träning måndag

image1540
Ingen bild idag, orkar inte :( Så därför slänger jag ut en bild på en bodyfitness brutta. Bättre än inget alls. Skulle du vilja se ut sådär? Inte jag, to much, to okvinnligt för mig.

I dag tränade jag axlar:
började med 4 set vanliga hantellyft 
sedan blev det 3 set stående hantelpress. De flesta brukar sitta när de gär den här övningen, men jag står :)
sedan blev det hantellyft åt sidan med helt raka armar.
Ingen baksida axlar idag, jag har en sån sjuk träningsvärk i dom musklerna som jag nämnde i förra inlägget.
Avslutade med 30 min gång på bandet. Hörde ni? Charlotte tränade lite förbränning. Men jag nöjde mig med att gå, vem vet, jag kanske får för mig att springa lite i morgon :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag kom och tänka på en sak igår när jag tränade styrka/kondition med min syster. Hur kommer det sig att hon svettas jätte mycket och jag är knappt något svettig när jag är färdig. Är det ett tecken på att jag har bra kondition eller är det att jag inte tar ut mig till max. vad tror du?

2007-11-13 @ 08:59:52
Postat av: Emilia

Hej!
Jag har funderat lite på vilket som ger bäst förbränning/kondition att köra det innan eller efter styrkan. Vad tror du? konstig formulering, men hoppas du förstår!

2007-11-13 @ 10:10:39
Postat av: Magda

JOSEFINE: Vad jag vet och fått höra av pt:s och instruktörer (jobbar på gym) samt läst i diverse fitnessmagazin är det just tvärtom; ju bättre kondition, desto mer svett.

2007-11-13 @ 10:26:04
URL: http://magdalicious.blogg.se
Postat av: glitzy

emilia: de flesta kör kondition efter styrkan bara för alla gör det och jag antar att det finns en förklarning till det, men jag brukar göra olika och det fungerar bra för mig. men jag kan tänka mig att det kanske har något med muskeltillväxten om man kör förbränning innan, att den blir sämre. jag vet att jag har hört det någon gång, men sen vet jag inte om det finns studier på det. jag ska ta reda på det och skriva ett inlägg

2007-11-13 @ 10:52:12
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: glitzy

josefin: det sägs att man svettas mer när man har bra kondition, men detta är så klart individuellt. ja det kan ha med att göra att du tar ut tig för lite eller så har du dålig kondition eller så är du en person som svettas lite. men testa att ta ut dig till max nästa gång så får du se om det blir någon skillnad

2007-11-13 @ 10:55:29
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Josefine

Tränade kondition på stepmaskinen igår. jag svettades lite *hehe* Men tror dock att det va för att jag har så tjokt hår. Nu jäkla ska det svettas. *hehe*

2007-11-15 @ 11:34:40
Postat av: PrettyInPink

Nej, det skulle jag verkligen inte. Okvinnligt? ja & omänskligt...tur att du verkar ha en sundare inställning till träning.

2007-11-15 @ 16:24:18
URL: http://www.PrettyInPink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0