köttfärssås

Oj vad god den blev, jag är så nöjd. Om du inte redan är en höjdare på köttfärssås tycker jag du ska testa den här. Perfekt att frysa in också.
image1771

800 g nötfärs
3 gula lökar
3 vitlöksklyftor
800 g konserverade tomater, hela
en burk vatten
3-4 msk flytande kalvfond
heinz chilisås (hällde bara i lite)
sweet chilisås (hällde bara i lite)
2 lagerblad(ätes ej)
svartpeppar
salt
oregano
timjan
rosmarin

bryn lök, vitlök och köttfärs i en gryta.
fyll på med tomater och vatten, kalvfond, sweetchilisås och chilisås.
krydda efter smak.
låt puttra under lock i minst en timme
glöm ej att strö över river permesanost. det göt det lilla sista.

Kommentarer
Postat av: Malin S

Kvällens mat var köttfärssås. Rackarns att jag inte såg detta recept innan så hade jag gjort denna. Fast min blev också god ;)

2007-12-27 @ 21:05:53
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0