Testar ett tag till

image1311
Jag skrev för ett tag sen att jag blev besviken när inte Proactiv fanns att beställa på Tvshop. Men det var väl tur det för en Anna skrev i min blogg: Det tar ca 12 veckor för huden att anpassa sig efter nya produkter och då börja läka. Kan bli värre under en viss period, men då beror de på att huden anpassar sig och börjar läka om på nytt. Så ha tålamod, har det efter 13-14 v fortfarande inte blivit bättre, byt då. =)

Så jag ska lyda Anna och göra som hon säger. Så jag gick till Åhlens för att inhandla nya Clinique produkter som ni kan se på bilden.

Men för er som vill testa proactive så skrev en annan tjej en bra sak: hej det var jag som tipsade dig om proactiv.. kan tänka mig att du försökt beställa i sverige.. jag kan tipsa dig om att gå in på www.proactiv.com där kan du bli medlem/ och kan lika fort avbryta det..
men de skickar ett paket i månaden har jag för mig men är lätt att säga upp.. så testa och gå in där och beställ ett paket är dessutom billigare ca 39 dollar plus frakt.. men bättre än 600 spänn som det kostar här.. hoppas det går bra mvh Frida

Kommentarer
Postat av: Nelly

den här serien ska vara riktigt bra: www.cleanandclear.com. tyvärr säljs den inte i sverige. bra pris. antigen kan man beställa via ngn som bor där som man känner, köpa den om man är där. jag har hört att man kan skaffa en adress i usa som man kan använda när man beställer varor från usa. eftersom man inte bor där så eftersänds den till den svenska adressen.
ett tips iaf. : )

2007-09-28 @ 08:26:18
URL: http://www.donotletitfade.blogg.se
Postat av: Käthe

Jag måste få säga emot. :) 12-13 veckor är lång tid. De första resultaten bör man märka inom två veckor. Ofta inom bara ett par dagar. I alla fall när det gäller obalans i huden.

2007-09-28 @ 10:37:12
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Galadriel

Njae, jag måste faktiskt få säga att det låter väldigt konstigt med så lång tid - min erfarenhet är att man märker skillnad i stort sett direkt, efter några dagar upp till en vecka eller så .. Jag har mycket svårt att tro att tar huden SÅ lång tid att 'anpassa' sig; du lägger ju krämen direkt på huden och den reagerar på beståndsämnena. Passar krämen huden finns det ju inget att 'anpassa' sig till, funkar det så funkar det väldigt snabbt ..
Samma som med schampon - antingen funkar det väldigt snart, eller inte alls!
Fast det kanske är annorlunda när man t ex har acneproblem eller mjäll, jag vet faktsikt inte hur det fungerar när det gäller det - själv har jag 'bara' torr hy och hår.
KRYA PÅ DIG! (Jag är oxå sjuk :s)

2007-09-28 @ 13:02:06
URL: http://galadriel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!
Jag säger bara en sak; om det funkar på din hy syns det resultat efter nån dag! Det där med flera veckor är säljargument! Mitt enda tips för hy som vägrar ge med sig är: NIVEA cleansing gel (blå, utan tvål).
Min hy var dålig ett bra tag men när jag började med denna av en slump blev jag fast sedan 4 år!! Bara tvätta och ha vanlig fuktighets kräm efteråt! Ingen tonic,scrub eller dylikt behövs nu mera! Min hy är tipptop! Sist men inte minst: rör inte ansiktet med smutsiga fingar! Nivea är fantastisk!!
Kram!

2007-09-28 @ 13:33:27
Postat av: Em

Annars är dermalogicas produkter riktigt bra. Mrkte skillnad redan efter 2-3 dagar och det blir bara bättre och bättre.

2007-09-28 @ 14:17:59
Postat av: MakeUp By Me

Kanske ska testa att beställa Proactive via den amerikanska hemsidan då! Tycker ju också att 600 spänn är rysligt dyrt!
"MakeUp By Me - Everything is possible"

2007-09-28 @ 19:03:36
URL: http://makeupbyme.blogg.se
Postat av: Lovisa

Att köpa Pro-active är slöseri med pengar, tro mig. Känns som sandpapper emot huden och har ingen "wow-effekt" heller för den delen. Jag rekomenderar Decléors produkter, dom är underbara!

2007-09-28 @ 19:59:34
Postat av: Anna

Håller med ovanstående.Månaga förstår inte att det är naturliga produkter som är det bästa mot hyn,även "problemhy"...Clinuqe har tex alohol plus hur många andra ämnen som helst i som inte är bra.Du kan ju fråga vilken hudteurapeft som helst vad som är bäst...

2007-09-29 @ 17:46:21
Postat av: glitzy

anna: alla hudteurapefter säger olika och inget har hjälpt så nu testar jag mig fram själv istället

2007-09-30 @ 19:09:46
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Frida

Jag hittade en tvål av ren slump i mataffären. Den heter Reporia och är någon form av tjärtvål om jag uppfattat saken rätt. Använder den och inget annat, har fått jättefin hud. Det bästa av allt, den kostar 18 kr och räcker jättelänge.

2007-09-30 @ 21:15:41
Postat av: glitzy

frida: haha det lät lite kul

2007-10-01 @ 08:29:03
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Anna

Jo men vem som helst som kan något om hud vet att man aldrig ska lägga "död materia" på huden.Alltså naturliga produkter är bäst för hyn.Syntetiska ämnen är aldrig bra...men lycka till med Cliniqe iallfall,ville bara hjälpa till och vara lite smart :)

2007-10-02 @ 18:47:54
Postat av: Emelie

Nej nej, den här produkten är inte bra gå/ring till en hudterepeut och se vad hon har att säga om Clinique och andra produkter, de förstör och torkar bara ut huden inte bra! Dermalogica är det bästa hudvårdserien det är många som säger det så det är värt och testa :)

2007-10-02 @ 19:24:58
Postat av: alicia

Njaaa, har använt dermalogica i ett halvår nu, den är inte så bra som man tror!
Det blir rent och så men det förebygger inte acne, så jag funderar över att prova proactiv grejen ist.

2008-01-30 @ 13:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0