får det lov att vara en rosa dildo?


I dag när jag var på väg hem från soliga Göteborg hörde jag på nyheterna att Apoteket ska sälja dildos och andra sexleksaker. Jättebra att Sverige slappnar av lite, men tror ni att den pryda svensken kommer springa på Apoteket och köpa sexleksaker till höger och vänster? Hmm lite värktabletter och ja just ja, en rosa dildo var det ju.

Gamlingarna kommer smälla av när det spriner omkring en massa kåta människor som viftar med sexleksaker. Eller kommer hyllorna vara orörda för att det är för genant att handla sexleksaker så öppet? Eller kommer effekten bli tvärtom?

Låt debatten börja. Och sitt nu inte där hemma och var tyst utan dela med er nu för en gång skull. Ni är trots allt lite drygt 2000 som läser bloggen varje dag.

PS. Personligen gillar jag Mr Rabbit som vi ser här på bilden, det är en jäkla fart på den. Mamma, förlåt, jag vet att du läser bloggen.

Kommentarer
Postat av: Karin

När man är på jakt efter sexleksaker så är nog inte apoteket det första stället jag skulle gå till. Är för feg för det tror ja... Man vet ju aldrig vem man kan träffa på där.

2008-05-20 @ 18:31:40
URL: http://levasomkarin.blogspot.com
Postat av: Angelica

jag har en paul & paulina från fun factory. samma princip som rabbit, men finare utformad. dock så kan den ge lite elaka vibbar då paulina "stirrar" på en. meenmen. grym är den iaf! inte som en kille, men ändå ;)



jag vet inte hur det blir med att köpa leksaker på apoteket. kanske, kanske inte. finns ju väldigt många fysiska butiker som riktar sig mot kvinnor. de verkar ju inte gå back direkt.

2008-05-20 @ 18:35:10
URL: http://supergirlsdontcry.wordpress.com
Postat av: Anonym

Aah det blir ingen shopping på apotket för min del... pryd?!

2008-05-20 @ 19:00:41
Postat av: Wysteriia

Jag tror knappast folk kommer gå på apoteket för att köpa dildos, inte i detta landet.



Du som tränar mycket, vet du någon sida där man kan beställa träningskläder? Jag bor ju så himla dumt till :/

2008-05-20 @ 19:01:12
URL: http://wysteriia.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har en leopardfärgad sak, skulle absolut kunna tänka mig att köpen en på apoteket..inte det minsta genant tycker jag.

2008-05-20 @ 19:05:21
Postat av: Rebecca

Hej!

Ja jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa en dildo på apoteket, heldre det än att gå in i någon skum sex butik.

2008-05-20 @ 19:14:29
Postat av: Camilla

Haha jaa du jag vet faktiskt inte ens vad jag själv tycker. På sätt och vis känns det ju bättre än att gå in på någon skum sexshop i stan där man träffar på både den ena och den andra och vet både vad man själv tävker och vad dom tänker. Alla är ju där inne av samma anledning typ.

Det behöver man inte tänka på på apoteket eftersom där kan man handla vad som helst och känner man någon där just då så kan man ju gå tillbaka en stund senare utan att den behöver få veta varför man faktiskt gick dit.

Att köpa sexleksaker är nog inget jag vill att flera jag känner ska se. Skulle min farmor vara där skulle jag inte handla då! Haha!

Sedan så känner jag dom som lämnar ut posten vid mig och dom vet mycket väl vad som döljer sig i sådana där "enkla och diskreta" paketen. Inte sådär jätte kul i så fall att skicka efter heller. Min mamma jobbar även i den affären och det är hennes kompis som ger ut paketen...

Nää då är det nog mycket bättre att gå på apoteket även om det säkert känns lite fel i början. Lite pinsamt visst men det är mycket annat man kan köpa där också!

Vad tycker du själv?

2008-05-20 @ 19:15:34
URL: http://gefletjejen.devote.se/
Postat av: Helena

Tyvärr så kan det bli så att många hellre köper över nätet eller butiker som är inriktade på just sexleksaker m.m. i stället för att gå till apotket och riskera att möta mormor i kön. Vi i Sverige är väl alltför avslappnade med det här "ämnet" än, även fast det är 2008.

Jag däremot kommer nog inte ha några problem med att köpa mig en på apotket =)

2008-05-20 @ 19:31:53
URL: http://www.metrobloggen.se/misshoneypie
Postat av: johan gustafsson

HAHA jaaa Eddie är så mycket bättre än Criss rock eller va han heter. Chriss har ju bara snott rakt av.

2008-05-20 @ 19:40:29
Postat av: Sarah

Man ska aldrig säga aldrig, så tråkigt det här med att svenskar e så tråkiga, det gäller faktiskt inte alla och jag tycker det släppts lite på det nu. Liiite.. Jag skulle inte banga hur som helst, att köpa där :) Vaddå pinsamt, genant? Folk ska väl skita i vad jag pysslar med hemma right? Heja heja!

2008-05-20 @ 20:12:36
URL: http://kjutipaj.blogg.se/
Postat av: J

Vem vill gå till apoteket för att köpa en dildo?

2008-05-20 @ 20:18:09
URL: http://articblueberry.blogg.se/
Postat av: malin.

Jag är tveksam att det kommer säljas speciellt mycket sexleksaker på apoteket. Pryda svenskar behöver nog slappna av lite till först.

2008-05-20 @ 20:21:23
URL: http://junibacken.devote.se
Postat av: Christin

hahaha, jag hörde också detdär! x'D

2008-05-20 @ 20:40:16
URL: http://christinmartinsson.blogg.se/
Postat av: Regina

Hmm.. svår fråga. Men jag köper nog hellre sexleksaker på apoteket än i en sexshop. Råkar man känna någon som är inne samtidigt och som man i så fall inte vill ska se vad man handlar, så får man väl gå in en stund senare istället.. är vi svenskar så pryda fortfarande alltså?

2008-05-20 @ 20:47:24
URL: http://reginajacobsson.blogg.se/
Postat av: glitzy

camilla: jag har inga problem att handla en dildo på apoteket. men jag vet inte vad övriga sverige tycket om det

2008-05-20 @ 20:57:11
Postat av: glitzy

wysteriia: betterbodies.se . glitzy.se om min leverantör skulle sköta sig.

2008-05-20 @ 20:58:55
Postat av: Empan och Jaggy

Haha.. tvekis om sexleksaker på apoteket är någon bra idé! Kul grej iallafall! x)

2008-05-20 @ 21:01:39
URL: http://empanochjaggy.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tveksam till om det kommer att sälja.. Men man kan ju hoppas! Förhoppningsvis kanske svenska folket blir lite mer öppna och det blir mindre tabu att handla sexleksaker!

2008-05-20 @ 21:09:04
URL: http://sofiewestberg.blogg.se/
Postat av: johan gustafsson

HAHA lägg ägg. Jag är icke lat. Skall faktiskt ut och kuta tills jag trillar av pin så du och Läna får kassa samvete.

2008-05-20 @ 21:13:02
Postat av: Sussi

folk brukar tycka att det är pinsamt nog att köpa kondomer i affärerna och jag tror knappast att sexleksaker är mindre pinsamt. Men jag hoppas att det kan få folk att slappna av mer gällande sex.

2008-05-20 @ 21:23:37
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Karin

..men jag skulle nog inte gå till en sexshop heller. Internet är till för att användas lixom.

2008-05-20 @ 21:30:01
URL: http://levasomkarin.blogspot.com
Postat av: stina

Tror inte folk kommer köpa dildos på apoteket.. sånt beställer nog de flesta på internet.. riskera att grannen eller mormor kommer o frågar vad man köpt.. hmmm.. hehe tror inte de.

2008-05-20 @ 22:01:06
Postat av: Ida

Skulle inte ha några problem alls med att köpa en dildo på Apoteket men förstår inte heller dom som säger att det är genant att köpa en på en "sexshop". De "sexshoppar" jag varit in i har inte varit obehagliga på något som helst sätt. Har ist upplevt personalen trevlig, kunnig och hjälpsam. Är nog faktiskt mer tveksam till personalen vad gäller sexleksaker på Apoteket när jag tänker efter...



Trodde dock att vi passerat det stadiet att det är pinsamt att köpa dylika saker men jag kanske är ensam om att tycka det?

2008-05-21 @ 08:00:09
Postat av: Smulan

Jag tycker inte svenskar är särskilt pryda. Jag kan få igång vem som helst att prata om allt möjligt och sexleksakspartyn är det hela tiden. Jag har till och med blivit ganska trött på hela grejen. Blir för mycket...

På sonens dagis pratar 5-åriga tjejer sex och de juckar på varandra och det kan jag säga att en av mammorna, som kommer från Iran, inte tycker om. Hon säger att sex är nåt man har, men inte pratar om..

2008-05-21 @ 22:13:42
URL: http://smulanspassioner.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, jag gillar idén att man ska slippa springa in i skumma små affärer som (i min stad) ligger mitt emot sjukhuset där min mamma råkar jobba. Men kom igen, Sverige är ett så prydligt litet land som knappt har sex. Det enda vi gör är att skeda varandra. Jag citerar Ellen DeGeneres "Spoon me, I´m swedish" :)

Men det ska bli kul att se hur detta går. Spännande i alla fall att just apoteket satsar på det här och att det ska hälsosamt att leka lite med detta utbud av sexleksaker!

2008-05-26 @ 21:54:12
URL: http://fancypaants.blogg.se/
Postat av: Madde

Tänkte höra om du är intresserad att möjligtvis fixa min design till min blogg? Är rätt less på den. www.justmaddde.blogg.se! du kan gärna skicka svar till min e-postadress :)

2008-05-27 @ 00:34:23
Postat av: glitzy

madde: det är kickans.blogg.se som har gjort min

2008-05-27 @ 08:44:20
Postat av: Lena

Det finns många seriösa svenska nätbutiker som säljer underkläder och sexleksaker. Om du går in på http://erotiktips.blogspot.com hittar du länkar till flera butiker.



2008-06-28 @ 09:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0