sötsug


fick en fråga om hur jag håller borta sötsuget. det gör jag inte. jag äter en massa onyttigheter. men godis äter jag nästan bara på helgen, men i veckorna blir det lite kakor, bullar och glass. men om man nu vill slippa sötsuget så är det lätt åtgärdat.

det finns ett kosttillskott som heter krom som ska hjälpa till att hålla blodsockernivån i kroppen på en jämn nivå. det är bara att googla krom så hittar ni webshoppar där ni kan beställa.

MEN, man behöver inte äta krom för att hålla blodsockret på en jämn nivå. äter man bra mat och hyfsat regelbundet så håller det sig ändå. och när blodsockernivån är jämn håller man sig även pigg. ni vet ju vilket matkoma man kan hamna i om man äter en onyttig lunch som ex pizza eller liknande.

så slutsatsen är alltså, är bra mat och regelbundet så kommer sötsuget att försvinna. sötsuget kommer när nivån åker upp och ned.

Kommentarer
Postat av: Desiré

Då borde ju mat som inte höjer blodsockret alls vara det bästa?

2008-12-15 @ 00:19:23
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Anna Phe

Det har jag börjat märka av nu, ända sedan jag ändrat på intagen och motionen. Nu unnar jag mig bara på fredag och lördagar i syfte för att sötsaker är så förbaskat gott. Men övriga dagar när jag äter mer nyttigt i mindre mängder så fort jag blir hungrig, inte alls lika sötsugen och hungrig överhuvudtaget. Det svåra är liksom att hitta den där balansen, sen är det inte så svårt.

2008-12-15 @ 03:32:34
URL: http://annaphe.se
Postat av: Joakim

En bra regel om mna är sötsugen är att äta något nyttigt först ochs edan det andra om man fortfarande är sugen. tex är man sugen på godis så ta ett äpple, är man fortfarande sugen efter så ta lite godis då. Oftast stillas suget av äpplet, bara det att kroppen från början reagerar och vill ha balansen ändras genom sötare saker, som tex godis eller saker med sötningmedel.

2008-12-15 @ 12:56:19
Postat av: Emma

Inget liv utan socker ;)

2008-12-16 @ 21:37:26
URL: http://emmadahlgren.blogg.se/
Postat av: glitzy

desiré: ja det är sant. men det kan ju vara lite svårt:) men ät bra mat och inte för mycket

2008-12-17 @ 09:47:02
URL: http://glitzybloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0