putläppar och bländande leende



Eftersom jag jobbar så mycket ska jag belöna mig själv den 2 maj. Jag ska ha en halvdag på laserkliniken i gamla stan. Först ska jag bleka mina tänder med hjälp av laser. Don't worry, jag ska inte ha kritvita tänder. Efter det ska jag testa att spruta in lite restylane i överläppen. Jag har redan fylliga och fina läppar, men jag vill ändå testa. Mamma, tjata nu inte, det blir bara motsatt effekt. Jag kommer vilja göra det ännu mer.

Men jag säger don't worry igen. Folk ska inte kunna se att jag har sprutat in restylane, utan mer: hmmm undra om hon har gjort det eller inte. Hmmm, hmmm...Ingen ska kunna peka och säga, kolla vilka fuskisläppar. Precis som mina tuttar. Ingen kan se på dom att de är oäkta.

Före och efterbilder kommer så klart.


Kommentarer
Postat av: e

hur har du gjort så att det inte syns att du förstorat brösten?

gjorde det fruktansvärt ont att göra det?

hur kändes det efteråt?

mkt tacksam för svar

kram

2008-04-10 @ 08:08:11
Postat av: glitzy

e: jadu, jag la inte in så mycket och så valde jag koksalt som gör att det blir lite mjukare. jag lovar dig. skulle du få se dom skulle du aldrig kunna se det..

jag hade inte så ont. men jag har kompisar som knappt kunnat röra sig eller knappt andas. men det går ju över

2008-04-10 @ 08:43:48
Postat av: Sussa

Hej Challe



Ja, snart kommer du att se ut som en fin liten Barbie. =)



Undrar vad du hittar på härnäst.... Kan sätta hur mycket som helst på att du kommer fortsätta med diverse olika ingrepp.. Vad tror du själv?



Kram Sussa

2008-04-10 @ 08:44:17
Postat av: Carina

Oh vad spännande, ska också testa spruta in men har inte riktigt vågat. Har ganska små läppar och är rädd för att det kommer synas för mycket. Jag väntar tills det är dags för dig och så ser jag skillnaden.. Väntar med spänning:)

2008-04-10 @ 09:32:46
URL: http://carinan.blogg.se/
Postat av: KimJ

jag vill med testa det :(

2008-04-10 @ 10:28:34
Postat av: Ida

Hur mycket kostar restyle? :)

2008-04-10 @ 10:54:22
Postat av: Anna

Sorgligt med så utseende fixerande personer...

2008-04-10 @ 11:01:13
Postat av: sussa

Jag håller med dig Anna. Sorgligt är ordet.



/Sussa

2008-04-10 @ 11:21:41
Postat av: Minna

You go girl!

Har sett några som det blivit så himla lyckat på med Restylane, var NOGA med att säga hur du vill ha resultatet så blir det nog bra.

Lycka till!

2008-04-10 @ 12:23:21
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: Sanne

lycka till med läpparna, hoppas det blir snyggt!

hur mkt kostar det att bleka tänderna? vill gärna testa det.



ha en bra dag, kram

2008-04-10 @ 12:48:14
URL: http://sannehempel.blogg.se/
Postat av: Maja

jag tror man blir beroende av sånt där.. har man väl fixat brösten så hittar man plötsligt massa annat man inte är nöjd med.. låter farligt tycker jag :S

precis samma sak som tatueringar.. har man skaffat en vill man ha fler, det har man verkligen sett och hört.

2008-04-10 @ 16:45:28
Postat av: jag

Bra där....helt ärligt så har du ju knappt nån överläpp.....=)

2008-04-10 @ 20:54:05
Postat av: LillaMia

Va kul! Jag har alltid velat prova pa att forstora lapparna men min lappar ar riktigt tunna :) Ska bli kul att se hur det gar for dig :) Jag ska forresten bleka tanderna jag med om nagra manader. Langtar! Forresten sa ville jag fraga dig ifall det ar ok att jag lagger till dig som lank pa min blogg? Enklare for mig sa jag inte behover komma ihag alla blogg jag besoker :)

2008-04-11 @ 08:41:50
URL: http://lillamia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej, hej!

Jag är Glitzys storasyster och gillar inte heller att hon ska förstora läpparna..., men det är hennes val och beslut och igen annans.

Så sluta ni som håller på och predikar o ktitiserar henne....gr,gr.



Ni som tycker att det är sorgligt m.m och att hon är utseende fixerad, so what...låt henne vara det och sluta läs hennes blogg om ni tycker att hon är sorglig.



Det finns nog andra bloggar som passar er bättre att läsa....eller!!!



Jag diggar iallafall min syster som är en jäkla stark person som lyckas med det mesta som hon ger sig in på...



Kram från din mindre utseende fixerad syster!

2008-04-11 @ 10:47:40
Postat av: ika

Kör på! Allt man mår bättre av, skall man göra!!

Gärna lite praktisk info om vad det kosta, hur mycket du la in (Eller vad det heter, man mäter väl knappast i cc? Haha) osv.. Är med sugen! Lycka till!!

2008-04-11 @ 11:39:40
Postat av: becka

Jag är positiv till det. Vill man göra det, så ska man göra det.



Måste fråga dej som jobbar med solarie och så..

Jag hörde för nån vecka sen, att man inte ska duscha några timmar efter att man ha solat. Själv gör jag ju det så snabbt jag kan, för att få bort bakterier och den äckliga lukten.

Så nu tänkte jag, ifall du kunde ge mej ett svar?



Ha det fint:)

2008-04-11 @ 12:16:34
Postat av: KimJ

varför lägger du in samma inlägga igen

2008-04-11 @ 12:38:25
URL: http://kimj.blogg.se/
Postat av: linnea

Lycka till! :D

2008-04-11 @ 13:10:24
URL: http://linneastyle.blogg.se/
Postat av: glitzy

sussa: ja det vet jag att jag kommer göra. men det finns inte så mycket att göra mer fram till när jag är gammal

carina: ja man vill inte att det ska synas

anna & sussa: sorgligt? nu förstår jag inte. ni kan väl utveckla lite så jag förstår vad ni menar

minna: ja, noga är ordet, supernoga

sanne: 4000 kr

ida: beror på hur mycket du ska ha kolla på www.kirurg.com eller googla

maja: ja så är det nog, men det gör inget. så länge man har råd och man inte ser plastig ut.

lilla mia: självklart

jag: johooo;)

syrran: jag tycker mer dom är sorgliga som måste kasta skit på någon, men det handlar om folk som förmodligen är fula och kanske vill göra något men har inte råd. eller så är de bara bittra bitterfittor som älskar att kasta skit på andra. jag tror på en kombo, fula och bittra. tack syrran för de rara orden.puss



2008-04-11 @ 13:12:26
Postat av: glitzy

2008-04-11 @ 13:14:52
Postat av: sussa

Det är ju extremt sorgligt när unga fina tjejer går omkring och ens funderar på större bröst, plutiga läppar, påsar under ögonen eller vad det nu kan vara... Tycker inte ens att det kräver en förklaring. Hur ska de orka med livet och allt vad det innnebär om 90% av deras tid ska gå åt till att tänka på hur de ser ut?? Som att man skulle bli en lyckligare människa av det. Näe, det är så jäkla snedvridet. Självklart ska människor göra vad de vill med sina kroppar men allra först borde man ställa sig frågan varför man gör det?? Ibland finns det kanske självklara anledningar till att man opererar sig men jag tor att i 8 fall av 10 inte sker av rätt anledning. I alla dessa fall tror jag även att det visar sig ganska snart att personen i fråga är precis lika "olycklig" efter ingreppet och kommer fortsätta vara det tills man kommer på vad det egentligen handlar om. Det tragiska idag är att unga tjejer inte ens funderar på om det kanske ligger ngt djupare bakom och därför aldrig kommer underfund med det heller.. Observera att jag inte säger att du är en av dem för det har jag ingen aning om ifall du är??? Och som sagt man bestämer ju själv vad man vill göra med sin kropp och det är upp till var och en. Men man är ju korkad om man inte ser hur jäkla dåligt många unga tjejer mår idag! /Sussa

2008-04-11 @ 14:01:17
Postat av: glitzy

sussa: jo det krävs en förklarig när folk kallar mig sorglig.

jag blir inte ett dugg lyckligare av att jag gör det ena eller det andra. men det handlar inte om det. jag har det bra som det är. hade jag gjort superstora tuttar hade det handlat om att jag hade dåligt självförtroende och ville synas och få uppmärksamhet. men jag valde att göra dom i naturlig storlek för jag ville känna mig lite kvinnlig för det gör man inte när man nästan är platt. ja, påsarna under ögonen gjorde att jag ofta såg trött ut vilket var riktigt tråkigt. att jag nu ska göra läpparna är ett infall jag fått, jag vill testa. blir det bra kommer jag säkert fortsätta. jag har inte gått varje dag och tänkt ohhh mina läppar är så fula jag måste göra något åt dom. jag är väldigt mån om mitt utseende och jag kommer fortsätta "förbättra" det jag vill och kan och det har ingenting med min inre självkänsla att göra. jag är en person som bryr mig mycket om hur jag ser ut.



man kan ju kanske kalla folk sorgliga som färgar sitt hår till en annan färg eftersom det också är en synlig förändring? ska vi kalla folk som köper massor av olika kläder sorgliga för att de bryr sig vad de har på sig? ska vi kalla folk som gör lösnaglar sorgliga för att de har onaturliga naglar?



jag blir less på folk som slänger ur sig saker som att jag är sorglig för de vet inte ett skit om mig och hur jag mår.



det är tråkigt att många tjejer mår dåligt. men vad ska jag göra åt saken? sluta bry mig om mitt utseende för att inte trycka ned andra? nej jag tar ansvar för mig själv, ingen annan.



2008-04-11 @ 17:11:04
Postat av: einstina

de finns inga operationer i världen som kan göra en människa naturligt vacker..

2008-04-11 @ 20:02:00
Postat av: gina

har du inte funderat på restalyne mot rynkorna/vecken som går från näsvingarna och neråt?

2008-04-11 @ 20:05:28
Postat av: Jag

Hahahaha....shit va roligt!!

Challe jag diggar fan dig asså....men "gina" din kommentar slog alla...hahahahaha!!!

2008-04-11 @ 22:33:47
Postat av: glitzy

einstina : nej så klart inte eftersom det är onaturligt. men sedan kan man göra det med smak så ingen kan se om man gjort något eller inte

gina: nej faktiskt inte. jag har nog inte sett mina rynkor där? haha

jag: vem e du? du skriver challe. måste va en kompis? ja den var lite rolig faktiskt. har jag rynkor där?

2008-04-11 @ 23:10:36
Postat av: glitzy

becka: du kan duscha om du vill. det förstör inget. det är en myt. det är dina pigment i huden som påverkas när du solar och det tar upp till 3 dagar innan pigmenteringen är färdig. tänk på att inte sola för ofta :)

2008-04-12 @ 00:50:27
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Servitrisen

Jag har gjort överläppen förut och blivit jättenöjd, däremot kan jag svära på att det till en början kommer synas, för det blir lite hårt! Alla har märkt det på mig första 2 v, men sen har ingen gissat att jag gjort det, har bara fått beröm för fina läppar. Men en fråga, vad betalar du på den kliniken? Jag betalade 3500 på ett ställe men på nästa ställe tar de 4500, vilket e dyrt, men jag tror de är bättre. Berätta gärna i efterhand vad du tyckte.

2008-04-12 @ 12:35:52
URL: http://servitrisen.blogspot.com
Postat av: Jag

Läser tidigare kommentarer =)

Hur ofta solar du? Du har alltid fräsch färg men aldrig onaturlig.

2008-04-12 @ 15:07:48
Postat av: glitzy

jag; vet inte när jag solade sist. men jag sprayar med tan can hemma ibland. blir riktigt bra

2008-04-12 @ 18:19:01
Postat av: gina

nej.. rynkor kan man väl inte kalla det direkt.. menar mer de veck som blir.. typ skrattveck..

2008-04-13 @ 00:47:35
Postat av: glitzy

gina: haha :) jag vet vad du menar, har inte funderat på att "ta bort" dom...kanske när jag bli räldre. men då kommer jag nog sträcka mig ;)

2008-04-13 @ 11:39:11
Postat av: Anonym

Oh dear God, så fruktansvärt PINSAMT! Jag menar jösses människa vill du inte att någon ska veta så är det så superpuckat att skriva om det i bloggen.

2008-04-13 @ 20:18:33
Postat av: Anonym

Oh dear God, så fruktansvärt PINSAMT! Jag menar jösses människa vill du inte att någon ska veta så är det så superpuckat att skriva om det i bloggen.

2008-04-13 @ 20:19:47
Postat av: Anonym

Oh dear God, så fruktansvärt PINSAMT! Jag menar jösses människa vill du inte att någon ska veta så är det så superpuckat att skriva om det i bloggen.

2008-04-13 @ 20:21:47
Postat av: glitzy

anonym: nej inte alls pinsamt. jag skriver att jag inte vill att det ska synas som det gör på vissa. jag sa inte att jag inte ville att någon skulle veta om det. jag tycker det är superfult när man ser klart och tydligt på folk när dom har gjort det..läs för fan innan su slänger ur dig dumma kommentarer som visar på att du är helt tom där uppe..

2008-04-13 @ 21:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0