no hair NO NO NO


Killen på bilden har lite väl mycket kroppshår va? Men ändå äcklar den här bilden mig mer, jag mådde nästan lite illa när jag såg den. Jag hatar verkligen hår på kroppen, det kan vara lite sjysst med hår på bröstet på vissa killar, men väldigt få.

Själv rakar jag mig nog överallt, tårna, benen, mellanpartiet och armarna. Bort med skiten bara, det gör ingen nytta där. Och kom nu inte med argumentet att könshåret är där för att skydda, lufta och hålla rent eller vad nu tanken är med det. Skitsamma, man klarar sig alldeles utmärkt utan.

Nu vill jag att varenda läsare av den här bloggen berättar om du är en kille eller tjej och sedan skriver vart ni rakar er. vill ni vara anonyma, var det då. Vi kan se det som en liten marknadsundersökning.

jag föredrar killar som är rakade under armarna, mellandelen och kanske bröstet.

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Jag älskar män med hår på bröstet!! hehe.. men inte under armarna.





Kram

2009-01-09 @ 17:47:54
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Harry

klart man håller efter lite...blir rätt ofräscht annars!! (överallt, alltså)

2009-01-09 @ 17:48:52
URL: http://saandis.blogg.se/
Postat av: Lisa

ben, armhålor och murra såklart!

men tårna vaxar jag så det inte blir stubb haha! måste dock erkänna att lite lathet slår mig såhär i vinterkylan...

2009-01-09 @ 17:51:08
URL: http://dolcevita.blogg.se/
Postat av: Fia

Fy fan vad äckligt! Mår så illa nu! Själv rakar jag mig överallt, är jättenoga med såndant. (Ben, murra, under armarna, tår) Hatar stubb. Hår på män, på bröstet är sexigt tycker jag om det är måttligt - rygg, rumpa osv är NONO. Ha en fin helg!

2009-01-09 @ 17:51:58
URL: http://fajja.blogg.se/
Postat av: Jamie

Hallå tjejen.

Ja vad ska jag säga?

Jag är i allra högsta grad fortfarande tjej.

Och Jaaaa!!!!

Här rakas det för fulla muggar, jag står inte ut med hår överallt .

Så benen, armhålorna mellandelen eller hur du ny så fint uttryckte det, rakar jag...

Armarna vaxas..

Nu vet alla som läser din blogg det men jag bryr mig föga...

Ha en kanon helg..

Kramar/Jamie

2009-01-09 @ 18:08:24
URL: http://lifeandstyle.webblogg.se/
Postat av: Nevin

håller med dig, hår på kroppen är äckligt ..

2009-01-09 @ 18:34:58
URL: http://nevins.blogg.se/
Postat av: anonym h

jag är tjej och jag rakar benen, armhålorna och musen. när det gäller killar tycker jag bäst om när det är rakat (alternativt kortklippt/mkt ansat) i armhålorna, mellan benen och beroende på mängden hår på bröstet kanske även där.

2009-01-09 @ 18:37:13
Postat av: Linnéa

Jag tycker det är fruktansvärt äckligt när man ser människor med håriga ben (då menar jag verkligen HÅRIGA), och för att inte tala om under armarna.



Själv rakar jag benen, mellan benen, under armarna, tårna! Jag rakade armarna en gång, och det blev så brutalt fult med all stubb som kom efter någon dag, så den rakningen kommer nog inte ske så mycket mer;)

2009-01-09 @ 18:42:38
Postat av: Louise

Rakar mig överallt, varje dag. Jag har också svårt för kroppshår!

2009-01-09 @ 18:52:24
Postat av: Theres

Jag rakar mig under armarna och 'mellanpartiet' som du uttrycker det ;) Dock lämnar jag kvar en liten kort kalufs, annars känner jag mig som en 10 åring. Någon enstaka gång har jag hoppat över rakningen helt och hållet och jag kan säga det att hår där nere luftar då tamefan inte! I alla fall jag behöver tvätta mig oftare då.. du vet, varmt och så. Usch! Benen rakar jag under sommaren, jag orkar liksom inte bry mig om dem på vinterhalvåret. Jag är blond så dom känns bara, dom syns inte :)



Jag tycker däremot att det kan vara osexigt med killar som rakar sig under armarna. Min sambo brukar ansa lite så att det inte sticker utanför t-shirten. Haha! Han brukar även ansa mellanpartiet och ibland raka pungen.



Vad spännande och höra vad ni andra gör :)

2009-01-09 @ 18:58:46
Postat av: Adina

Överallt! Håret ska bort, där de inte rakas så vaxas de. Hår ska va på huvudet, restan ska bort! I mitt fall då;)

2009-01-09 @ 19:04:20
URL: http://adiinaa.webblogg.se/
Postat av: Mickan

Under armarna, benen och härligheten! =) Även på fingrarna och på tårna, där får man, eller iallafall jag, små fjun som knappt syns ju men ändå är de så äckliga. Jag har kompisar som rakar sig på armarna med men jag fattar inte hur de orkar, de måste raka sig där varje dag för annars blir de sticksiga med en gång..

2009-01-09 @ 19:46:47
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Kelly

Hatar oxå hår! Jag tar bort allt hår förutom ögonfransar, ögonbryn och håret på skallen :-) haha

2009-01-09 @ 21:23:22
URL: http://www.kellybiddle.se
Postat av: Lotta

Isch, här rakas det:-) Bort med på ben, smulan o under armarna. Känner mig inte fräsch om jag missar en dag. På killar ska det välansat tack

2009-01-09 @ 21:57:57
Postat av: anonym

mellanpartiet, ben, armar, under armar, tår, fingrar, lår.

2009-01-10 @ 00:15:06
Postat av: Tessita

Jag rakar mig under armarna och smalbenen. Vågar inte raka högre upp eftersom jag är rädd att det ska bli tjockare och synligare. Armarna ansar/vaxar jag ibland/sällan. Särskilt inte nu på vintern, då blir man lite lat. "Där" nere ansar jag endast, för jag hatar att raka där. Blir aldrig bra. Så om allt hår ska bort där nere, så kör jag hellre vaxning, lent som en babyrumpa ska de va!

Min kille ansar endast könshåret och rakar inte, för jag gillar inte när det är för strävt som det blir när håret börjar växa ut efter rakning. Under armarna rakar han inte och har typ inge hår på bröstet ;)

2009-01-10 @ 00:16:33
Postat av: maria l

o fy fan vilken äcklig bild!!!! jag tror att jag spyr!! nej jag håller med bort me skiten!!!! behövs inget hår varken på tjejer eller killar usch o fy!!!!

2009-01-10 @ 00:29:20
Postat av: Anna Phe

Haha, fy satan! Jag vet inte varför, men jag är lika off för skiten som du, det är inte fint. Och vad gäller mig så är jag precis som dig, inget som inte redan nämnts, allt ska bort. Det enda jag har kvar är det på skallen och kanske lite på mellanpartiet, haha, jag kör trenden att det ska vara lite kvar på mitten nämligen ^^

2009-01-10 @ 04:29:56
URL: http://annaphe.se
Postat av: Lina

Benen, under armarna och mellandelen. Skulle aldrig orka med att raka armarna. Har så pass lite hårväxt där. Visserligen hade jag kanske tänkt annorlunda om jag haft mycket hår på dom..

2009-01-10 @ 08:03:25
URL: http://linahalldin.blogg.se/
Postat av: Natti

Muffen! Benen! Armhålorna! Stortån!

2009-01-10 @ 09:52:47
Postat av: Lina

jag tar bort allt kroppshår. min man tar håret könshåret,underarmarna och ser till så att bröstet har han nästan inge hår på alls!

Jag anser att det är upp till var och en, inte direkt så att jag stör mig om den som ligger brevid mig på stranden har "glömt"raka armhålorna. Däremot skulle jag dränka mig själv om jag glömde det och drog till beachen! Fy!

2009-01-10 @ 10:52:41
URL: http://yesitsreallyme.blogpspot.com
Postat av: Sanna

Tja

Jag (tjej) rakar tår, ben, murvan, under armarna och min sambo ansar under armarna, rakar pungen och ansar runt omkring.

Han rakade bröstet förr men har slutat.. Nyfödd bebis trivs bättre i en varm och mjuk päls! ;)

2009-01-10 @ 11:50:27
Postat av: Å

Jag är förunnad med väldigt få (och blonda) fjun till kroppsbehåring. Dock rakar jag "mellandel", under armarna och vaderna. På resten av kroppen är jag hårlös i princip (dvs hade jag hår där, särskilt mörkt och grovt, skulle jag avlägsna det). Jag fick desta mer svall på huvudet istället :D



Sambo rakar mellandel och under armarna. Jag brukar dock tvinga till mig att få vaxa bröst och rygg (ja han har hår där.. :S) på honom. Haha.. Hårigt bröst och rygg tycker jag är ofräscht(åtminstone om det är meningen att jag ska luta mig mot det bröstet)! :>

2009-01-10 @ 12:47:10
Postat av: Amanda

just nu är jag singel, det är vinter, och springer inte runt med korta kjolar så nu rakar jag bara i armhålan och trimmar könshåret (inte bort helt alltså). Annars rakar jag mig på benen, könshåret, och i armhålan. sen så vaxar jag stortån och även lite runt naveln oxå (vet inte om alla får det men jag får lite lite grövre hår där än på resten av magen så jag tar bort det helt enkelt)

2009-01-10 @ 13:03:46
Postat av: Regina

Rakar precis samma ställen som dig...



Usch vilka ofräscha bilder...!

2009-01-10 @ 16:11:41
URL: http://www.hjarterdam.devote.se
Postat av: Stina

alla får göra som de vill och trivs i, tycker

inte det är intressant att veta hur andra rakar sig... på killar tycker jag det är fräsht om de rakar sig under armhålorna.. men de får göra som de vill.. tänker inte dissa någon för den sakens skull :-P

2009-01-10 @ 17:08:12
Postat av: kathryn

Jag hatar hår, det är så äckligt. jag är tjej och rakar mig över allt, under armar,ben,lår, muttan och så plockar jag med pincett på fingrarna om det blir för mycket. haha =)

2009-01-11 @ 01:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0