ugly girl


VARNING. känslig för otäcka bilder klicka på krysset högst upp till höger eller längst upp till vänster om du har en mac. inte känslig? scrolla ner.















Så här snygg blir man om man precis har gjort en laserbehandling - ipl. Jag har alltså varit på Laser- och hudvårdskliniken i Linköping idag. Trevlig personal måste jag säga. De håller även på med restylane & vanliga ansiktsbehandlingar. är lite sugen på att fylla läpparna där. vi får se om det blir av eller inte.

Hur? Först tvättar de av sminket och sedan peelar ansiktet. Efter det lägger de på en gel så lasern ska få kontakt med huden. Man får även skydd för ögonen. Själva behandligen tar ca 5 min.
Känsla? Fy fasen. Det var inte skönt. det bränner till i huden, men varje skott går väldigt snabbt. ljuset var nästan värst, det lyser upp i hela ögonen. men det är inte obehagligt, mer att man blir "rädd".
Efter? Aj aj aj, det sved säkert en timme efteråt & jag var knallröd. det är vanligt att man svullnar upp. men jag hade nog tur, för jag har inte svullnat upp & den brännande känslan försvann efter en timme. jag känner ingenting nu. man får med sig en aloverakräm för att det ska läka snabbare & mildra ev. brännande känsla.
Pris? Eftrsom jag tog nästan hela ansiktet blev det 1500 kr. Men det är olka beroende på hur mycket som ska behandlas.
Vad händer i huden nu? Som ni ser på bilden har pigmentfläckarna blivit mörkare. det beror på att missfärgningen kryper upp till ytan. efter ett par dagar blir man fnasig & det bruna "ramlar bort"
Nästa gång? Jag ska dit om 5 veckor. det tar ca 4 veckor innan man kan se det slutliga resultatet. då ska vi se hur det ser ut och om det behövs ska vi göra en till behandling.

man kan även göra den här behandlingen för att snygga till huden, det räcker oftast att gå en gång om året.

Kommentarer
Postat av: Louisa

Oj :( Det där såg läskigt ut ju. Får du sminka dig som vanligt eller ska du låta huden vila?

2008-10-22 @ 21:44:36
URL: http://looi.blogg.se/
Postat av: Kyssar

OJOJOJ shit vilken bild :O hemskt att det ska behöva VARA SÅ =/

2008-10-22 @ 22:01:23
URL: http://kyssar.bloggagratis.se
Postat av: niisa

Har själv varit laser och hudvårdskliniken.. personalen e toppen och dom gör verkligen bra behandlingar!! jag är alltid lika nöjd! ska dit nästa vecka igen då=)

2008-10-22 @ 22:36:39
Postat av: Minna

Åååh du är så modig hjärtat!

Fan jag vill också ju...



Ska bli så najs att få se hur resultatet blir!

2008-10-22 @ 22:46:58
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: Carro

ser ont ut...

funkar det om man vill minska acne ärr oxå?

2008-10-23 @ 09:54:02
Postat av: ..:Sarah:..

men aj aj aj..

2008-10-23 @ 11:21:08
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Kim

va? sådär ser du ju alltid ut, utan smink :)

2008-10-23 @ 12:07:00
URL: http://kimj.blogg.se/
Postat av: Nicole

priset var inte otäckt. jag funderar på att göra någonting. jag har solat hela mitt liv. När mina hormoner blir galna får ja acne o fula ärr efteråt. Hoppas att det går bra för dig. var du inte rädd? Jag blev efter har set fula bilder från misslyckad ingrep på aftonbladet. Tack för att du var våra försökkanin!BTW du och Minna, är ni syskon eller?? Ni var snyggaste tjejerna på galan!!!

2008-10-23 @ 17:53:28
Postat av: glitzy

nicole: inte rädd. känner förtroende för Anna som gjorde det. jag & minna har känt varandra sedan i somras. vi träffades genom bloggarna & trivs riktigt bra ihop :)

kim; passa dig

2008-10-23 @ 18:45:44
URL: http://glitzybloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0