Inga yellowheads

Sammanfattning av Clinique anti blemish kit: jag har nu använt det ca 2 veckor och jag är positivt överasskad. Huden har aldrig varit så bra. Om jag väl får en finne försvinner den på ett dygn. Så ja det händer, det dyker upp en liten jävel då och då, men inte alls många. Men en tjej sa att man ska ge det två månader så jag ska fortsätta och hoppas att huden blir ännu bättre.

 

En annan tjej skrev om hudvårdsserien Proactiv. Ni kanske har sett det på tv? Tv-shop gör reklam för det. ?Bara där börjar varningstriangeln blinka. Tv-shop, är inte det bara skit?? Tyvärr har man ju den bilden. Men Proactiv fungerar tydligen väldigt bra för henne. Och jag kommer testa det om inte Clinique gör underverk.

 

Så har du problem med huden så testa något av dessa. Proactiv tror jag är aningen billigare.


Kommentarer
Postat av: Elin

jag körde clinique ett tag men när jag senare gick på en ansiktsbehandling så sa hon att det var för starkt för mig pga att det innehåller alkohol. Nu vet jag inte vad jag ska använda har testat lite men inget
är kanonbra! Jag får ganska mycket småblemmor, röda små prickar och småfinnar.(runt munnen och lite i pannan) Kanke någon har ett tips? man tycker ju att finnar hör till tonåren inte när man är 24 år. (visst är man lite ytlig ibland, men man mår ju liksom inte bra om man känner sig ofräsh.)

2007-09-03 @ 16:56:03
Postat av: glitzy

elin: men testa proactiv då?

2007-09-03 @ 16:57:15
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Elin

men tv-shopen?

2007-09-03 @ 17:00:42
Postat av: glitzy

elin: jamen ge det en shans:) jag vill testa det..och kommer att göra det..tjejen som skrev i bloggen fick fin hy på ett par dagar + hennes kompisar började använda den och var så nöjda....testa :)

2007-09-03 @ 17:02:22
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Elin

jag var precis inne å läste om det, det låter ju bra, bara det inte är för starkt då jag även har lite torr hy. Detta är så jobbigt, har nog hållt på i 3 år med att komma rätt, jag tog t.om ut hormonspiralen för jag trodde att det skulle bli bättre ,men icke. Men jag slutar inte att hoppas att någonstans där ute finns mitt mirakelmedlen för att utrota de där otäckingarna!

2007-09-03 @ 17:09:12
Postat av: glitzy

elin: jag har testat "allt" biotherm, ole henriksen, derma, roc, lancome osv men inget har varit bra nog som clinique

2007-09-03 @ 17:11:22
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: elin

men är det inte så där "starkt" så att det svider på blemmorna?

2007-09-03 @ 17:20:48
Postat av: glitzy

elin: jo det från Clinique är det, men det funkar så jag byter inte nu i alla fall :)...

2007-09-03 @ 17:22:03
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: elin

Förresten vilken foundation använder du?

2007-09-03 @ 17:24:44
Postat av: glitzy

elin: jag använder id. och du?

2007-09-03 @ 17:26:09
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: elin

id, dom säger ju att det ska minska blemmorna:)

2007-09-03 @ 17:26:58
Postat av: glitzy

elin: ja inte fan funkar det på mig:)

2007-09-03 @ 17:27:45
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: elin

inte på mig heller, men man går ju på allt sånt där! Jag kanske tar och klickar hem där där från tv-shopen iallafall. Nu ska jag borsta tänderna och lägga lille sonen.

2007-09-03 @ 17:31:04
Postat av: Lisa

Tro mig, proactiv fungerar garanterat. Har haft det i en vecka ca o hyn är så klar och fin nu. Visst, många tvekar om Tv shop, men det är inte sämre grejer där än vad de säljer i affärer, skillnaden är att de som gör dessa produkter bestämmer vart deras produkter ska säljas. Precis som vissa saker som bara apoteket säljer. Testa! det är inte mer dyrare än att köpa ett "paket" på Kicks, eller åhlens.. go for it!

2007-09-03 @ 19:49:11
Postat av: glitzy

lisa: nu blev jag sugen också..ska testa när mitt clinique är slut

2007-09-03 @ 21:05:16
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: elin

lisa: är det inte för starkt för huden då?

2007-09-04 @ 06:20:36
Postat av: Hej!

Var hittar man det Clinique-kitet och vad kostar det?

2007-09-04 @ 07:37:56
Postat av: elin

hej: du hittar clinique i Kicks-affärerna.

2007-09-04 @ 08:40:11
Postat av: glitzy/charlotte

hej: eller på åhlens :)

2007-09-04 @ 10:07:46
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Hej!

Tack!:)

2007-09-04 @ 13:37:28
Postat av: tipsare

Jag vill tipsa The Body Shops "seaweed" serie till er med problem hy. Det är en heltäckande serie med alla produter man kan tänkas behöva för en anpassad hudvård för kombination/oily skin. Till skillnad från "teatree" serien, så innehåller seaweed INGEN ALKOHOL. Jag tipsar den till Elin, och hälsar att ge produkten tid. Byt inte efter två veckor. Ge den tid och var noga att använda dem på rätt sätt,morgon o kväll.
Vidare om ProActiv. Jag vill hälsa att den troligen är alldeles för stark för känslig hy. Det är ABOLUT ingen mirakelserie, jag vill inte att du blir besviken, som den framställs framförallt i reklamen. ProActiv fungerar för lika många, som den Inte fungerar för. Serien är dessutom mkt dyr. Produkterna är i storlekar som 15,30 0ch 60ml!! Ja, jämför det med andra serier, så förstår ni vad jag menar...ByeBye (PS, Jag har använt samtliga dessa produkter själv, är 24år och har problemhy med envisa blemmor/acne av olika karaktär.)

2007-09-04 @ 22:52:47
Postat av: glitzy/charlotte

tipsare: bra att få llite input från folk som har testat lite olika...jag måste säga att jag är så nöjd så här långt med cllinique

2007-09-05 @ 06:20:42
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad kostar clinique-kitet? Har också testat aaallt. Mitt problem är då mer att jag är väldigt röd i ansiktet. + endel finnar då.

2007-09-07 @ 18:29:11
Postat av: tipsare

Hallå hanna, om du är röd, så har du förmodligen en mer eller mindre känskig hy, svårt att avgöra på avstånd. Se mitt tidigare inlägg om "seaweed" serien från The Body Shop. Deras hudvårdserier håller dessutom otroligt kvalitet om man använder produkterna på rätt sätt. Speciellt när det gäller produkter som ger extra fukt, lugnar huden, renar och stabilliserar huden, så är body shopöverlägsen. Ev har de något "sämre" eller svagare produkter för anti-aging och cellulit behandling och liknande.

2007-09-07 @ 19:54:59
Postat av: glitzy

hanna: kommer inte ihåg, men jag köpte ett litet testa på kit för dryga 300 har jag för mig

2007-09-07 @ 22:12:05
URL: http://glitzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0