träning söndag & måndag

Jag brukar ju oftast köra axlar och biceps ihop men igår blev det axlar och korsrygg och idag biceps. ett stressigt bicepspass, kom till gymet 17:40 och gick reda på att det stängde 18 eftersom det är en röd fucking dag i morgon så det vara bara att köra på som en idiot

I dag filmade jag en grym övning, 21:an. Man kör alltså 21 reps, först 7 st korta, sedan 7 negativ och sist 7 st hela. Se videon:)
En övning som är skön att avsluta med, den pumpar verkligen ut det sista.
Innan det körde jag 3 set bicepscurl och 3 set med rep i cabel.

Kommentarer
Postat av: Nicole

jättebra tips... tack!!!

2009-01-05 @ 21:23:12
Postat av: Lotta

En fråga bara... jag har fått lära mig att man skall stå ungefär axelbrett isär med lite lätt böjning i knäna och hålla stabilitet i bålen så man inte gungar så mycket med överkroppen för att hålla rörerlsen mer koncentrerad till biceps.

Men nu ser jag att du gör ungefär tvärtom, men du har ju bra med biceps.

Vad är rätt och vad är fel och hur stor roll spelar det???

2009-01-05 @ 21:28:34
URL: http://saxiquine.blogg.se/
Postat av: Louise

Dessa sma videosnuttar uppskattas mycket! Vad använder du för vikt när du kör tex biceps, benspark, bencurl etc. Jag är nybörjare i gymvärlden och du inspirerar mig!

/Louise

2009-01-05 @ 22:17:53
Postat av: glitzy

lotta: det är bra att lära sig grunderna från början, men för att få bättre resultat är det bra att överbelasta muskeln för att få bättre tillväxt. det är inte skadligt eller farligt att hjälpa till lite för att få upp vikterna om du inte har någon som passar dig. det är bara att kolla på alla som bygger...så kör hårt nu;)



louise: kan skriva lite..men på hantelcurl kör jag 11 kg. benpress ca 150 kg, utfall i smitten 90 kg, benspark vet jag inte, kommer inte ihåg:)

2009-01-06 @ 02:00:22
URL: http://glitzybloggen.se
Postat av: nanna

Gillar oxå dessa snuttarna, spec när du har har musik till som nu (så man slipper höra pust o stön ;) )

Man blir lika peppad som vanligt när man ser dig köra!!

2009-01-06 @ 17:05:24
URL: http://metrobloggen.se/missnilsson
Postat av: johanna

körde ditt benpass idag, och benen darrar som asplöv :) säger som de andra, klippen uppskattas. Det är kul med lite inspiration!

2009-01-06 @ 22:00:58
Postat av: Fanni

Riktigt kul med träningstips. Sen var det en bra låt också, får man fråga vad den heter?:) Kram på dig!

2009-01-07 @ 17:21:40
Postat av: Magdalena

Gud vad sugen jag blir på att få börja träna igen när jag ser dina videos!!

2009-01-07 @ 22:38:16
URL: http://magdalena.blogg.se/
Postat av: glitzy

fanni: den heter wanna go again med erick e

2009-01-08 @ 22:53:21
URL: http://glitzybloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0