i bilen

Jag gör allt för mina läsare. Nina ville att jag skulle filma en omkörning och visst gjorde jag det. Men det blev ingen sån där livsfarlig omkörning där jag riskerar mitt och andras liv som jag nästan alltid annars gör. Ja ni vet, ni påpekar ju alltid det. Utan det blev mer en vanlig, mer ofarlig idag.
 

Nu ska vi prata samarbete i trafiken. Skåningarna är dåliga på det har jag kommit fram till idag. Men det vara andra bullar för ett par veckor sedan. Ja jäklar vad bra det gick. De flesta gled ut till sida för att släppa förbi mig och jag blinkade lite med mina blinkers för att tacka och de tackade tillbaka med helljusen. Ni förstår ju själva vilken fröjd det var att köra. Helt plötsligt blinkar en mötande bil med helljusen. "Hmm, undra om det är en snutkontroll där framme. Bästa att jag lägger mig i 90. En till blinkade. Det måste vara en snutkontroll. Och mycket riktigt var det så, jag gled förbi i 90 och kunde inte låta bli att hånle. Ni skulle bara veta vad jag har busat innan"

Jag har även flörtat lite i trafiken i dag. Jag vara bara tvungen att hinna hem till 18 idag, jag vara bara tvungen att hämta ut ett paket på posten. Jag ligger alltid i 139 på motorvägen så jag får behålla kortet. Böterna är jag ju försäkrad mot så dom kvittar. Men om jag skulle hinna var jag tvungen att ligga i 150-160. Som tur var kom det en BMW med en kille i som var med på noterna. Jag tog rygg på honom. Men helt plötsligt när det var 3 mil kvar lägger han sig i 140. Jag kollade på min gps och jag förstod att jag var tvungen att trampa på gasen om jag skulle hinna. Jag kör om och nu tar han rygg på mig istället. Det var lite kul, vi hade följts åt så länge, säkert 15 mil. Linköping närmar sig och jag blinkar höger och saktar in. Han kör upp jämsides och kikar in i bilen, jag tittar tillbaka, vi ler och vinkar.Sen drog han vidare! Ciao!

Kommentarer
Postat av: N i n a *

Hahaha Ohhh vad underbart =)



Nästa gång vill jag att du slänger i farthållaren o styr med fötterna under omkörningen ;O) ja jävlar nu kör vi är du med på noterna? ;O)



skratt



Ohh för er som inte förstod ironin så "jag skojade"

2008-04-18 @ 22:23:07
Postat av: Pierre

Fin omkörning, får man fråga vad för bil du har? Måste vara en ganska så fin?

2008-04-18 @ 22:53:11
URL: http://c2oo.blogg.se/
Postat av: Lina

ha en bra helg! :)

2008-04-19 @ 00:11:16
URL: http://linaloefqvist.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej. NU är min tävling igång. var gärna med och tävla. Trevlig kväll :)

2008-04-19 @ 00:14:02
URL: http://bergden.blogg.se/
Postat av: glitzy

nina: SKA FÖRSÖKA FIXA DET ;)

fia: ska kolla in

lina: tack det samma

pierre: en tråkig volvo V50 i jobbet, men kör en merca slk350 privat, den är lite roligare ;)

2008-04-19 @ 00:22:52
Postat av: Anonym

Okej, och den där videon va kul pågrund av vad??

2008-04-19 @ 01:39:14
Postat av: Anonym

Att skryta om att göra "farliga omkörningar" tycker jag är barnsligt!

2008-04-19 @ 08:00:04
Postat av: N i n a *

men guuuuud

hörrö du anonyma människa, du är juh bara ett bevis på sådana som challeballe driver med ;O)



fattar du inte ironin?( kolla tidgare inlägg om att fota när man kör)

humorlösa människor är så jävla tråkiga.



och nu så kommer säkert folk gnälla på att man utsätter andra för fara när man fifflar med mobilen.



Men alla de som pillar på radion, pillar på ungarna, sminkar sig, kör utan skor, tittar på andra saker än vägen, låter passageraren styra medan föraren pillar med annat osv. Well det finns mkt fara i trafiken så de så.



okey charlotte, kan jag få 100 kr nu för att jag lägger mig i här ;O)

2008-04-19 @ 08:20:43
Postat av: Kati

Otroligt korkat. Kommer du att tycka det är lika kul när du dödat någon? Ja, det finns många faror i trafiken, så det är verkligen onödigt att bidra med fler om det går att undvika. Nu pratar jag inte om att filma medan man kör, utan helt enkelt att köra för fort och göra idiotiska omkörningar. Lycka till att förklara för någons familj varför de förlorat någon på grund av att du gillar fart. Ironi? Nja, skulle inte tro att du kör särskilt lagligt. Beställa från din butik? Glöm det.

2008-04-19 @ 09:27:59
Postat av: N i n a *

Bilolycker är bara en del av alla olycker som sker. sluta ta allt så förbannat allvarligt. Men jag tror och vet att mer än 75% av sveriges befolkning kör för fort, och gör andra saker när de kör bil. Men nu för tiden kan man ju knappt gå utanför dörren utan att riskera att dö





Så nu ska jag aldrig mera gå utanför min lägenhet.



;O)

2008-04-19 @ 09:50:10
Postat av: glitzy

anonym*2: nej inte skryta. det är precis på grund av er som jag lägger ut såna här inlägg. det är så tacksamt.

nina: 100 kr, javisst

kati: gör aldrig idiotiska omkörningar. se ironin när jag skriver dödsfarlig omkörning.

2008-04-19 @ 10:16:32
Postat av: Anonym

Vet att du skiter fullständigt i böterna men på filmen visar du att du kör på felsida om en heldragen linje och det är absolut förbjudet att göra då det är en sträcka med dålig sikt där man absolut inte får göra en omkörning. Höll du i kameran samtidigt som du körde??? Även om du är en duktig förare så är inte alla andra bilförare det. hela grejen är helt sjuk.

2008-04-19 @ 10:32:16
Postat av: Thilda

Haha helt rätt, skåningarna är hemska! (;

2008-04-19 @ 10:35:59
URL: http://mirabilis.blogg.se/
Postat av: johanna

haha den var fin

2008-04-19 @ 10:48:01
URL: http://jonkiees.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en bra dag! Kommentera gärna i min blogg, om du har lust;)

2008-04-19 @ 11:43:28
URL: http://jousefines.blogg.se/
Postat av: glitzy

anonym: titta noga. det var heldraget på andra sidan. det böev heldraget på min sida när jag hade kört om. och sikten var alldels perfekt. en raksträcka. kan inte bli bättre. jag höll ratten med ena handen och kameran med andra. och vet du? jag körde inte ens för fort. de andra låg under hastighetsgränsen...så helt lagligt på alla sätt

2008-04-19 @ 12:05:54
Postat av: Bella

Läser polisen detta kan du bli straffad ändå, du erkänner.

2008-04-20 @ 10:17:12
Postat av: Bella

Nu får du bli förbannad på mig om du vill, men lägg av att köra så fort, vissa kanske är rädda om DIG med. SLUTA!!!!! Hade jag åkt med dig i bilen hade jag både kräkts och tjutit som en galning av skräck, skit samma om man kör värsta pimp-bilen, otäckt att veta att man ska vara nervös när du är ute och åker, kanske blir så att du måste rapportera till mig varje gång du är hemma så att jag slipper oroa mig..... sicken morsa jag har blivit va??? Japp och på riktigt också... Puss o kram

2008-04-20 @ 10:22:53
Postat av: glitzy

bella: ja verkligen. kör en volvo v50 på filmen, inte alls pimpig :) snarare tråkigt...men bella, man kan dö av mycket och jag gör inga idiotiska omkörningar. lovar

puss

2008-04-20 @ 13:56:42
Postat av: Bella

Behöver inte var DU som gör ngt idiotiskt som kan kosta dig livet, sanningen är bara att sannolikheten för att du inte kan hantera att någon annan gör en idiotisk rörelse när du själv kör i en allt för hög hastighet ökar med miljoner procent, och det kan inte ens DU neka till. Det räcker med att någon stolle inte hinner se att du kommer och så ska du väja i 160 km/h, då kan det bli problem.

Lite på dig själv men se för h**vete till att inte lita på ngn annan. Hihi och jag visste att du skulle reagera på "pimpig" precis såsom jag reagerar på DINA IDIOTOMKÖRNIGNAR, det är vad jag kallar dem... Hihi.... har inte sett dig på balkongen idag, gömt dig? PoK

2008-04-20 @ 19:15:19
Postat av: glitzy

bella: haft fullt upp hela dagen. men jag har varit på ballen en sväng i alla fall. ja du har rätt i det du säger. men jag kan inte ta till mig det. puss

2008-04-20 @ 20:03:57
Postat av: KIA

alla som blinkar för att varna för poliskontroll. Jävligt onödigt. Tänk på att den du "varnar" kan vara rattfull, narkotikapåverkad eller utan körkort!! Vill man ha de i trafiken. Nej! kontrollerna har ett syfte, höga hastigheter dödar trots allt :(

2008-04-21 @ 08:16:44
Postat av: Martina

Fan vad roligt det låter :) Älskar att åka bil. Vad e det för bil du har?

2008-04-22 @ 13:17:23
URL: http://mtinam.blogg.se/
Postat av: Martina

Fan vad roligt det låter :) Älskar att åka bil. Vad e det för bil du har?

2008-04-22 @ 13:18:01
URL: http://mtinam.blogg.se/
Postat av: glitzy

martina: en tråkig volvo V50 i tjänsten och privat en mercedes slk350

2008-04-22 @ 19:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0