa matintag. Bara se till göra sin matteläxa och inte leta ursäkter.

Tycker valet för forum vilken diskus det än är, är upp till den som vill diskutera, inte för oss andra att bedöma och se ned på.

2007-05-01 @ 12:14:53
Postat av: glitzy

snälla: skönt att du är nöjd med din kropp och även jag är nöjd med min och därför kommer jag att se likadan ut efter min graviditet. För du vill väl se ut som du gör nu efter du har haft din förmodande garviditet om du har valet, karaktären och möjligheten? Och det var syftet med hela mitt inlägg. Du läste nog inte vad jag skrev ordentligt för då hade du inte reagerat som du gjorde

2007-05-01 @ 12:21:02
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Snälla!

Jocke:

Min KROPP fungerar som så att jag inte går upp i vikt av att äta saker som andra går upp i vikt utav, så för det äter jag skräpmat eller?
Jag tränar, och dom flesta vet vi väl hur viktigt det är att äta NYTTIG mat när man tränar. Så snälla, sitt inte och säg att jag enbart "slänger" i mig skräpmat Jocke.

2007-05-01 @ 12:41:57
Postat av: Jocke

Har jag sagt det? Du säger du kan äta vad som helst, vilket borde inkludera skräpmat, utan att gå upp i vikt. Du säger andra går upp i vikt av att äta samma som dig men samtidigt säger du att det är inte dålig mat, vi har nog olika definitioner av vad som är bra mat i så fall. Skulle tro du definerar skräpmat som pizza och hamburgare med jag anser flingor och mackor är skräpmat. Allt beror på vilken nivå man vill dra gränserna. Men äter du mat som svensson går upp i vikt av och blir fet av, då är det per definition skräpmat.

Jag vet inget om vad du äter, hur du äter eller lever, utan vet bara vad du skriver här. Håller inte riktigt med, det är folk som tränar som kan anse sig ha rätten äta "onyttigt". Allt för ofta är det de som tränar hårdast som lever striktast.

2007-05-01 @ 13:36:24
Postat av: en annan!!

Men SNÄLLA SNÄLLA!! Du kan ju inte helt utan vidare spotta ur dig person angrepp på någon som DU har irriterat dig på via ett inlägg på en BLOGG, som sagt tidigare hade det inte blivit så stor grej av det här om du verkligen hade läst inlägget mer än en gång. Jag kan nästan försäkra dig om att inte Glitzy menade att det är kriminellt om man är överviktig men att man har sin egen kropp att ta hand om, vilket man kan göra på olika sätt.. hörs då..

2007-05-01 @ 16:01:51
Postat av: glitzy

en annan: tack för att någon kan läsa och inse vad jag vill förmedla i mitt inlägg

2007-05-01 @ 17:11:13
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

snälla: en sak till. du skriver banatat bort mina extrakilon? vem har sagt att jag ens ska lägga på mig extrakilon? inte jag i alla fall. jag har tänkt att hålla min vikt, endast gå upp i vatten och bebisens vikt...

2007-05-03 @ 13:29:21
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Emelie

hahahhahahahahhahah, gud vilka upprörda människa! Gosh jag ska vara Het med en Bomb kropp när jag fått barn :D

2007-05-04 @ 11:18:39
URL: http://melicious.blogg.se
Postat av: glitzy/charlotte

emelie: ja det var visst ett känsligt ämne det där:)

2007-05-04 @ 11:22:44
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Åhh

Höfter och allt KAN förendras när man blir gravid, och man kan INTE träna bort sin höfter. Jag är levande bevis på det jag gick upp 30 kilo efter min grav. jag är smalare nu men formerna blir jag aldrig av med, om du är så utsendefixerad ska u nog vänta med barn tills du slutat tänka på dig själv.

2007-05-04 @ 13:28:42
Postat av: glitzy/charlotte

Åhhh: jag har endast påpekat fetma i mitt inlägg. jag vet att kroppen kan ändras i benstommen och det kan jag inte påverka. men det jag kan kommer jag att göra något åt...och jag ska inte skaffa barn ännu. Jag kommer alltid att bry mig om min kropp. Det behöver man inte sluta med för att jag får barn.

2007-05-04 @ 13:53:23
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Sanna

Amen!! Kunde inte sagt det bättre själv :)

2007-05-04 @ 21:20:44
URL: http://linslusen.blogg.se
Postat av: v

man får se när det väl kommer, men man måste ju prioritera barnet först och träningen sen tycker jgag

2007-05-05 @ 11:30:17
URL: http://fikison.blogg.se
Postat av: glitzy

v: självklart kommer barnet först, men min träning kommer inte bli lidande

2007-05-05 @ 12:31:20
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: jen

Det händer mycket med kroppen under en graviditet. Slapp hud är tex. oundvikligt hur mkt du än tränar så då blir det nog plastikkirurgen som gäller (Gwen gjorde det löft bort lite hud). Brösten tappar volym, fettvävnaden omstruktureras, så dem blir hängigare också. Så räkna inte med att se lika fit ut som innan. Att träna är kul, det finns också en pappa som kan passa när man tränar tänk på det alla träningsmotståndare som pratar om prioritera hit och dit låt pappan umgås med barnet bra för dem båda. Tänk bara på att mjölksyran går över i modersmjölken när man ammar så amma helst innan träning och pumpa ut " det sura" efter träningen så bebben slipper det. Jag hade stora problem med foglossning satt i rullstol på slutet men jag kunde träna tex. armar utan problem

2008-02-08 @ 13:22:01
Postat av: glitzy

jen: javisst förändras kroppen, men jag har många vänner som ser exakt ut som innan de födde, lika snygga i kroppen med rutor på magen....

2008-02-08 @ 17:30:43
URL: http://glitzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0