Nyttig men god mat

I dag har det blivit tennis en dryg timme innan solen gick i moln. Senare ikväll tror jag att vi ska ut och gå.

Det efterfrågas mer nyttiga recept så jag ska väl ta och bidra med några :)

Potissallad
Färskpotatis (koka och ställ sedan in i kylen, när de kallnat delar du på dom)
Rödlök
avocado
fetaost 3% fett
körsbärstomater
babyspenat
sallad
vattenmelon (skär i bitar)
paprika
sockerärtor
valfritt kött - kalkon, kyckling, skinka osv

ha i det du tycker om, bara att blanda helt friskt. avsluta med att ringla lite olivolja och vinäger över och sist salt & peppar. Jättegott och smidigt

KALKONPIZZA 2st
Detta recept hittade jag i Lindas blogg. Har inte testat det ännu, men jag ska snart :)
2 st Whole Wheat Tortillia, TEX MEX Santa maria
70 g Fetaost 3%  Arla, i tärningar
100g Krossade Tomater, MUTTI (italienkst märke, grymt god)
125g Kalkon Bacon 3%, Den Gröne Slaktaren
1 stor färsk champinjon
½ liten röd paprika
1 liten tomat
3st scharlottenlökar
1 färsk vitlök
½-1 krm salt (Seltin)
Nymald Svart peppar 
1 tsk torkad basilika
Färsk Basilika som garnering och smakhöjare

Gör så här: Blanda tomatkross med pressad vitlök, basilika, peppar, salt. Låt stå och dra i kylen en timme. Sätt ugnen på grillfunktion om sådan finns ca 300 grader. Skiva lök, champinjon, tomat, paprika i jätte tunna skivor. Skiva kalkonbaconen i små strimlor och stek 3-4 min i stekpanna. Placera tortillian på en plåt med bakplåtspapper och dela upp samt bred ut tomatblandningen på båda "bottnar". Täck sedan med tunna champinjonskivor, kalkonbaconen, paprikan, löken, tomaten och smula sedan fetaosten på toppen, peppra ytterligare och in i ugnen högst upp för att "grilla" ytan i 4 min. Innan servering strö grovt hackad färsk basilika över pizzorna. 
1 Pizza innehåller ca:
230 kcal
21 protein
21 kolhydrat
6 fett


Kommentarer
Postat av: Magdalena E.

Oj, lät inte lite gott det där=) Har du testat än? För jag funderade på hur många som behövs per person?

2007-07-22 @ 09:37:25
URL: http://magdalena.blogg.se
Postat av: cizzi

jag ska testa pizzan ikväll så du får kika in för ett utlåtande sen =)

2007-07-22 @ 11:41:08
URL: http://fitnessbloggen.blogg.se
Postat av: glitzy

magdalena: inte testat pizzan, men receptet är ju för 2....

2007-07-22 @ 13:11:22
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Shirl

Alltid bra med nya recept =D

2007-07-22 @ 14:03:05
URL: http://shirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0