fel fel fel

image2197
Det var inte länge sedan jag skrev om att jag skulle utföra egna AHA-behandlingar hemma. Flaskan kom i måndags och jag slet upp paketet. Efter att ha läst på flaskan så förstår jag att det är err serum som man ska ha í ansiktet efter man har tvättat sig. Det ska altså sitta kvar i ansiktet under min vanliga ansiktskräm.

Skit också. Jag har använt det varje dag och det känns bra. Men jag vill ju ha riktig syra som "fräter". Någon snackade om att det fanns på tradera. Länk tack :)

Nu till No7. Det står att man ska ge serumet 4 veckor. ALDRIG säger jag! Jag fick mer finnar av skiten. Det är det inte värt och jag märkte inte någon förändring i huden förutom att den blir silkeslen just när man har smörjt på det. Men det kan jag vara utan. Nu får mammsen krämen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har hört fler som inte är nöjda med No 7, finnar, blemmor mm men den ska visst funka riktigt bra som ögonkräm istället

Ha en jätte bra långfredag! När jag var liten tyckte jag det var en riktigt trist dag, men nu när man får vara ledig med lön så är det ju toppen :)

2008-03-21 @ 10:19:47
URL: http://shopalot.blogg.se
Postat av: Jennie

Förstår att du tycker det är jobbigt, Finns inget värre än finnar!
Men, av alla nya ansiktsprodukter man testar måste man ge det iaf 4 veckor. Man får alltid finnar i början. Så bara man håller ut så brukar det ordna sig efter några veckor. Tyvärr!
Så "han in there" ett tag till!

2008-03-21 @ 10:34:20
Postat av: Emma

Hej!
Ett tips är
http://www.skinlaboratory.com/home.php
där jag själv brukar handla. Kanske kan du hitta det du söker där.

2008-03-21 @ 12:08:38
Postat av: mini

Rekomenderar produkter från Md formulations :)

2008-03-21 @ 12:51:57
Postat av: Maria

http://www.tradera.com/AHA_peeling_Glykolsyra_30_37_Proffsprodukt_-auktion-61056433
Den här har jag just nu..har haft den 3 gånger och tycker min hy blivit lite "sämre" men antar att d blir så i början när alla orenheter kommer upp, har iaf fått mer lyster..man ska ju ha den 6-10 ggr. Varning för att den bränner ganska mkt så inget för känsliga!

2008-03-22 @ 17:59:57
URL: http://www.maysian.tjejsajten.se
Postat av: julia

jag chansar på att jag har likadan hy som du. finnig och ganska känslig. har verkligen testat ALLT typ. det bästa någonsin är Ole Henriksens Aloe Vera Deep Cleanser. Aloe Vera verkar läkande och gör därför att finnarna "försvinner" eller hur man ska uttrycka det. Min hy är felfri när jag använder denna produkt, och så fort jag använder något annat så kommer finnarna tillbaks. Testa det!

2008-03-22 @ 20:27:36
Postat av: glitzy

julia: har testat den redan :) ingen höjdare. själva grejen är att det kommer inifrån. så fort jag har mycket att göra och jag stressar upp mig blir min hy sån här. så jag får lära mig leva med det tills jag har lärt mig att ta hand om mig själv :)

2008-03-22 @ 22:27:53
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Linnea

Hej!
Jag tycker att du borde testa differin istället. Det är en receptbelagd kräm som du smörjer in dig med innan du går och lägger dig. Den är väldigt mild, svider inte och man börjar inte fjälla. Läs om den här:

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=21970

Den har fungerat helt fantastiskt på mig.
Lycka till!
Kram Linnéa

2008-03-24 @ 10:18:43
Postat av: Z a n n a s

Nu är det ju så att kroppen måste börja med att rensa ut all skit som finns i ansiktet vilket innebär att det blir finnar.
Men när skiten sedan kommit ut så försvinner finnarna och huden är REN.
Ge den 4 veckor!! :D

2008-03-27 @ 10:16:24
URL: http://zannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0