träning lördag



Första tennis-passet sedan jag stukade foten. Jag har inte riktigt vågat, men vi har nya rack båda två så idag kunde jag inte vänta längre. Det gick riktigt bra, racket är sanslöst bra. Men jag var lite feg och sprang inte på allt. Vill ju inte stuka foten igen. Det tar ju sådan tid för den att läka så jag blir galen.

Det var dagens träningspass, ca 1.20 h tennis. Jag tror det blir en kvällspromenad för oss sen. Det kan behövas efter allt skit jag stoppa i mig de senaste 10 dagarna.

Nu till en helt annan sak: vi ska diskutera triceps. 2 damer påstår att jag gör fel här. De påstår att man ska hålla ihop armbågarna för att övningen ska vara korrekt. FEL!!!!! Jag kan inte hålla ihop armbågarna mer för då kan jag inte få 90 graders vinkel på armen. Hanteln tar då emot bänken. Du kan inte jobba med någon annan muskel än triceps i utförandet. Oavsett om man håller dom som jag gör på filmen eller håller lite tätare har båda utförandena utmärkt hypetrofi(muskeltillväxt).

Jag förstår inte att folk säger emot när de uppenbarligen inte vet?

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

KUl=)

och grattis till att foten är hel.. eller vad man säger.



men gu nu känner jag mig tjatig. men vet du om och när kavajen kommer in igen? ska på bröllop och skulle så gärna vilja ha den då. men annars vill jag bara ha den om jhag inte hinner få den till då! hehe..



KRAM

2008-07-12 @ 18:47:40
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

De har tydligen inte använt sig av denna övningen någongång, för om man kör den så märker man ganska snabbt att man inte alls ska "hålla ihop armbågarna" :)

2008-07-12 @ 19:00:48
Postat av: ..:Sarah:..

den var slut, men då ska jag hugga en på måndag.. !! sälj inte alla supersnabbt nu bara;-)

2008-07-12 @ 19:13:26
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Minna

Hey girl! Wiii va kul! Nu sitter jag lite stressat, my first lady är på väg och det är vår sista kväll innan hon drar tillbaka till Amsterdam. Men vi hörs imorn så berättar jag vad som finns på schemat kommande veckan!

puss!!



2008-07-12 @ 20:06:45
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: kattis

Ja brukar också köra som du, håller jag ihop armbågarna, känns det som att man hjälper till för mkt med biceps. im on ur side on this one!

2008-07-12 @ 21:20:25
URL: http://metrobloggen.se/Sommarformen
Postat av: kattis

Ja brukar också köra som du, håller jag ihop armbågarna, känns det som att man hjälper till för mkt med biceps. im on ur side on this one!

2008-07-12 @ 21:20:25
URL: http://metrobloggen.se/Sommarformen
Postat av: Sanna

Jag har faktiskt fått ont i mina armbågar av att köra triceps med stång och hålla armbågarna axelbrett ihop. När jag googlade och försökte lista ut om andra fått samma problem, verkar det som att det är mycket skonsammare för lederna att ha armbågarma lite mer isär, som du hade på videon. Vet du möjligtvis om det stämmer? :)

2008-07-12 @ 23:19:36
URL: http://sanape.se/blog
Postat av: glitzy

sanna: jag vet inte till 100% om det är skonsammare, men jag tror det. för det känns som om det sliter mindre på armbågsleden när man håller lite bredare isär eller pekar armbågarna lite utåt så det kanske stämmer.

2008-07-13 @ 01:24:06
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror att det sliter mer på andra ställen om man inte fixerar armarna i normal axelposition. En teori till varför armarna åker bredare isär skulle kunna vara att det är för tungt.

2008-07-14 @ 15:52:31
Postat av: johanna

att kasta sten i glashus är alltid roligt och säga att andra inte vet vad de pratar om. Det kan mycket väl stämma att det inte spelar så stor roll om man håller ihop armbågarna, men har du sett hur en 90-gradig vinkel ser ut? Om du nu är ute efter en rät vinkel är inte bänken några problem.

2008-07-14 @ 20:29:46
Postat av: glitzy

johanna: eftersom man håller ner överarmarna lite så är det 90 grader från armbågen ner till underarmen. men som sagt jag kanske skulle ha skrivit det

2008-07-14 @ 22:31:33
URL: http://glitzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0