ANNA

image1747
Jag blev lite nyfiken på designern bakom teen jag köpte här om dagen. Jag mailade lite med Anna och har nu fått svar på de frågor jag hade:

 Anna Larsson heter hon och har i ett år nu drivit bloggen " Garderobsgrubbel & Byråbekymmer" på adressen http://www.pyttis.blogg.se/
Bor i Tidaholm och är 26 år gammal och har sedan i somras varit egen företagare inom foto-illustration-grafisk design.
 
Har visat upp sina illustrationer i sin blogg - som ju i mångt och mycket får fungera som en portfolio och hon fick och får ofta bra kritik på sina alster och en del efterfrågade möjligheten att få dessa på tygväskor och t-shirts.
 
Inledde ett samarbete med ett mindre tryckeri på annan ort men hon gillade inte deras tryckmetod eller grossister av kläder .
Så gick det några månader , ganska taskig ekonomi - startade utan ett öre på fickan men ville verkligen förverkliga sin dröm om ett eget företag och inte ställa sig på fabriksgolv.
Tog med hjälp av sin mamma ett företagslån, gick till ett större tryckeri som använder sig av riktigt hederligt screentryck - handgjort och som även hade snygga t-shirtmodeller.
Började med en liten kollektion med 6 motiv på svarta och vita t-shirts och endast 4 stycken av varje storlek. Vilket innebär att varje plagg bara finns i 16 upplagor.
Tanken med det är att man ska kunna ha på sig nåt unikt men som inte kostar skjortan. Anna bor i en väldigt liten stad och den enda klädaffär de har är Lindex. Så alla tenderar att se likadana ut.
Vilket är tråkigt.
 
Just trycket " Today I'm wearing this" växte fram en kväll då Anna hade varit inne på otaliga modebloggar som alla visade "dagens outfit" och det slog henne vilket fenomen det blivit.

Anna skissade helt enkelt fram ett motiv som en sorts "parodi" på Dagens Outfitgrejen - en t-shirt som i sig talar om vad man har på sig.
 
Hon har sålt en hel del via sin egna blogg den senaste månaden men Anna nådde en helt annan marknad och helt nya köpare via modemecka.se.

"Det hela känns lite granna overkligt för mig.
Särskilt när jag går in på en blogg som din(glitzy) och ser mitt egna plagg på en bild, liggandes i din garderob. Du har köpt det, fast inte utav mig direkt utav Modemecka.
För mig känns det ganska stort."

Jag hoppas Anna fortsätter i samma anda, jag vill se mer av hennes tryck. Lycka till! :)

Kommentarer
Postat av: Landaria

Grymma tryck!

2007-12-22 @ 22:52:47
URL: http://saf.blogg.se
Postat av: Landaria

Grymma tryck!

2007-12-22 @ 22:52:54
URL: http://saf.blogg.se
Postat av: cissi

Tja Bitch! Cissi fran Detroit har... VILL HA DOM HOGA STOVLARNA fran Bianco... kan du kopa och skicka till mig vannen!!!!! Please :)
Detta hade ju inte med detta inlagg att gora, men snygg tee!! Tips, ga in pa you tube, sok pa whatever! cool unge! Puss

2007-12-22 @ 23:09:49
Postat av: glitzy

cissi bitch: jag kollar på dom i mellandagarna, är det 38 som gäller? de finns även i brunt. ska jag köpa dom om de grå inte finns?
puss

2007-12-23 @ 10:59:32
URL: http://glitzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0